2020.06.15.
Kedves Hetedikesek!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a pénteki feladataitokat.
2. A nyár az esküvők, lakodalmak ideje. Az alábbi vicces videóban nézzétek meg, milyen az, ha Mr. Bean egy templomi szertartásra keveredik.
https://www.youtube.com/watch?v=VW1tjCI4w7E
3. A nyári vakáció elé jó szívvel ajánlok nektek egy klasszikust. Remélem, a ti tetszéseteket is elnyeri.
https://www.youtube.com/watch?v=fZWsGf0KgQw
Gyorsan elszaladt ez a tanév. Sok-sok olyan momentum gyarapította, amelyre senki nem számított. Tisztelettel köszönöm azoknak a hozzáállását, akik folyamatosan becsületes munkát végeztek – nemcsak a digitális tanrendben, hanem azt megelőzően is. Bízom benne, hogy a következő tanév teljes egészét az iskolában tudjuk tölteni. Szerintem mindenki láthatja, hogy az elmúlt három hónap nem volt olyan hatékony, mint az azt megelőző időszak.
Mindenkinek szép nyarat kívánok.
See you in September!
2020.06.12.
Kedves Hetedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a keddi feladataitokat.
2. Tegnap volt a születésnapja a Dr. House c. filmsorozat címszerepét alakító színésznek, Hugh Laurie-nak. Az ő személyéhez kapcsolódik az alábbi szövegértési feladat.
James Hugh Calum Laurie is an English actor, comedian, vocal artist, musician, and author. As an actor alone, James has many prestigious awards under his belt, including the ‘Golden Globe Award.’ He was first noticed for his performance in ‘A Bit of Fry and Laurie.’ He is also known for his breakout performance in the third and fourth season of the TV series ‘Blackadder.’ His most famous role to date is ‘Dr. Gregory House’ in the Fox TV medical drama series ‘House, M.D.’ Laurie has also appeared in several movies, including ‘101 Dalmatians,’ ‘Stuart Little,’ ‘Street Kings,’ ‘Sense and Sensibility,’ and ‘The Man in the Iron Mask.’ In recent years, he was seen playing important roles in series like ‘The Night Manager’ and ‘Veep.’ He also portrayed ‘Dr. Eldon Chance’ in the crime drama series ‘Chance.’ Besides being an actor, he is also a bestselling author known for his novel ‘The Gun Seller.’ Laurie has also released two music albums, namely ‘Let Them Talk’ and ‘Didn’t It Rain.’ He also plays instruments like the piano, saxophone, guitar, drums, and harmonica.
(Source: thefamouspeople.com)
Questions:
3. Ha végeztetek, hallgassatok meg egy dalt Hugh Laurie előadásában:
https://www.youtube.com/watch?v=8HrmAgYE-6k
That’s all for now. Have a nice weekend. See you on Monday!
2020.06.09.
Kedves Hetedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
2. A híres amerikai színész, Johnny Depp ma 57 éves. Róla szól az alábbi szövegértési feladat.
About
Actor who starred as Captain Jack Sparrow in the Pirates of the Caribbean film franchise and also played leading roles in the films Edward Scissorhands, Ed Wood, Donnie Brasco, Blow, and What's Eating Gilbert Grape. He won a Golden Globe Award for Best Actor for his role in Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street.
Before Fame
He dreamed of being a rock musician and dropped out of school at fifteen to perform music with his band. During the 1980s, he rose to stardom by starring on the TV series 21 Jump Street.
Trivia
In 1999, he did fashion modeling in H&M catalogs.
Family Life
He married Lori Anne Allison in 1983 and divorced her in 1985. He dated actress Vanessa Paradis for fourteen years. Their relationship ended in June 2012. He was then married to actress Amber Heard from February 2015 to May 2016. He has two kids named Lily-Rose Melody and Jack John Christopher Depp.
Associated With
Visionary director Tim Burton has cast him in a number of offbeat and quirky roles, including the title characters in Ed Wood and Edward Scissorhands.
(Source: https://www.famousbirthdays.com/people/johnny-depp.html)
Válaszoljatok az alábbi kérdésekre:
3. Most pedig nézzetek meg egy rövid videót arról, milyen is volt az, amikor Johnny Depp Jack Sparrow-ként lepte meg a turistákat Disneylandben:
https://www.youtube.com/watch?v=FwauqxGbgQ0
That’s all fow now. See you on Friday!
2020.06.08.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a pénteki szövegértés megoldásait!
2. Kérem, olvassátok el az alábbi szöveget, amely egy új-zélandi robotkutyáról szól. Ezt követően válaszoljatok a kérdésekre.
Farmers in New Zealand have a new helper, a robotic dog. The dog called Spot can do many tasks; for example, it herds sheep, watches the fields, and it helps farmers in difficult situations.
Boston Dynamics, a US company, developed the robot, and the idea was to help farmers do tasks that are too dangerous or dirty. The robot dog can climb stairs, travel through difficult terrain and even open doors. Currently, there are not enough workers in farming, and robot dogs can help solve this problem.
Researchers say that the coronavirus pandemic led to a new era of robotic helpers. Robotic dogs helped during protests in New Zealand. In Singapore, they walked around a park, and they advised people how to keep safe during the coronavirus pandemic.
(Source: newsinlevels.com)
Questions:
3. Nézzetek meg egy rövid videót arról, hogyan is dolgoznak a robotkutyák:
https://www.youtube.com/watch?v=gD7K6-q-o50
See you tomorrow!
2020.06.05.
Kedves Hetedikesek!
Miután befejeztük a hetedikes tankönyvet – sőt, a tankönyvcsaládot is, mert a kiadó az „English Zone”c. kiadványt nem gondozza tovább, így más könyvből fogunk jövőre tanulni -, minden órán kaptok egy-egy nem túl megterhelő feladatot.
1. Ma a híres amerikai színészről, Mark Wahlbergről olvashattok. Az olvasmányhoz kapcsolódik egy szövegértési feladat.
Jótanács: ne essetek kétségbe, ha nem értetek meg elsőre mindent. Koncentráljatok az első átolvasást követően azokra az információkra, amelyek a szövegértési feladat állításaiban szerepelnek.
Mark Wahlberg, in full Mark Robert Michael Wahlberg, (born June 5, 1971, Boston, Massachusetts, U.S.), American singer and actor who gained fame as a member of the rap group Marky Mark and the Funky Bunch and then as a Calvin Klein model before launching a successful film career.
After his release, his older brother Donnie, then a member of the successful band New Kids on the Block, helped him begin a music career. In 1990 Mark styled himself as Marky Mark and formed Marky Mark and the Funky Bunch. The band’s debut album, Music for the People (1991), was a modest success and produced two hit singles, “Good Vibrations” and “Wildside.” He was hired by the fashion design company Calvin Klein as an underwear model, and the billboard, TV, and print photo campaign brought him fame that eclipsed his music career. Nonetheless, his “bad boy” image proved to be a mixed blessing, and Wahlberg decided to abandon his Marky Mark persona and pursue a career in acting.
Wahlberg’s first movie role was a small part in the slight comedy Renaissance Man (1994). He gained critical notice the following year in The Basketball Diaries and worked steadily thereafter. Wahlberg’s breakout role was the lead in Paul Thomas Anderson’s Boogie Nights (1997). Highly sought after, Wahlberg took roles in a wide range of genres, including comedy, action, and drama. In 2006 Wahlberg appeared as a tough Boston police officer in Martin Scorsese’s crime drama The Departed. Wahlberg earned an Academy Award nomination for best supporting actor, and the film was named best picture.
Wahlberg reteamed with Russell on The Fighter (2010), a critically acclaimed docudrama about a boxer and his family. He turned to lighter fare with Seth MacFarlane’s Ted (2012), a popular comedy about a talking teddy bear (voiced by MacFarlane), and its 2015 sequel. Later credits included Lone Survivor (2013),; Transformers: Age of Extinction (2014) and its sequel Transformers: The Last Knight (2017); The Gambler (2014), a remake of a 1974 film based on the novel by Fyodor Dostoyevsky; and the comedy Daddy’s Home (2015) and its 2017 sequel.
In 2016 Wahlberg starred as an electronics technician in Deepwater Horizon, , and as a police officer in Patriots Day. He then appeared in the biopic All the Money in the World (2017. In 2018 Wahlberg starred in the action thriller Mile 22 and in the comedy Instant Family. He later appeared as a former police officer turned private investigator in Spenser Confidential (2020), which aired on Netflix.
In addition, Wahlberg produced both films and television shows, notably the cult hit HBO series Entourage (2004–11) and the acclaimed morality tale Boardwalk Empire (2010–14). He served as executive producer for both, and the former series was adapted for the big screen in 2015. He also appeared as himself in Wahlburgers (2014–19), a reality TV series centred on the hamburger restaurant business of Wahlberg’s brother Paul, and he was executive producer for that series.
Decide if the following statements are T/F.
2. Mark Wahlberg az elmúlt időben azzal is híressé vált, hogy roppant fegyelmezett napirendet tart edzésekkel, étkezésekkel és természetesen munkával.
Nézzétek meg, milyen az, ha valaki megpróbálja utána csinálni:
https://www.youtube.com/watch?v=1WnXPn6dsYw
3. Végezetül hallgassátok meg egy korai duettjét. A szüleitek közül szerintem többen is buliztak erre a dalra diákkorukban:
https://www.youtube.com/watch?v=H4O81IHisPo
Have a nice weekend! See you on Monday!
2020.06.02.
Kedves Hetedikesek!
Ahogyan azt ígértem, ma témazárót írtok a TK. 7-8. fejezetéből.
Egy e-mail címről egy ember egyszer küldheti el válaszait.
A határidő: 2020.06.03. (szerda), déli 12 óra.
A dolgozat ezen a linken található:
https://forms.gle/gqJgUj73i1HToijf6
See you on Friday!
2020.05.26.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 86./1.
SB. 86./2.
SB.86./4.
SB. 87./5.
SB. 87./6.
Lehetséges válaszok:
SB. 87./7.
2. Most pedig a WB. 78-79. oldalának feladatai következnek.
EZEN A HÉTEN MÁR TÖBB FELADATOT NEM KAPTOK, MIVEL PÉNTEK MUNKATERV SZERINT TANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP (GYEREKNAP), JÖVŐ HÉTFŐN PEDIG AZÉRT NEM, MERT PÜNKÖSDHÉTFŐ LESZ. TEHÁT LEGKÖZELEBB JÖVŐ KEDDEN KAPTOK FELADATOT, AMELY EGY GOOGLE-ŰRLAPOS TÉMAZÁRÓ LESZ A 7-8. FEJEZET ANYAGÁBÓL. KÉREM, PÓTOLJÁTOK A HIÁNYOSSÁGAITOKAT.
See you next Tuesday!
2020.05.25.
Kedves Hetedikesek!
1. Kérem, először ellenőrizzétek a pénteki feladataitokat.
SB. 89./2.
SB. 89./3.
2. Kérlek benneteket, oldjátok meg a SB. 86./1. feladatát: egészítsétek ki az egyes mondatokat a HAS TO, HAVE TO, DOESN’T HAVE TO, DON’T JAVE TO igealakokkal.
Pici emlékeztető: HAVE TO, HAS TO = kell; DON’T HAVE TO, DOESN’T HAVE TO = nem kell
3. A SB. 86./2. feladatát is készítsétek el: az igéket folyamatos jelenbe kell tennetek, amellyel a jövő időt is kifejezhetjük az angolban.
Ismétlés: a folyamatos jelen alakja AM/IS/ARE + AZ IGE –ING VÉGŰ ALAKJA, ill. mindezek tagadása.
4. A SB. 86./4. feladata következik: írjátok az egyes képek alá a tárgyak angol megnevezéseit.
5. A SB. 87./5. feladatát is készítsétek el.
A folyamatos jelen használatával (továbbra is: AM/IS/ARE + AZ IGE –ING VÉGŰ ALAKJA) írjátok le, hogy a képeken szereplők hogyan ünneplik a születésnapjukat.
6. Válaszoljatok röviden a SB. 87./6. három kérdésére röviden.
7. A SB. 87./7. négy mondatát egészítsétek ki a BORROW és a LEND igével a tanult módon.
Emlékeztető: BORROW = kölcsönkérni, LEND = kölcsönadni.
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.05.22.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a keddi feladataitokat.
SB. 85./2.
St. Patrick’s Day – 3, Diwali – 5, Thanksgiving Day – 4, Winterlude – 4, Australia Day – 2
SB. 85./3.
JELZEM, JÚNIUS 2-ÁN TÉMAZÁRÓT ÍRTOK A 7. FEJEZETBŐL. AZÉRT NEM ELŐBB, MERT JÖVŐ PÉNTEKEN MUNKATERV SZERINTI TANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP VAN, JÚNIUS 1. PEDIG PÜNKÖSDHÉTFŐ. HOGY EZT HOL, MILYEN FORMÁBAN FOGJÁTOK MEGÍRNI, MÉG NEM TUDOM. (BIZTOSAN HALLOTTÁTOK-OLVASTÁTOK, JÚNIUS 2-ÁN ELVILEG MEGINT NYITNAK AZ ISKOLÁK.)
2. A mai órán még nem ismétlübnk, hanem arra kérlekbenneteket, olvassátok el a SB. 88. oldalán a The New Kids: Home Sweet Home (=Otthon, édes otthon) c. történetet.
A kapcsolódó hanganyagot itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/track-75
3. Oldjátok meg a SB. 89./2. feladatát: tegyétek sorrendbe a mondatokat a történet alapján.
Az állítások jelentése:
4. A SB. 89./3. feladatát megoldva pedig írjátok le, kire vonatkoznak az egyes kérdések.
A kérdések jelentése:
5. Itt pedig megnézhettek egy kezdőknek szóló currys receptet, bátrabbak ki is próbálhatják:
https://www.youtube.com/watch?v=x3Mzind-TBo
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.05.19.
Kedves Hetedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a múlt órai feladataitokat.
SB. 84./2.
SB. 84./4-5.
WB. 76./1.
WB. 76./2.
2. Most pedig olvassátok el a SB. 85. oldalán a „Special days around the world’ c. szöveget.
A szöveg hanganyaga itt érhető el:
https://soundcloud.com/parti-tamas/special-days-1
3. Kérem, írjátok ki az alábbi kifejezéseket a szótárfüzetbe:
A szavak kiejtését itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/special-days-vocab
4. Most pedig oldjátok meg a SB. 85./2. feladatát: össze kell kötni az oldalon található képekkel az egyes szövegrészleteket.
5. Végezetül válaszoljatok a SB. 85./3. kérdéseire:
See you on Friday!
2020.05.18.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a pénteki feladataitok megoldásait.
SB. 83./3.
√: photos, stamps, coins, a football shirt, supermarket adverts
SB. 83./6.
WB. 74./1.
1-C, 2-A, 3-B
WB. 75./3.
2. Most pedig olvassátok el a SB. 84. oldalán az udvarias kölcsönkérésről szóló szöveget, itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/track73
A szöveg jelentése:
MATTHEW Kölcsönkérhetem a biciklidet?
JACK Mire szeretnéd?
MATTHEW El kell hoznom a táskámat. A sportközpontban hagytam.
JACK OK. De vigyázz. Ez egy új bicikli!
MATTHEW Köszi. És kölcsönadnád a sisakot is?
JACK Tessék. ne maradj sokáig!
3. Most pedig olvassátok el a SB. 84. oldalán a „Look and learn!” tudnivalóit.
Hogy miről van ebben szó? A BORROW és a LEND igék közötti különbségről. A BORROW jelentése: kölcsönkérni, a LEND jelentése: kölcsönadni.
Tehát:
4. A fentiek alapján egészítsétek ki a SB. 84./2. párbeszédét.
5. A SB. 84./Study skillsre figyeljetek. Ebben arról van szó, hogy egyes angol szavak hangalakja és kiejtése a ti nyelvetekben is hasonló lehet.
Egy kis szótárhasználatra fel: keressétek ki a 4. és 5. feladatban felsorolt szavak jelentését:
6. Végezetül a tankönyvben tanultak alapján egészítsétek ki a WB. 76. oldalán az 1.és 2. feladat párbeszédeit.
See you tomorrow!
2020.05.15.
Kedves Hetedikesek!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek először a keddi feladataitokat.
SB. 82./2.
2. Hallgassátok meg a SB. 83./3. feladatához tartozó hangfelvételt:
https://soundcloud.com/parti-tamas/track71
A felvétel alapján pipáljátok ki, hogy a két diák milyen dolgokat tesz az időkapszulába.
A feladat ismeretlen, ritkán használt kifejezései:
3. Hallgassátok meg a Sb. 83./6. feladatához tartozó hangfelvételt, és az alapján egészítsétek ki a dalszöveget:
https://soundcloud.com/parti-tamas/track72
4. Olvassátok el a WB. 74./1. alatt található szöveget (Young Archaeologist of the year Award = „Az év ifjú régésze” díj)
Döntsétek el, hogy a szöveghez tartozó négy állítás igaz (T) vagy hamis (F).
Az állítások jelentése:
5. Olvassátok el a WB. 74./2. alatti szöveget, amely arról szól, hogy Kieron, Izzy és Grace egy versenyben vesz részt.
A feladatotok az, hogy a 3 személyhez kapcsolódó szövegrészhez beírjátok a szövegek alatt lévő kép betűjelét.
6. Válaszoljatok a WB. 75./3. kérdéseire a WB. 74./2. szövege alapján.
A munkafüzeti kérdések jelentése:
See you on Monday!
2020.05.12.
Kedves Hetedikesek!
1. Kérlek benneteket, olvassátok el a SB. 82. oldalán a Time capsules (=Időkapszulák) c. szöveget.
A szöveget itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/time-capsules
2. Válaszoljatok a SB. 82./2. alatt található kérdésekre:
A tankönyvi kérdések jelentése:
3. Kérlek benneteket, írjátok ki a szövegből az alábbi szavakat a szótárfüzetbe:
A szavak kiejtését itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/timecapsule-vocab
4. Végezetül tekintsetek meg egy rövid tudósítást, amelyben egy 1795-ben elhelyezett időkapszulát nyitnak ki:
https://www.youtube.com/watch?v=YRWerw7i8Ao
See you on Friday!
2020.05.11.
Kedves Hetedikesek!
1. Először kérem, ellenőrizzétek a pénteki feladataitokat.
WB. 72./3.
WB. 72./4.
WB. 73./5.
WB. 73./6. (lehetséges válaszok)
2. Most pedig ígéretemnek megfelelőe következik egy Google-űrlapos rövid teszt. A röpdolgozat elkészítésének határideje: 2020.05.12. (kedd), déli 12 óra. Egy tanuló egy e-mail címről cask egyszer próbálkozhat.
Íme a dolgozat:
https://bit.ly/3bgbc4n
See you tomorrow!
2020.05.08.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a tegnapi feladataitokat!
SB. 80./4. – LEHETSÉGES VÁLASZOK (Nem volt kötelező pont ugyanezeket írni.)
SB. 81./6.
SB. 81./7.
2. Most pedig a jövő hétfőn esedékes Google-űrlapos tesztre történő ráhangoldódás jegyében oldjátok meg a WB. 72-73. feladatait:
3. Bízom benne, ez a kis video is segít a tananyag elsajátításában.
https://www.youtube.com/watch?v=ATnwlxa3zhM
Have a nice weekend! See you on Monday!
2020.05.05.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladataitokat!
SB. 80./1.
SB. 80./2.
WB. 72./1.
WB. 72./2.
2. Készítsétek el a SB. 80./4. feladatát. Mi lesz itt a feladat? Present Continuous igealakokkal (itt csak: AM/‘M NOT + az ige –ING végű alakja, ill. tagadás) válaszoljatok az alábbi kérdésekre.
A tankönyvi példa jelentése:
A tankönyvi kérdések jelentése:
3. Oldjátok meg a SB. 81./6. feladatát:
A táblázat adatai alapján, a példában megadott módon kell írnotok Monica hetéről.
Mire figyeljetek?
4. A SB. 81./7. feladatát is készítsétek el. Itt a zárójelbe tett igéket folyamatos jelenbe téve (AM/IS/ARE + az ige –ING végű alakja) egészítsétek ki a mondatokat!
5. Az oldalon található játékkal gyakoroljátok a szavak sorrendbe tételét az aktuális anyagrész kapcsán. Először a kis kézfejes szimbólummal ellátott szóra, majd arra az üres téglalapra kattintsatok, ahová szeretnétek beírni a szavakat.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/present-continuous-future-arrangements
JELZEM, JÖVŐ HÉTFŐN EBBŐL AZ ANYAGRÉSZBŐL (PRESENT CONTINUOUS FOR FUTURE) GOOGLE ŰRLAPOS TESZTRE SZÁMÍTHATTOK.
See you on Friday!
2020.05.04.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt keddi feladataitokat!
SB. 79./4.
WB. 71./3.
WB. 71./4.
WB. 71./5.
1-C, 2-D, 3-A, 4-B
2. Olvassátok el a SB. 80. oldal nyelvtani anyagát.
Hogy miről van is itt szó? Arról, hogy az egyszerű jelent (képzése: AM/IS/ARE + AZ IGE –ING VÉGŰ ALAKJA) a jövő idő kifejezésére is használhatjátok.
A nyelvtani magyarázat jelentése:
Néha a folyamatos jelent arra is használhatjuk, hogy a jövőbeli eseményekről beszéljünk. Arra használjuk, hogy a jövőbeli terveinkről, jövőre vonatkozó megállapodásokról beszéljünk, különösen akkor, amikor már eldöntöttük a cselekvés időpontját és helyét. Pl. ma este, szombaton, novemberben, jövő héten.
A tankönyvi példák jelentése:
2. Nézzétek meg az alábbi videót, remélem, segít abban, hogy hatékonyabban megértsétek az aktuális nyelvtant:
https://www.youtube.com/watch?v=VS7_qa6AL4s
3. Egészítsd ki a SB. 80./1. feladatában az igéket.
Mire kell figyelni?
4. SB. 80./2: Alkoss kérdéseket a Present Continuous használatával.
Mire kell figyelni?
Folyamatos jelenben szórendcsere van: ahogy a példában is látod, a „You are watching TV.” állító mondatból a kérdésben „Are you watching TV?” lett.
5. A WB. 72./1. feladatának táblázatát egészítsétek ki a megfelelő Present Continuous-alakkal.
Ne feledjétek: AM/IS/ARE + AZ IGE –ING VÉGŰ ALAKJA
6. A WB. 72./2. feladatát is oldjátok meg: az egyes állító, tagadó, ill. kérdő mondatok szavait a megfelelő sorrendbe kell tennetek.
See you tomorrow!
2020.04.28.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a hétfői feladatokat.
SB. 78./2.
WB. 70./1.
WB. 70./2.
2. Kérem, olvassátok el a SB. 79./4. kifejezéseit. Arra vonatkoznak, hogyan lehet szülinapot ünnepelni. Láthatjátok, a kifejezések előtti négyzetekbe az itt látható képek számait kell beírnotok.
Hogy mit jelentenek a kifejezések?
3. WB. 71./3.: A felsorolt kifejezések betűit tegyétek sorrendbe, és alkossatok velük kifejezéseket úgy, hogy a „have a…” és a „go to the…” után írjátok.
4. WB. 71./4.: A képek alá írjátok be, hogyan ünneplik a születésnapokat az egyes képeken szereplők. A tankönyvben használt kifejezéseket használjátok!
5. WB. 71./5. Írjátok be az egyes ünnepek elé a dátumnak megfelelő heyes betűjelet.
A kifejezések magyarul:
Mivel a héten péntekre esik május 1., nem kaptok több feladatot. Kérem, pótoljátok a hiányosságokat – nem miattam, saját magatok érdekében. Köszönöm!
See you next Monday!
2020.04.27.
Kedves Hetedikesek!
Láthatjátok, hogy elkezdjük az utolsó, 8. fejezetét. Bízom benne, hogy relatíve hatékonyan fogjátok elsajátítani a benne foglaltakat. Megsúgom, a nyelvtani rész nem lesz túl vészes, korábban tanult ismereteket fogunk új kontextusban alkalmazni.
1. Kérlek benneteket, olvassátok el a SB. 78./1. olvasmányát. Itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/special-days
2. Az olvasmányból írjátok ki az alábbi szavakat a szótárfüzetbe:
3. Az SB. 78./2. állításairól döntsétek el, hogy igazak (T) vagy hamisak (F).
4. WB. 70./1. A naptárbejegyzések alapján egészítsétek ki a párbeszédet.
5. WB. 70./2. Válaszoljatok a felsorolt kérdésekre az 1. feladatban olvasható párbeszéd alapján.
A kérdések jelentése:
2020.04.24.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladatokat.
SB. 77./4.
2. Most pedig következzék az online teszt, amelyet előre jeleztem. Egy fő egy e-mail címről egyszer próbálkozhat. A határidő: vasárnap (04.25.) este.
https://forms.gle/TZdksqgzrRKxF2MR8
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.04.21.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a pénteki feladatokat!
SB. 76./2.
1 – D, 2 – E, 3 – A, 4 – B, 5 – C
WB. 68./1.
1 – G, 2 – F, 3 – D, 4 – A, 5 – E, 6 – H, 7 – B, 8 – C
WB. 68./2.
2. Az SB. 77. oldalán olvassátok el az „International food” c. olvasmányt. Itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/internationalfood
3. A tankönyvi szövegbe a zászlóknak és az elhangzott szövegnek megfelelően írjátok be az országneveket, majd oldjátok meg a 4. feladatot:
a szöveg alapján az egyes képek elé írjátok be a megfelelő bekezdések számát.
4. Írjátok ki a szótárfüzetbe az alábbi szavakat:
A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/intfoodvocab
5. Válaszoljatok a SB. 77./4. öt kérdésére.
A kérdések jelentése:
Jelzem előre, ezen a héten pénteken (04.24.) a 7. fejezetből egy online tesztre lehet számítani. Lesz benne nyelvtannal, szókinccsel kapcsolatos feladat egyaránt. Az elkészítésének a határideje vasárnap este lesz.
6. Itt pedig megnézhettek egy rövid videót arról, hogyan is készül a valódi nápolyi pizza:
https://www.youtube.com/watch?v=Vx1nDIu5Knc
See you on Friday!
2020.04.20.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múltkori feladatokat!
WB. 66./2.
WB. 66./3.
WB. 66./4.
2. Olvassátok el a SB. 76. oldalán a párbeszédet, hallgassátok meg itt:
https://soundcloud.com/parti-tamas/socialenglish
A párbeszéd fordítása:
MATTHEW Elnézést. Oh, szia, Rebecca, te vagy az.
REBECCA Oh, szia, Rebecca. Egy kicsit zsúfolt itt. Rendben vagy?
MATTHEW Kösz, jól vagyok. És veled mi a helyzet?
REBECCA Nem érzem túl jól magam. Megfáztam. Hapci!
MATTHEW Egészségedre!
REBECCA Köszi. Nézd, már itt is van a megállóm. Szia!
MATTHEW Pá… és szép napot!
REBECCA Neked is! Szia!
3. Olvassátok el a SB. 76. oldalán a „Look and learn!” gondolatait!
Itt a „polite remarks” (=udvarias megjegyzések) áll a középpontban. (Azaz, nem az olyan megszólalások, hogy „Nekem csipogsz, te, kalácsképű?” J)
Pl. How are you? (=Hogy vagy?) – I’m fine thanks. And you? (=Köszi, jól. És te?)
4. SB. 76./2. A kifejezéseket kösd össze az udvarias válaszokkal.
5. SB. 76./3.: Study skills: English outside the classroom
Ebben (nagyon helyesen) azt javasolja a tankönyv, hogy olvassatok angol nyelvű magazinokat és cikkeket az interneten. Az új szavak jelentését keressétek ki a szótárból, és azokat írjátok ki egy külön füzetbe.
Én ehhez ajánlok egy jó kis oldalt:
https://www.newsinlevels.com/
Itt különböző szinteken tudjátok ugyanazt a hírt elolvasni angolul.
6. Ezzel a kis kérdéssorral arra kíváncsi a tankönyv, hogyan tanuljátok az angolt a tanórán kívül.
A kérdések jelentése:
7. Most pedig oldjátok meg a WB. 68. feladatait!
Have a nice day, see you tomorrow!
2020.04.17.
Kedves Hetedikesek!
Remélem, kipihenten folytatjátok a tavaszi szünet után az angoltanulást. Továbbra is kérem, figyeljetek a rendszerességre, a megfelelő időbeosztásra, a házi feladatoknak a megoldások alapján történő egyéni ellenőrzésére, valamint a határidők betartására. Köszönöm!!!
1. Először ellenőrizzétek a múlt óráról a WB. 66./1. feladatát!
2. WB. 66./2. Egészítsétek ki a mondatokat a HAVE TO és a DON’T HAVE TO szerkezettel és a megfelelő igékkel.
Arra vonatkoznak az egyes mondatok, az iskolában mit kell vagy nem kell megtennetek.
3. WB. 67./3.: A 66. oldal szövege alapján egészítsétek ki a 3 mondatot.
4. WB. 67./4.: Olvassátok el az Emily által írt levelet, majd a szöveghez tartozó 6 mondatot egészítsétek ki.
5. Végezetül nézzetek meg videót annak a településnek az iskolájáról, amely a WB. 66. szövegében található:
https://www.youtube.com/watch?v=YEN31DhBRsk
Have a nice weekend! See you on Monday!
2020.04.07.
1. Ahogyan ígértem, először egy rövid számonkérés a múlt heti nyelvtani anyagrészből. A határidő: e hét szerda (2020.04.08.) – tisztelettel kérem, tartsátok be. Köszönöm!
Szóval itt a teszt:
Tegyétek sorrendbe a szavakat az alábbi mondatokban!
2. Ellenőrizzétek a múlt órai feladatot. (SB. 74./2.)
3. WB. 66./2.: An Inuit school – olvassátok el a szöveget, döntsétek el, hogy a felsorolt állítások igazak vagy hamisak.
4. Végezetül hallgassátok meg ezt a húsvéti – igen-igen szép – gospelt:
https://www.youtube.com/watch?v=p0GEZXIgBCc
Legközelebb jövő pénteken kaptok feladatot. Kérem, akinek szükséges, rendezze a sorait! Köszönöm!
Have a nice spring holiday! See you next Friday!
2020.04.06.
Kedves Hetedikesek!
Kitartást ehhez a héthez, csütörtöktől egy kis pihenő jön!
1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladatokat.
SB. 73./6.
SB. 73./7.
2. Gyakoroljátok az alábbi feladattal a HAVE TO /DON’T HAVE TO / HAS TO / DOESN’T HAVE TO / MUSTN’T szerkezetet. Ilyen típusú feladat formájában (másik felületen) kedden lesz egy rövid számonkérés, amelynek e hét szerdáig kell beérkeznie. Szomorúan látom, hogy néhányan kissé lusták „bealudtak”; kérem, ne hanyagoljátok az angolt! Tisztelettel kérlek benneteket, tartsátok be a határidőt! Köszönöm!
https://wordwall.net/hu/resource/1258904/have-has-mustnt-2
3. Olvassátok el a SB. 74. oldalán lévő két szöveget. Itt meg is hallgathatjátok:
https://soundcloud.com/parti-tamas/larochelle
4. Írjátok ki az alábbi szavakat a szótárfüzetbe:
5. SB. 74./2.: Válaszoljatok az alábbi kérdésekre:
6. Nézzetek meg egy videót a szövegben szereplő városról, La Rochelle-ről. Kívánom, hogy jussatok el egyszer ide!
https://www.youtube.com/watch?v=GasYH5VYJ8U
See you tomorrow!
2020.04.03.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzétek a múlt órai feladataitokat.
SB. 73./5.
WB. 64./4.
WB. 64./5.
WB. 64./6.
2. A SB. 73./ Have to – questions részt keressétek most elő.
Idáig megtanultátok, hogy a have to /has to szerkezettel hogy lehet állító, ill. tagadó mondatot létrehozni. Most megnézzük, hogy lehet kérdést szerkeszteni.
Nos, nem bonyolult: az egyszerű jelenből ismert DO vagy DOES segédigét kell használnotok. Ezt kell követnie a személyes névmásnak (vagy a mondat egyéb formájában kifejezett alanyának), minden számban személyben a HAVE TO szerkezetnek, majd pedig a HAVE TO / HAS TO vonzataként szereplő igének.
Néhány kérdő mondat a tankönyvi példák segítségével:
3. SB. 73./6. A példában megadott módon alkoss kérdő mondatokat a felsorolt kifejezésekkel, majd írj is rájuk rövid választ.
A tankönyvi példa jelentése:
Do you have to tidy your room? = Ki kell takarítanod a szobádat?
4. SB. 73./6.Olvassátok el az iskolai kirándulásról szóló felhívást, majd írjatok a HAVE TO / HAS to szerkezettel mondatokat arról, hogy a diákoknak mit kell / mit nem kell tenniük.
Riverside Gimnázium |
|
Úti cél |
British Museum, máj. 17. (csütörtök) |
Indulás helye |
iskolai parkoló, 9.00 |
Költségek |
£10 a buszjegyre, a múzeumi belépő ingyenes |
Fizetés |
Mr Jenningsnek, csütörtök előtt |
Mit kell hozni? |
előre csomagolt ebéd (az italokat az iskola biztosítja); jegyzetfüzet |
Egyéb információ |
kérjük, gyertek iskolai egyenruhában |
A tankönyvi példa jelentése:
They have to meet in the school car park. = Az iskolai parkolóban kell találkozniuk.
5. Az alábbi feladattal gyakoroljátok a nyelvtant:
https://wordwall.net/hu/resource/1215100
6. A hölgyeknek kedveskedem az alábbi dallal. Az előadóját a szüleitek szerethették a’90-es években (a Backstreet Boys tagja volt):
https://www.youtube.com/watch?v=INe4CpgPECQ
A szám címe: Do I have to cry for you? = Kell sírnom érted?
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.03.31.
1. Először kérem, ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat!
SB. 72./4. (Lehetséges válaszok, nem volt kötelező ugyanezeket írni.)
WB. 64./2.
WB. 64./3.
2. SB. 73. /Look and learn!
Hogy miről van ebben szó?
Arról, hogy a HAVE TO / HAS TO szerkezet és a MUST segédiige jelentése hasonló.
A DON’T HAVE TO és a MUSTN’T jelentése viszont teljesen más. A DON’T HAVE TO (vagy egyes szám harmadik személyben: DOESN’T HAVE TO) azt jelenti, valamit nem kell, nem szükséges megtenni. A MUSTN’T viszont azt, hogy valamit tilos, nem szabad megtenni.
3. SB. 73./5. Egészítsétek ki a fentiek alapján a mondatokat az utasításokban megadott igékkel.
4. WB. 64./4. Sophie iskolai kirándulásra megy ezen a héten. A képek alapján alkoss mondatokat. Írd le, hogy mit kell tennie, ill. mit nem kell tennie.
A tankönyvi példa jelentése:
She has to pack her rucksack. – Be kell pakolnia a hátizsákját.
5. WB. 65./5.: Az egyes mondatokba írjátok be a HAVE TO (=KELL), DON’T HAVE TO (=NEM KELL, NEM SZÜKSÉGES) és a MUSTN’T (=TILOS, NEM SZABAD) kifejezéseket.
6. WB. 65./6. Az iskolai szabályokat kell átírnotok a megfelelő segédigékkel (have to, has to, don’t have to, doesn’t have to, mustn’t…)
A tankönyvi mondatok jelentése:
7. Gyakoroljátok a tanult nyelvtant az alábbi tankockával:
https://learningapps.org/display?v=prwr3ewgt20
See you on Friday!
2020.03.30.
Kedves Hetedikesek!
1. Kérem, először ellenőrizzétek le a múltkori feladatok megoldásait!
SB. 72./1.
SB. 72./2. (lehetséges megoldások)
SB. 72./3.
2. Kérem, oldjátok meg a SB. 72./4. feladatot.
Írjatok négy mondatot arról, mit nem kell csinálnotok nyaralás alatt. Mindegyik mondat így kezdődjön: “I don’t have to…”
3. Oldjátok meg a WB. 64./2. feladatot.
A HAVE TO és a HAS TO szerkezet valamint a felsorolt igék segítségével egészítsétek ki a mondatokat.
A tankönyvi példa jelentése:
I have to do the washing-up after dinner. = Vacsora után el kell mosogatnom.
4. WB. 64./3.: Alkossatok kérdő mondatokat a felsorolt szavak helyes sorrendbe való tételével, majd adjatok rövid válaszokat.
A tankönyvi példa jelentése:
Do you have to help your parents at home? = Segítened kell a szüleidnek otthon?
5. Végezetül gyakoroljátok a nyelvtani anyagot ezzel a pároztatóval:
https://learningapps.org/display?v=pkt8umhcj20
See you tomorrow!
2020.03.27.
Kedves Hetedikesek!
1. Először ellenőrizzétek keddi házi feladatokat!
WB.62./1.
WB. 62./2.
WB. 63./3.
WB. 63./4.
2. A tankönyv 72. oldalán olvassátok el a „have to” és „don’t have to” nyelvtani szerkezet magyarázatát.
A „have to” szerkezetben lévő have-nek nincs köze az ige eredeti jelentéséhez, amely a birtoklásra utal. Itt a jelentése a „kell”, ill. tagadásban a „nem kell”.
A használata nem bonyolult állító mondatoknál az egyes szám harmadik személyt leszámítva minden számban, személyben a „have to” alakot használjuk, egyes szám harmadik személyben viszont a „has to”-t. Mindkét esetben a szerkezet után álló igéknek az alapalakját használjuk.
A tagadó alakok pedig: „don’t have to” (az egyes szám harmadik személyt leszámítva minden számban, személyben) és „doesn’t have to” (egyes szám harmadik személyben)
A tankönyvi példamondatok jelentése:
3. Olvassátok el ezt a remek nyelvtani magyarázatot, amelyben megtudhatjátok, mi a különbség az általatok korábban tanult MUST és a HAVE TO / HAS TO között.
https://www.5percangol.hu/modbeli_segedigek_modals/must-es-have-to
4. SB. 72./1.: A tankönyvi magyarázatnak megfelelően egészítsétek ki a HAVE TO / HAS TO szerkezettel és a felsorolt igékkel a mondatokat.
5. SB. 72./2.: Alkossatok 6 mondatot a HAVE TO / HAS TO szerkezettel és a felsorolt igékkel a példában megadott módon. Írjátok is le azokat a füzetetekbe.
Pl. I have to get up at 6.30 a.m. from Monday to Friday. = Hétfőtől péntekig reggel fél 7-kor kell kelnem.
6. SB. 72./3.: Claire a héten nyaral. Írjátok le a képek alapján mi az, amit nem kell megtennie a héten. A DOESN’T HAVE TO szerkezetet használjátok!
Pl. She doesn’t have to get up early. = Nem kell korán kelnie.
7. Jutalomképpen hallgassátok meg az alábbi dalt, amely a mostani nyelvtanhoz kapcsolódik (All I have to do is dream = Mindösszesen annyit kell tennem, hogy álmodom):
https://www.youtube.com/watch?v=tbU3zdAgiX8
Mikor visszamegyünk a suliba, remélem, a fiúk el tudják majd szerenádozni a hölgyeknek ezt a remek szerzeményt. J
Have a nice wekeend, see you on Friday!
2020.03.24.
Kedves Hetedikesek!
1. Először kérem, javítsátok ki a tegnapi feladataitokat ez alapján:
SB.70./2.
SB.71./3.
SB. 71./5.
2. WB. 62./1. A képek alapján írjátok be az újonnan tanult szavakat a keresztrejtvény mezőibe.
3. WB. 62./2. Egészítsétek ki a párbeszédet az 1. feladat szavaival értelemszerűen!
4. WB. 63./3: A 2. feladat alapján döntsétek el, hogy az állítások igazak vagy hamisak.
5. WB. 63./4.: A képek alapján egészítsétek ki a párbeszédet a hiányzó szavakkal!
6. Végezetül gyakorold a szavakat az alábbi tankockával:
https://learningapps.org/display?v=ptooof1bj20
See you on Friday!
2020.03.20.
Kedves Hetedikesek!
Aki még nem küldte el a „mondatkeresős” cetlit, kérem, mielőbb pótolja. Köszönöm!
A mai óra anyaga a következő.
1. Olvassátok el a tankönyv 70. oldalán lévő olvasmány (School trips), majd a szöveghez tartozó 1. feladatot oldjátok meg; ott el kell dönteni, hogy az egyes állítások igazak, hamisak vagy a szöveg alapján nem megállapíthatóak.
2. Oldjátok meg a tankönyv 71. oldalán a 4. feladatot. Írjátok le az egyes szavak elé a képek alapján a megfelelő számokat.
3. Írjátok le a szótárfüzetbe az alábbi kifejezéseket. (Az olvasmány új kifejezései + a SB. 71./4. szavai)
4. Az alábbi link segítségével gyakorolhatjátok a szószedetben szereplő szavak kiejtését:
https://soundcloud.com/parti-tamas/school-trip
5. Oldjátok meg a tankönyv 71. oldalának 5. feladatát: a képek alapján be kell írnotok a megfelelő szavakat.
6. Ha végeztetek, jutalomképpen nézzétek-hallgassátok meg a „torch” szó kapcsán előkerült főcímdalt. A Jamie and the Magic Torch” rajzfilm intrója ez, a szüleitek közül is többen szerethették, nekem nagy kedvencem volt. A dalban van egy jópofa mondat: „Life is one long glorious game...” (= Az élet egy hosszú dicsőséges játék…”) – remélem, tényleg így van/lesz. J
https://www.youtube.com/watch?v=KeMMow_Itqw
Jó munkát!
2020.03.20.
Kedves Hetedikesek!
A mai napon az alábbiakra kérlek benneteket:
Az e-mail címetek megadásával tudjátok az elküldést jóváhagyni. Amennyiben valaki mégsem tudná az elektronikus felületen történő kitöltést megoldani, leírhatja a válaszát a füzetébe, és azt lefényképezve elküldheti a héten már megszokott módon. Kérem, legkésőbb hétfő reggelig küldjétek el a megoldásaitokat.
2. Tekintsétek meg ezt a videót arról a torontói bevásárlóközpontról, amelyről a múlt héten olvastunk:
https://www.youtube.com/watch?v=tMtn3QZM6Us
3. Az „ünnepi tánckarnak” és mindenki másnak természetesen ajánlom lazításképpen az alábbi videót 46:55-től 50:55-ig, amelyben két jászberényi táncos (Busai Bori és Makula Zoli) táncol általatok is már ismert lépéseket felhasználva:
https://bit.ly/392ppRj
Jó munkát, szép hétvégét kívánok! :)
2020.03.17.
Kedves Hetedikesek!
Az alábbiakra kérlek benneteket!
1. Olvassátok el a tankönyv 68-69. oldalán lévő „The New Kids: Down under” c. olvasmányt. Segítséget jelenthet a korábban általam kiosztott (remélhetőleg el nem veszített) szószedet.
2. SB 69./2.: Válaszoljatok az alábbi kérdésekre!
3. Pipáljátok ki az igaz állításokat!
4. Jutalomképpen hallgassátok meg az alábbi dalt attól a zenekartól, amely kicsit híresebb, mint a Rollling Klones, és amelynek a frontembere hangyányit híresebb, mint Rick Dagger.
https://www.youtube.com/watch?v=SGyOaCXr8Lw
2020.03.16.
Kedves Hetedikesek!
Először is bízom benne, minél gördülékenyebben megy az új rendszer, amely tanárnak, diáknak egyaránt kihívás.
Másodszor: kérem azokat, akik picit visszafogottabban teljesítettek idáig, éljenek azzal a lehetőséggel, hogy önálló tempóban dolgozhatnak.
Harmadszor: még egyszer hálásan köszönöm a pénteki műsorban részt vett tánckar áldozatos munkáját. Igazán profin, kellő alázattal álltatok a feladathoz, le a kalappal előttetek. Jutalomcsokira számíthattok tőlem a már naplóban lévő ötös mellé, remélem, még ebben a tanévben átadhatom. J
Negyedszer: kérem, csütörtökre készítsétek el a tankönyv 66-67. oldalán lévő ismétlő feladatokat.
A megoldásokat a partitamas@gmail.com címre vagy Facebook-chat/Messenger-üzenetben küldhetitek el.
Leírhatjátok szövegszerkesztővel, de a lefényképezett munkafüzet is tökéletes.
Mindenkinek jó munkát kívánok.
Üdvözlettel:
Parti Tamás