2020.06.15.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek először a múlt szerdai feladataitokat.
SB. 64./1.
SB. 64./2A
spring, summer, autumn, winter
SB. 64./2B
SB. 64./3.
2. A nyár az esküvők, lakodalmak ideje. Az alábbi vicces videóban nézzétek mg, milyen az, ha Mr. Bean egy templomi szertartásra keveredik.
https://www.youtube.com/watch?v=VW1tjCI4w7E
3. A nyári vakáció elé jó szívvel ajánlok nektek egy klasszikust. Remélem, a ti tetszéseteket is elnyeri.
https://www.youtube.com/watch?v=fZWsGf0KgQw
Gyorsan elszaladt ez a tanév. Sok-sok olyan momentum gyarapította, amelyre senki nem számított. Tisztelettel köszönöm azoknak a hozzáállását, akik folyamatosan becsületes munkát végeztek – nemcsak a digitális tanrendben, hanem azt megelőzően is. Bízom benne, hogy a következő tanév teljes egészét az iskolában tudjuk tölteni. Szerintem mindenki láthatja, hogy az elmúlt három hónap nem volt olyan hatékony, mint az azt megelőző időszak.
Mindenkinek szép nyarat kívánok.
See you in September!
2020.06.10.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérem, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 63./5.
SB. 63./6.
WB. 50./1.
WB. 50./2.
WB. 51./3A
|
Sennen Beach |
St Ives Beach |
Praa Sands Beach |
|
1 |
3 |
2 |
|
3 |
1 |
2 |
|
3 |
2 |
1 |
|
3 |
2 |
1 |
|
3 |
2 |
1 |
|
1 |
3 |
2 |
WB. 51./3B
2. Kérem, olvassátok el a SB. 64. oldalán lévő szöveget (The weather in Britain = A nagy-britanniai időjárás).
A kapcsolódó hanganyagot hallgassátok meg innen:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 64, Exercise 1)
VAGY INNEN:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(TRACK 38)
A szöveg fordítása:
A nagy-britanniaiak sokat beszélgetnek az időjárásról. Ez azért van, mert az időjárás sokat változik. Amikor az emberek találkoznak,pl. ilyeneket mondanak: „Ma szép idő van, ugye?”, vagy „Egy kicsit hűvös van.”
Az emberek gyakran azt gondolják, Nagy-Britannia időjárása csapadékos. Valójában Nagy-Britannia néhány része nagyon száraz és napos. London pl. szárazabb, mint Róma, Sydney vagy New York. De Nagy-Britannia néhány része sok esőt kap. Nyugat a legcsapadékosabb rész, mert közelebb van az Atlanti-óceánhoz. Amint az Atlanti-óceán felőli felhők keresztülhaladnak az országon, a nyugati dombokra és hegyekre hullatják a legtöbb esőt. Így Nagy-Britannia keleti része sokkal szárazabb. Azonban télen gyakran a keleti rész a leghidegebb, mert közelebb van a skandináviai és kelet-európai hóhoz és jéghez.
Tavasszal az idő elkezd felmelegedni. A mezőkön bárányokat láthatsz, valamint tavaszi virágokat, mint pl. nárciszokat és harangvirágokat. Március eleje gyakran nagyon szeles. Ahogyan egy régi mondás tartja: „Úgy jön március, mint egy oroszlán, és úgy távozik, mint egy bárány. Április híres az áprilisi záporokról. Esik az eső, aztán napos idő van, majd megint esik az eső.
A nyári időjárás általában meleg. Ez az iskolai sportnapoknak, kerti sütögetéseknek és nyaralásoknak az ideje. A napok nyáron a leghosszabbak, és Észak-Skóciában sosem sötétedik be igazán. Sok kisvárosban és faluban van ünnep/búcsú (kis, helyi fesztivál) sporttal és gyerekek számára pedig játékokkal. Néhány ember számára a nyár nem jó idő, mert szénanáthában szenvednek, az idősebb diákok pedig akkor érettségiznek.
Az ősz általában jó idővel kezdődik. Szeptemberben az emberek áfonyát szednek, és akkor van az almaszedés ideje is. Az ősz igazán gyönyörű évszak, amikor a levelek sárgák és vörösek lesznek, mielőtt lehullanának. Azonban a késő ősz gyakran az év legviharosabb időszaka.
A téli időjárás általában hűvös és csapadékos. Gyakran ködös és fagyos. Nagy-Britanniában nem esik sokat a hó, így amikor esik, akkor az közlekedési problémákat okoz. Az utakat, vasutakat és a repülőtereket lezárják. Gyakran az iskolák is bezárnak, így a gyerekek extra szabadságot kapnak.
3. Kérem, hogy a SB. 64./1. 9 állítását olvassátok el. Döntsétek el, hogy azok igazak, hamisak, vagy nem szerepelnek a szövegben.
Az állítások jelentése:
4. Válaszoljatok a SB. 64./2A kérdésére: hogy nevezzük a négy évszakot.
5. A SB. 64./2B feladatában a meghallgatott-elolvasott szöveg alapján az egyes szavak mellé írjátok le, melyik évszakra jelemzőek.
6. Hallgassátok meg a SB. 64./3. feladatához tartozó hanganyagot innen:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
VAGY INNEN:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(Track 39)
Válaszoljatok a négy kérdésre, amelyeknek a jelentése:
That’s all for now. See you on Monday!
2020.06.09.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladatokat.
SB. 63./2C
SB. 63./3.
SB. 63./4. (a mondatokat a saját “ízléseteknek”, véleményeteknek megfelelően kellett befejezni)
WB. 51./4.
2. Most pedig a SB. 63./5A feladatára figyeljetek.
Az alábbiak szerint egészítsétek ki a szöveget:
We’re as dry as a bone. (=Olyan szárazak vagyunk, mint a csont. / Csontszárazak vagyunk idebent.)
As AS… AS… (=olyan, mint…) páros kötőszó használatára figyeljetek, amely után nem kell a mellékneveket fokoznotok, és egymással egyforma, ill. egymáshoz hasonlító (vagy nem hasonlító) dolgokat, személyeket hasonlíthattok össze.
Ehhez kapcsolódóan olvassátok el a WB. 79./5.6. nyelvtani magyarázatát.
A munkafüzetben található példák jelentése:
3. A SB. 63./5B feladatában értelemszerűen kössétek össze a két oszlop kifejezéseit az AS.. AS.. páros kötőszó használatával.
A tankönyvi példa jelentése: as heavy as lead [ez hevi ez led]= olyan nehéz, mint az ólom
A megoldásokat meghallgathatjátok itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu (Page 63, Exercise 5c)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(36-OS TRACK)
4. Hallgassátok meg a SB. 63./6A feladatához tartozó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu (Page 63, Exercise 6a)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(37-ES TRACK)
Az egyes mondatokat jellemezzétek az 5. feladatban szereplő kifejezésekkel, és írjátok is ezeket le a füzetbe.
A tankönyvi példa jelentése:
That tent is really big. It’s as big as an elephant. = Az a sátor igazán nagy. Olyan nagy, mint egy elefánt.
5. A WB. 50./1. feladatának mondatait egészítsétek ki az utasításnak megfelelően az AS… AS… (=olyan, mint…) páros kötőszó használatával.
A munkafüzetben szereplő példa jelentése:
Come and sit by the fire! Your hands are as cold as ice! = Gyere és ülj le a tűz mellé. A kezeid olyan hidegek, mint a jég. / A kezeid jéghidegek.
6. A WB. 50./2.feladatában szereplő keresztrejtvényt egészítsétek ki a tankönyvi olvasmányból ismerős szavakkal.
Annyit segítek, hogy a vízszintes 4-es SLEEPING BAG.
7. A WB. 51./3. feladatához kapcsolódó hanganyagot hallgassátok meg innen:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1TEzNimMrzpkmPT8R0CKG8_8FDPxpaXV_
(26-os track)
A 3A feladatban rangsoroljátok az elhangzottak alapján az egyes helyeket annak megfelelően, hogy melyik a legnépszerűbb, a legjobb úszás szempontjából, a legdrágább, a legkényelmesebb és a legizgalmasabb.
A 3B feladatban egészítsétek ki a mondatokat a 3A táblázatában szereplő melléknevek közép- és felsőfokával.
A munkafüzeti feladatban szereplő példa jelentése:
Praa Sands hosszabb, mint a St Ives tengerpart, de a leghosszabb tengerpart a Sennen.
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.06.08.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a múlt szerdai feladataitokat!
WB. 49./7.
SB. 62./1.
2. Most pedig kérem, figyeljetek a SB. 63./2A feladatára: a rendhagyó melléknevekkel fogunk foglalkozni. Hogy miért is rendhagyóak ezek a melléknevek? Nos, azért, mert a közép- és felsőfokukat az eddigiektől eltérően fogjuk képezni.
Kérem, az alábbiak szerint egészítsétek ki a tankönyvi táblázatot:
Adjective |
Comparative |
Superlative |
good |
better |
the best |
bad |
worse |
the worst |
Láthatjátok tehát, a „jó” és a „rossz” jelentésű melléknevek fokozása rendhagyó.
3. Olvassátok el a WB. 79./5.4. nyelvtani magyarázatát.
A példamondatok jelentése:
4. Írjátok be a hiányzó mellékneveket (better, the best, worse, the worst) a SB. 63./2C feladatának mondataiba.
5. A SB. 63./3. feladatát oldjátok meg: a táborhelyeket kell rangsorolnotok. (Legjobb =1, legrosszabb=6)
A tankönyvi állítások jelentése:
6. Kérem, írjatok összesen 16 mondatot a SB. 63./4. útmutatásainak megfelelően.
Azt kell leírnotok, hogy szerintetek melyik a legjobb és a legrosszabb
A tankönyvi példák jelentése:
Szerintem a legjobb tantárgy a matek. A legrosszabb a töri.
7. Kérem, egészítsétek ki a WB. 51/4. feladatát a hiányzó melléknevekkel az utasításnak megfelelően.
See you tomorrow!
2020.06.03.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
WB. 48./1.
WB. 48./2.
Vatican City – E, the Nile – D, Tokyo – F, Everest - G, the Atlantic – B, the UK – C, the Pacific – H
WB. 48./3.
WB. 48./4.
WB. 49./5.
WB. 49./6A
WB. 49./6B
2. Kérlek benneteket, oldjátok meg a WB. 49./7. feladatát: egészítsétek ki a mondatokat a zárójelben szereplő igék felsőfokával, majd válaszoljatok a kérdésekre. A válaszok megadásakor magyarországi településekre, helyekre személyekre stb. gondoljatok.
A munkafüzetben szereplő példa jelentése:
Melyik a legnépszerűbb hely, amelyet a turisták meglátogatnak?
3. Olvassátok el a SB. 62./5D történetét (Mickey and Millie go camping = Mickey and Millie kempingeznek)
Nézzétek meg a kapcsolódó videót itt:
https://www.youtube.com/watch?v=_twBMuXgeDI
Vagy hallgassátok meg a vonatkozó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 62 Exercise 1A)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(TRACK 35)
Válaszoljatok a SB. 62./1A kérdéseire.
A tankönyvi kérdések jelentése:
4. Kérem, másoljátok le a WB. 86./5D (Mickey and Millie go camping) szószedetét a szótárfüzetbe (area → worst)
A kapcsolódó hangos szószedetet itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/mickeymillie-go-camping-vocab
5. Ahogyan ígértem, a mai órán Google-űrlapos teszt formájában adtok számot a melléknevekkel kapcsolatos ismereteiteket. Egy e-mail címről egy ember egyszer próbálkozhat. Határidő: 2020.06.03. (szerda), este 8 óra.
https://forms.gle/mRPtLJ3WPQ8zxpJz5
That’s all for now. See you on Wednesday!
2020.06.02.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a múlt szerdai feladataitokat.
SB. 61/2B
the largest, the hottest, the heaviest, the most crowded
SB. 61/2C
ADJECTIVE |
COMPARATIVE |
SUPERLATIVE |
long |
longer |
the longest |
nice |
nicer |
the nicest |
wet |
wetter |
the wettest |
big |
bigger |
the biggest |
expensive |
more expensive |
the most expensive |
dry |
drier |
the driest |
easy |
easier |
the easiest |
beautiful |
more beautiful |
the most beautiful |
fat |
fatter |
the fattest |
tall |
taller |
the tallest |
old |
older |
the oldest |
windy |
windier |
the windiest |
SB. 61/3
SB. 61/5A
Az alábbiak legyenek benne a válaszaitokban:
SB. 61/6A
Seven continents:
North America, South America, Africa, Asia, Africa, Asia, Antarctica, Europe, Oceania.
SB. 61/6B
Continents from the largest to the smallest:
2. Most pedig oldjátok meg a WB. 48./1. feladatát: az utasításnak megfelelően írjátok be a földrészek nevét a térkép megfelelő rubrikáiba.
3. Ezt követően a WB.48./2. feladatát is készítsétek el: a felsorolt helyek elé írjátok a megfelelő betűjelet a térkép alapján.
4. A WB. 48./3. feladata jön: írjátok le az egyes vonalakra, hogy a térképen szereplő földrajzi helyek közül melyik orszá, óceán, főváros vagy hegység.
5. WB. 48./4. Válaszoljatok a felsorolt kérdésekre a térkép alapján.
A kérdések jelentése:
6. WB. 49./5. Az utasításnak megfelelően egészítsétek ki a mondatokat a melléknevek felsőfokú alakjával!
7. A WB. 49./6A feladata következik. Hallgassátok meg a kapcsolódó hanganyagot innen:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1TEzNimMrzpkmPT8R0CKG8_8FDPxpaXV_
(25-ös track)
Egészítsétek ki a táblázatot a hiányzó adatokkal. A táblázat első sorába a népességre vonatkozó adatokat, a másodikba a napsütéses órák számát, a harmadikba az eső mennyiségét kell írni.
8. A WB. 49./6B feladatát is oldjátok meg: a 6A-ban szereplő négy városról kell mondatokat alkotnotok a zárójelben szereplő melléknevek felsőfokával.
A munkafüzetben szereplő mondat jelentése:
London a legnagyobb a négy város közül.
NE FELEDJÉTEK: HOLNAP, SZERDÁN RÖPDOLGOZAT A MELLÉKNEVEK KÖZÉP- ÉS FELSŐFOKÁBÓL. HAONSLÓ LESZ A FELADAT, MINT A SB. 61./2C FELADATA.
See you tomorrow!
2020.05.27.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladatokat.
SB. 59./9.
WB. 47./6.
SB. 60./1.
2. Most pedig koncentráljatok a SB. 61./2A feladatára, ahol a felsőfokú melléknevekről lesz szó.
3. Most pedig oldjátok meg a SB. 61. /2B feladatát: a felsorolt négy melléknév felsőfokát kell megkeresnetek a szövegben.
4. Ezt követően oldjátok meg a SB. 61./2C feladatát: egészítsétek ki a táblázatot a melléknevek közép- és felsőfokával.
5. Írjatok állító mondatot a füzetbe a SB. 61./3. utasításának megfelelően a SB. 60. oldalán lévő kvíz felhasználásával.
6. Írjatok 10 mondatot a SB. 61./5A feladatának útmutatásai alapján.
7. A SB. 61./6A és 6B: Írjátok le az egyes állítások mellé, melyik földrészről van szó, majd tegyétek sorrendbe a kontinenseket.
Az egyes állítások jelentése:
NE FELEDJÉTEK: JÖVŐ HÉTFŐN NINCS ÓRA PÜNKÖSDHÉTFŐ MIATT. JÖVŐ SZERDÁN PEDIG GOOGLE-ŰRLAPOS FELÜLETEN RÖPDOLGOZATRA SZÁMÍTHATTOK A MELLÉKNEVEK KÖZÉP- ÉS FELSŐFOKÁBÓL.
See you next Tuesday!
2020.05.26.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket először, ellenőrizzétek a tegnapi feladatokat.
SB. 59./5.
cheap – cheaper, big – bigger, difficult – more difficult, large – larger, deep – deeper, fat – fatter, heavy – heavier, hilly – hillier, wide – wider, windy – windier, red – redder, famous – more famous, short – shorter, old – older, hot – hotter, high – higher, white – whiter, cloudy - cloudier
SB. 59./6B
A válaszaitokban legyenek benne az alábbiak:
WB. 47./4.
WB. 47./5.
2. Most pedig oldjátok meg a SB. 59./9. feladatát. A kapcsolódó hanganyagot itt tudjátok meghallgatni:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 59, Exercise 9)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(32-ES TRACK)
Az elhangzottak alapján írjátok be a felsorolt melléknevek középfokát az egyes mondatokba. Ne feledjétek el kitenni a „MINT” jelentésű „THAN” kötőszót!
3. A WB. 47./6. feladatát oldjátok meg most: az utasításnak megfelelően írjatok összehasonlításokat.
Hogy mire kell figyelni?
A munkafüzetben szereplő példák jelentése:
4. Olvassátok el a SB. 60./5C Record breakers (=Csúcsdöntők) szövegét. A kapcsolódó hanganyagot itt tudjátok meghallgatni:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 60, Exercise 1A)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(33-AS TRACK)
Karikázzátok be a kvízben az általatok helyesnek vélt megoldásokat.
A kvíz kérdéseinek jelentése:
5. Ellenőrizzétek a megoldásaitokat a SB. 60./1C utasításainak megfelelően. A megoldásokat itt tudjátok meghallgatni:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 60, Exercise 1C)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(34-ES TRACK)
6. Végezetül írjátok ki a szavakat a WB. 86./5C (Record breakers) szavait a szótárfüzetbe (cheetah → sportsperson)
A hangos szószedetet itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/record-breakers
Előre szólok: jövő hétfőn nem lesz óra, aznap lesz pünkösdhétfő.
See you tomorrow!
2020.05.25.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a szerdai feladataitokat.
SB. 59./4B
A beírandó melléknevek:
WB. 46./1.
WB. 46./2.
WB. 46./3.
2. Ezt követően a füzetbe írjátok le a SB. 59./5. feladat utasításának megfelelően a felsorolt melléknevek középfokát.
3. A SB. 59./6A feladatára figyeljetek: a THAN kötőszóval egészítsétek ki a mondatot, amelynek a jelentése:
Az időjárás délen szebb, mint északon.
4. Majd írjatok összehasonlító mondatokat a SB. 59./6B utasításának megfelelően.
Hogy mi is a dolgotok? Össze kell hasonlítani Magyarország két táját (észak, dél, nyugat, kelet) a felsorolt melléknevek középfokának és a than kötőszó használatával.
A tankönyvi példa jelentése:
A nyugat dombosabb, mint a kelet.
5. Ezt követően hallgassátok meg a WB. 47./4.-hez tartozó hanganyagot itt:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1TEzNimMrzpkmPT8R0CKG8_8FDPxpaXV_
(24-ES TRACK)
A feladat az, hogy az elhangzottak alapján írjátok a kép alatt lévő vonalakra a megfelelő neveket.
6. Végezetül oldjátok meg a WB. 47./5. feladatát: az utasításnak megfelelően írjátok be a zárójelbe tett melléknevek középfokát a mondatokba.
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.05.20.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 58./2A
|
the weather in England |
today |
raining, cool |
yesterday |
warm, sunny |
in winter |
cold, sometimes snows, windy |
in spring |
usually fine and warm |
in summer |
hot and dry most of the time |
in autumn |
usually cloudy and wet, it rains a lot |
SB. 58./3B
2. Most pedig figyeljetek a SB. 59./4. feladatára: a nyelvtani magyarázatban négy képet láttok melléknevekkel:
3. Most pedig oldjátok meg a SB. 59./4B feladatát: a táblázat harmadik oszlopába a 2. oszlopban szereplő melléknevek középfokát kell beírni.
Az első oszlopban található kifejezések fordítása:
4. Készítsétek el a SB. 59./4B feladatát: a felsorolt melléknevek középfokát írjátok le a füzetbe.
5. A WB. 46./1. feladatát oldjátok meg ezt követően: a megadott szavakkal írjátok le a képek alá, hogy milyen időjárás van.
6. A WB.46./2. alatti keresztrejtvényt oldjátok meg.
Annyit segítek, hogy compass = iránytű, opposite = ellentét. A vízszintes 4-hez és 7-hez, valamint a függőleges 2-höz és 6-hoz valamelyik évszakot írjátok.
7. A WB. 46./3. feladatát is oldjátok meg: be kell karikáznotok a megfelelő melléknevet.
Az állítások jelentése:
7. Végezetül tekintsétek meg az alábbi kis videót, amelyben a melléknevek középfokát tanulmányozhatjátok újból. Arra figyeljetek, hogy a magyar nyelvben használt „MINT” kötőszó az angolban „THAN” lesz (A-val!!!!, a then mást jelent).
https://www.youtube.com/watch?v=lDmjvFOdxvY
That’s all for now.
See you on Monday!
2020.05.19.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a hétfői feladataitokat.
SB. 57./6.
SB. 57./7.
WB. 44./1.
WB. 44./2.
WB. 44./3.
2. Olvassátok el a SB. 58./1. alatt a North and South szószedetét, és hallgassátok meg a kapcsolódó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 58, Exercise 1)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(29-es track)
3. Hallgassátok meg a SB.58./2A feladatához tartozó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 58, Exercise 2A)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(30-as track)
Mi lesz itt a feladatotok?
4. Olvassátok el a SB. 58. alatti két bekezdést, és hallgassátok meg a szöveget itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 58, Exercise 3A)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(31-es track)
Jake szövegének fordítása:
Dél-kelet-Angliában élek. Délen szebb az idő, mint északon. Melegebb és szárazabb. Azonban többen is élnek délen, így az zsúfoltabb, és a dolgok általában drágábbak.
Laura szövegének fordítása:
Laura vagyok, Jake unokatestvére. Észak-nyugat-Angliában élek. Az idő itt hűvősebb és csapadékosabb, mint délen. Azonban az emberek itt barátságosabbak. Szerintem észak sokkal szebb. Itt tavaink és hegyeink vannak. A déli rész sokkal laposabb.
5. Ezt követően oldjátok meg a SB. 58./3. feladatát: a fenti szövegek alapján döntsétek el, hogy az állítások Délre (S) vagy Északra (N) vonatkoznak.
A tankönyvi állítások jelentése:
6. Végezetül másoljátok ki a WB. 86./5B szavait a szótárfüzetbe (crowded →It’s windy.)
A kapcsolódó hangos szószedetet itt találjátok:
https://soundcloud.com/parti-tamas/north-and-south
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.05.18.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a múlt szerdai feladatokat az alábbiak szerint.
SB. 56./2.
SB. 56./3.
SB. 56./4.
2. Hallgassátok meg a SB. 57. oldalán található szöveghez – amely az Egyesült Királyság földrajzi adottságait mutatja be - tartozó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(28-AS TRACK)
3. Válaszoljatok a SB. 57./6. állításait a most olvasott-meghallgatott szöveg alapján.
A tankönyvi állítások jelentése:
4. Most pedig válaszoljatok a SB. 57./7. kérdéseire.
A kérdések jelentése:
5. A WB. 44. /1. feladata jó kis gyakorlás: a zárójelbe tett szavak betűinek sorrendbe tételével gyakorolhatjátok a nemrég tanult földrajzi kifejezéseket.
6. A WB. 44./2. feladatában jelöljétek számmal a WB. 44./1. mondataiban megemlített földrajzi helyeket.
7. A WB. 44./3. feladatában pedig a felsorolt kérdő mondatokat egészítsétek ki értelemszerűen a négy melléknévvel (deep = mély, high = magas, long = hosszú, wide = széles), majd pedig a WB. 44./2.-ben látható térkép adatainak felhasználásával válaszoljatok is a kérdésekre.
See you tomorrow!
2020.05.13.
Kedves Hatodikosok!
1. A mai napon elkezdjük a tankönyv 5. fejezetét, amelynek a címe: The world (= A világ)
Kérem, először a SB. 56./1A,B feladatát oldjátok meg. Láthatjátok, hogy 6 szó kimaradt: a river (=folyó), the sea (=a tenger), a hill (= domb), a bridge (=híd), a forest (=erdő), a beach (= tengerpart). zeket kell beírnotok a kép 2,3,8,9,10,13 számú téglalapjaiba.
A szöveghez tartozó hangfelvételt itt tudjátok meghallgatni:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 56, Exercise 1b)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(26-OS TRACK)
2. Kérem, karikázzátok be a megfelelő válaszokat a SB. 56./2 . kérdéseihez kapcsolódóan.
A kérdések jelentése:
3. Olvassátok el a SB. 56./3. feladatát. Válasszátok ki a megfelelő adatokat.
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 56, Exercise 3)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(27-ES TRACK)
4. Olvassátok el a SB. 56. / 4.alatti Grammart, ahol a How? (=Milyen..?) kérdésekre vonatkozó anyagrész szerepel.
A tankönyvi kérdések jelentése:
A tankönyvi válaszok jelentése:
Kérem, olvassátok el ehhez kapcsolódóan a WB. 78./5.1. nyelvtani magyarázatát.
5. Kérem, másoljátok ki a WB. 85-86. oldaláról a 5A szavait a szótárfüzetbe (capital → valley)
A szavak kiejtését itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/my-country
AZ ÚJ FEJEZET KEZDETEKOR IS KÉRLEK BENNETEKET AZ OKOS IDŐBEOSZTÁSRA, A RENDSZERESSÉGRE. LESZ OLYAN ANYAGRÉSZ, AMELY IGEN-IGEN NAGY FIGYELMET KÍVÁN TŐLETEK ÚJFENT!
See you next Monday!
2020.05.12.
Kedves Hatodikosok!
1. Először ellenőrizzétek az alábbi feladataitokat:
WB. 42./3.
WB. 42./4.
WB. 42./5.
A-7, B-3, C-8, D-2, F-4, G-5, H-6
WB. 43./6.
WB. 43. /”I can…”
2. Ahogyan ígértem, ma témazáró dolgozatot írtok, amely az alábbi linken tölthető ki:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfmOhwcAhSJ_ErcWkI_kuIKZoCc223kVyyvru4Kxwt-my0I0w/viewform
Egy ember egyszer, egy e-mail címről oldhatja meg a feladatokat.
A határidő: 2020.05.13. (szerda), déli 12 óra.
See you tomorrow!
2020.05.11.
Kedves Hatodikosok!
1. Először ellenőrizzük a múlt szerdai feladataitokat.
SB. 54./1.
SB. 54./2.
SB. 54./3.
1.
2.
3.
SB. 54./4.
SB. 54./5.
SB. 54./6A
six eggs, 200 g cheese, a bag of sugar, five oranges, two pots of yoghurt, a loaf of brown bread
2. Most pedig koncentráljunk a WB. 42-43. oldalára.
Hogy mi lesz itt a dolgotok? Az utasításnak megfelelően a képeket és a neveket kell összekötnötök.
NE FELEDJÉTEK: HOLNAP TÉMAZÁRÓ DOLGOZAT A GOOGLE-ŰRLAPOS FELÜLETEN.
Hogy milyen feladatokra lehet számítani?
See you tomorrow!
2020.05.06.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 52./3A
SB. 52./3B
1.
The girl usually has cereal with sugar and milk and a cup of tea for breakfast. She has two sandwiches (usually cheese and tuna) and some fruit (grapes or satsuma) and a pot of yoghurt for lunch. For dinner, she has things like lasagne with salad, but no dessert. On Sundays, she has roast beef or lamb with potatoes and vegetables and dessert (like apple pie with ice-cream) for lunch.
The boy always has two slices of toast with jam and a glass of orange juice for breakfast. He has things like sausages or chips or chicken with rice for lunch. He always has a dessert, too, like chocolate pudding. For tea, he has a light meal with things like boiled eggs or cheese on toast. On Saturdays, he always has fish and chips for lunch
2.
Her favourite meal is Sunday lunch.
His favourite meal is Saturday lunch.
SB. 53./1.
1 – avocados, 2 – coffee, 3 – peppers, 4 – tea, 5 - chocolate, 6 – potatoes, 7 – tomatoes, 8 – sweetcorn, 9 – turkey
SB. 53./3.
1 – C, 2 – A, 3 – D, 4 – E, 5 – B, 6 – C, 7 – A
SB. 53./4. (lehetséges válaszok)
WB. 42./1.
WB. 42./2.
2. Oldjátok meg a SB. 54./1. feladatát: a SOME és az ANY szavakat kell beírnotok.
Pici ismétlés: a SOME állító mondatokban szerepel, az ANY tagadó és kérdő mondatokban.
3. Most a SB. 54./2. következik.
Emlékeztető:
Az A után mássalhangzóval kezdődő főnév állhat, az AN után pedig magánhangzóval kezdődő. Egyiket sem használjuk többes számban lévő, ill. megszámlálhatatlan főnév előtt.
4. Most a SB. 54./3. feladata következik.
Pici segítség: a THE-t akkor használjuk, ha már egy ismert dologról beszélünk a szövegben.
5. SB. 54./4.: Írjátok le a tanult mértékegységekkel (BAR, BUNCH, LOAF, BAG, GLASS stb.) hogy mit láttok a képen.
Figyeljetek arra, hogy az OF elöljárószó ne maradjon le, ill. a többes szám jele (-S) a főnév végéről ott, ahol valamiből több van.
6. SB. 54./5. A szórácsban keressetek meg még nyolcféle ételt és italt.
7. SB. 54./6A: Hallgassátok meg a feladathoz kapcsolódó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(24-es track)
Mit kell leírnotok? Azt, hogy mit és abból mennyit vesznek a feladatban szereplők.
8. Az alábbi tankönyvi teszttel gyakorolhatjátok a fejezet anyagát (Flash Player telepítése / frissítése szükséges lehet.)
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/test?cc=hu&selLanguage=hu
TOVÁBBRA IS KÉRLEK BENNETEKET AZ OKOS IDŐBEOSZTÁSRA. NE FELEDJÉTEK: JÖVŐ KEDDEN TÉMAZÁRÓ!
See you on Monday!
2020.05.05.
Kedves Hatodikosok!
1. Először ellenőrizzük a tegnapi feladataitokat.
SB. 52./1.
SB. 52./2A
Meal |
breakfast |
lunch |
dinner |
Time |
in the morning |
between 12 and 2 (also called dinner) |
in the evening between 6 and 7 (or tea/supper) |
Typical kinds of food |
bacon, sausages, tomatoes, eggs, mushrooms, baked beans, fried bread, toast, jam, honey, marmalade, cereal, milk, fruit, grapefruit, yoghurt, orange juice, coffee, tea |
soup, sandwiches, salad, food from school canteen, packed lunch (sandwiches, fruit, yoghurt, salad) |
meat/fish, potatoes, vegetables, lasagne, spaghetti Bolognese, risotto, curry, dessert/pudding, fruit, chocolate cake, apple pie, ice-cream, custard |
2. Most pedig koncentráljatok a SB. 52./3A és 3B feladatára, amelyet itt tudtok meghallgatni:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(page 52, Exercise 3a)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(22-es track)
A tankönyvi kérdések jelentése:
3. A SB. 53. oldalának 1. feladatát oldjátok meg: a téglalapban felsorolt szavak fölé írjátok az azokat ábrázoló képek alapján a megfelelő számokat.
4. Olvassátok el a SB. 53. oldalán, a lap alján található szöveget (Food from around the world = Ételek a világ körül)
Itt hallgathatjátok meg:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(page 53, Exercise 2)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(23-as track)
Az elhangzott-elolvasott szöveg alapján oldjátok meg az alábbiakat:
5. A WB. 42. oldalán oldjátok meg az 1. feladatot az utasításnak megfelelően: karikázzátok be, amit a képen láttok.
6. Oldjátok meg a WB. 42./2. feladatát is: írjátok a főnevek melletti vonalakra, melyik megszámlálható, melyik nem.
Emlékeztető: a megszámlálhatóak többes számba tehetők, a megszámlálhatatlanok valamilyen mértékegységgel fejezhetők ki.
See you tomorrow!
2020.05.04.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzük a múlt szerdai feladatokat.
WB. 40./1.
2. WB. 40./2
WB. 40./3.
WB. 41./6.
2. Olvassátok el a SB. 52. oldalán a „British meals and mealtimes” (=Brit ételek és étkezések idői) c. szöveget.
Itt hallgathatjátok meg:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 52, Exercise 1)
VAGY itt:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(21-es track)
3. Döntsétek el, hogy a SB. 52./1. alatti állítások igazak (T), hamisak (F) vagy nincs róluk szó a szövegben (DOESN’T SAY).
A tankönyvi állítások jelentése:
4. SB. 52./2A: Egészítsétek ki a szöveg alapján a táblázatot.
Az első sor hiányzó oszlopaiba (MEAL) az étkezéseket írjátok be. A TIME oszlopába az étkezések idejét, míg a TYPICAL KINDS OF FOOD-hoz azokat az ételeket, amelyeket az emberek az egyes étkezésekre általában fogyasztják.
5. A munkafüzet 85. oldaláról írjátok ki a Culture és az English Across the Curriculum szavait. (AROUND → VEGETARIAN)
A szavak kiejtését ennek a hangos szószedetnek a segítségével gyakorolhatjátok:
https://soundcloud.com/parti-tamas/unit4-culture-eac
JELZEM, MÁJUS 12-ÉN, KEDDEN GOOGLE ŰRLAPOS TÉMAZÁRÓT FOGTOK ÍRNI A TANKÖNYV 4. FEJEZETÉBŐL. KÉREM, PÓTOLJÁTOK ADDIG A HIÁNYOSSÁGAITOKAT. KÖSZÖNÖM!
See you tomorrow!
2020.04.29.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzük a keddi feladatokat.
SB. 51./4C
SB. 51./5B
WB. 41./4.
WB. 41./5.
2. WB. 40./1. Az utasításnak megfelelően írjátok le a konyhai műveletekre vonatkozó igéket.
3. WB. 40./2. Fejtsétek meg a keresztrejtvényt. Az meghatározások konyhai eszközökre, műveletekre vonatkoznak.
Az egyes meghatározások magyarul:
https://drive.google.com/drive/folders/1TEzNimMrzpkmPT8R0CKG8_8FDPxpaXV_
A hangfelvétel alapján oldd meg a WB. 40./3. feladatát: tedd megfelelő sorrendbe a recept utasításait!
5. Az utasításnak megfelelően oldd meg a WB. 41./6. feladatát:
karikázd be a helyes kifejezéseket, elöljárószókat minden egyes mondatban.
6. Gyakorold az A LITTLE és az A FEW használatát az alábbi gyakorló teszttel!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSel9XqUY5_V4YxNVB5UJKMdfgkw3d2QTETQKtwqoc37KE7u-g/viewform
TOVÁBBRA IS KÉRLEK BENNETEKET AZ OKOS IDŐBEOSZTÁSRA, A RENDEZETT MUNKÁRA. KÉREM, AZ ÁLTALAM MEGADOTT MEGOLDÁSOK ALAPJÁN ELLENŐRIZZÉTEK IS MINDIG A FELADATAITOKAT. KÖSZÖNÖM!
See you next Monday!
2020.04.28.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 50./2A
SB. 51./3B
1.
2.
2. Olvassátok el a WB. 78. oldalán a 4.6. nyelvtani magyarázatát.
Az „a little” és az „a few” közötti különbségről van itt szó. Az „a little” jelentése: „egy kis”, az „a few” jelentése: egy néhány. Az „a little” megszámlálhatatlan (azaz: többes számba nem tehető) főnevek előtt áll, míg az „a few” megszámlálható (azaz: többes számba tehető) főnevek előtt.
Ennek megfelelően a SB. 51. oldalán a 4A-ban a „water” elé az „a little”-t kell írni, a B-be pedig a countable alá a few-t, az uncountable alá a little-t.
3. Kérlek benneteket, a SB. 51/4C kifejezései elé a fentiek alapján írjátok be az „a few”, a „a little” kifejezéseket.
4. A SB. 51./5A-hoz (Listening and writing: Jake’s Welsh rarebit) kapcsolódóan hallgassátok meg a hangfelvételt itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(page 51, Exercise 5a)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(19-es track)
Itt Jake sajtos pirítósának a receptjéről olvashattok.
A hozzávalók jelentése:
5. Ezután hallgassátok meg a SB. 51/5B-t itt:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(page 51, Exercise 5b)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(20-as track)
Aztán az elhangzottak alapján tegyétek a SB. 51./5B utasításait megfelelő sorrendbe. Az utasítások jelentése:
6. WB. 41./4. Az utasításnak megfelelően egészítsétek ki a mondatokat a négy kifejezés valamelyikével.
7. WB. 41./5. A tanultaknak és az utasításnak megfelelően egészítsétek ki a mondatokat.
KÉRLEK BENNETEKET, PRÓBÁLJÁTOK MEG BEOSZTANI OKOSAN AZ IDŐTÖKET. MEGKAPTOK TŐLEM MINDEN SEGÍTSÉGET AZ ÖNÁLLÓ MUNKAVÉGZÉSHEZ.
KÉREM, PRÓBÁLJATOK MEG ÖNÁLLÓAN, FELELŐSSÉGTELJESEN DOLGOZNI!!!
See you on Wednesday!
2020.04.27.
Kedves Hatodikosok!
1. Először ismertetem a múlt órai feladat megoldását.
SB. 50./1B
1-D, 2-G, 3-F, 4-A, 5-C, 6-E, 7-H, 8-B
2. Kérlek benneteket, oldjátok meg a SB. 50./2A feladatát.
a) Le kell írnotok, hogy Emma mit csinál az egyes képeken. Hogy mire is kell figyelni? Arra, hogy képleírásnál, ha cselekvést írunk le, folyamatos jelent (AM/IS/ARE + AZ IGE –ING VÉGŰ ALAKJA) használunk; ezt a példában is láthatjátok.
b) Írjátok az egyes konyhai eszközök (knife = kés, fork = villa, saucepan = lábas, oven =tűzhely, bowl = tál, dish = tepsi, spoon = kanál, peeler = hámozó), hogy melyik képen látjátok. Mindegy, hogy betűjelet vagy számot írtok a szavak mellé.
3. A SB. 51. oldalán a nyelvtani részben láthatjátok, az INDEFINITE ARTICLE [indefinit ártikl] és a DEFINITE ARTICLE [definit ártikl] közötti különbségről van szó először.
Az INDEFINITE ARTICLE magyarul határozatlan névelő, egyetlen alakja van a mi nyelvünkben, az „egy”. Az angolban két alakja van: A (mássalhangzóval kezdődő szó előtt) és az AN (magánhangzóval kezdődő szó előtt.
A DEFINITE ARTICLE-nek a magyarban két alakja van: a, az. Az angolban egy alakja van: THE.
Hogy mikor kell ezeket használni, arról olvassátok el a WB. 78./4.5 nyelvtani magyarázatát. Külön felhívnám a figyelmet a b) pontra, amelyben arról van szó, hogy a „the” névelőt akkor használjuk, ha már ismert dologról van szó. Gondoljatok bele, a magyarban is így van. „Tegnap vettem egy biciklit. A bicikli nem is volt túl drága.” → Láthatjátok, az első mondatban megemlítettük a biciklit, a következőben már ismert dologként utaltunk rá.
4. A fentiek alapján egészítsétek ki az A, SOME vagy THE szavakkal a SB. 51./3B feladatát, az a-t és a b-t is.
5. Keressétek ki ebből a mappából a 21-es tracket:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1TEzNimMrzpkmPT8R0CKG8_8FDPxpaXV_
Hallgassátok meg a felvételt a WB. 40./3. feladatához kapcsolódóan, és oldjátok meg a feladatot az utasításnak megfelelően.
See you tomorrow!
2020.04.22.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzük a tegnapi feladatokat.
WB. 39./4.
WB. 39./5.
WB. 39./6.
2. Most pedig következzék a beígért teszt. Határidő: csütörtök (04.23.) délelőtt.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeZ0ueEY3Qix6qOCKLlC7C1p7lXTLp675whqGX5RJagbwl_Sg/viewform
Egy tanuló csak egyszer próbálkozhat, ezért jól fontoljátok meg a válaszaitokat. A 11-18. kérdéseknél, ahol fordítani kell, a számokat betűvel írjátok ki.
3. A SB. 50. oldalán olvassátok el az Emma’s apple crumble c. olvasmányt.
Itt hallgathatjátok meg:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 50, Exercise 1b)
VAGY
itt:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
(18-as track)
Ezt követően számozzátok be a képeket a szövegnek megfelelően.
A recept fordítása:
Omlós almás sütemény
Hozzávalók:
Az alábbiakra lesz szükséged:
Utasítások:
4. Írjátok ki a WB. 85. oldaláról az Emma’s apple crumble szavait a szótárfüzetbe. (apple crumble → Wlsh rarebit.)
A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/emmas-apple-crumble
TISZTELETTEL KÉRLEK BENNETEKET, VEGYÉTEK KOMOLYABBAN AZ ANGOLTANULÁST! IGYEKEZZETEK OKOSABBAN BEOSZTANI AZ IDŐTÖKET. HIGGYÉTEK EL, NEM VELEM BÁNTOK KI, AMIKOR ELLAZSÁLJÁTOK EZEKET A HETEKET, HANEM SAJÁT MAGATOKKAL. KÖSZÖNÖM!
See you next week!
2020.04.21.
Kedves Hatodikosok!
1. Először ellenőrizzük a hétfői feladatokat!
SB. 49./5A
two cartons of apple juice, one loaf of bread, one bag of potatoes, three tins of beans, two bunches of grapes, six pots of yoghurt, one bottle of lemonade, one box of eggs
SB. 49./5B
2. Kérlek benneteket, készítsétek el a WB. 39./4. feladatát:
az utasításnak megfelelően karikázzátok be a megfelelő szavakat az egyes mondatokban!
3. Ezt követően a WB. 39./5. feladatát: a “there is…” / “there are…” szerkezet és a tanult, ételeket-italokat jelölő főnevek segítségével írjátok le a két kép közötti hat különbséget.
4. Az alábbi mappából keressétek ki a 20-as tracket, és annak segítségével készítsétek el a WB. 39./6. feladatát: Rebecca bevásárlólistáját kell kiegészíteni.
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1TEzNimMrzpkmPT8R0CKG8_8FDPxpaXV_
5. Az alábbi pároztatóval pedig a szerdai számonkérésre készülhettek. Fordításként ilyen feladatra számíthattok:
https://learningapps.org/display?v=phugy6wkn20
See you on Wednesday!
2020.04.20.
Kedves Hatodikosok!
1. Először ellenőrizzétek a múlt órai feladataitokat.
SB. 49./4A
SB. 49./4C
2. SB. 49./5A: Olvassátok el a bevásárlólistát, és a füzetbe írjátok le a SB. 49./4A-ban tanult módon (mértékegységekkel együtt és az O elöljáró szó használatával), hogy Emmának és Jake-nek mit is kell vennie.
3. SB. 49./5B: Vagy keressétek innen a 17-es tracket,
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
vagy pedig erről a linkről hallgassátok meg:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
Mivel Emma és Jake otthon felejtette a bevásárlólistát, emlékezetből vásároltak. Írjátok le a példában látható módon, hogy mi helyett mit vettek, ill. eltalálták-e a helyes mennyiséget.
A tankönyvi példa jelentése:
They needed two cartons of apple juice, but they bought two cartons of orange juice. = Két doboz almalére volt szükségük, de két doboz narancslevet vettek.
4. WB. 38./3.: Az utasításoknak megfelelően írjátok le, mi látható a képeken.
5. Ennek a jópofa videónak a segítségével is gyakorolhatjátok a mai óra szókincsét:
https://www.youtube.com/watch?v=fHUuZ-6o96c
E hét szerdáján online tesztre számíthattok. Témakör:
See you tomorrow!
2020.04.15.
Kedves Hatodikosok!
Remélem, kipihentétek magatokat! Kérlek benneteket, ha vannak hiányosságaitok, pótoljátok. Azt is kérem, figyeljetek még jobban a határidőkre. Köszönöm!
1. Először ellenőrizzétek a múltkori óra feladatait.
WB. 38./1.
WB. 38./2.
2. Gyakoroljátok az alábbi teszt segítségével a HOW MUCH és a HOW MANY használatát! ne feledjétek: az elsőt megszámlálhatatlan, a másodikat megszámlálható főnevekkel használjuk!
https://forms.gle/WMWWfKrB4xfqMWod8
3. SB. 49./4A: Az „élelmiszeripari mértékegységekre” vonatkozó szavakat kössétek össze a képekkel.
4. SB. 49./4B: Miről is van itt szó? Össze kell kötni a két kifejezést a képekkel. Az „a tin of dog food” azt jelenti, egy konzerv kutyaeledel, a „two tins of dog food” azt jelenti, két konzerv kutyaeledel. Mire hívja még fel a figyelmet ez a feladat? Arra, hogy az angolban az ételekre, italokra vonatkozó „mértékegységek” és az ételek, italok nevei közé kitesszük az OF elöljárószót is. Pl. a SB. 49./4C-ben szereplő példa jelentése:
three loaves of bread = három vekni kenyér
5. SB. 49./4C: A 4A-ban szereplő ételeket-italokat írjátok le a füzetbe a mennyiség kifejezésével.
Mire kell figyelni? A helyes számra, a helyes „mértékegységre” (ha többet látsz, tedd ki az s-t a mértékegységet jelző szó végére!!!), majd magára az ételre-italra.
6. WB. 38./3: Az utasításnak megfelelően írjátok le, mi van a képen!
7. WB. 39./4: Az utasításnak megfelelően a helyes megoldásokat karikázzátok be!
See you next Monday!
2020.04.07.
Kedves Hatodikosok!
Kérlek benneteket, a határidőket továbbra is figyeljétek!
1. Először ellenőrizzétek le a múltkori feladataitokat!
SB. 49./2.
2. Tanulmányozzátok alaposan a SB. 49./3A-t. Hogy miről is van itt szó? Nos, a Mennyi? / Mennyit? jelentésű HOW MUCH? [háu mács] és HOW MANY? [háu meni] használatáról.
Mit kell tudni ezekről? Röviden a how much-ot a megszámlálhatatlan (uncountable) főnevek mellett használjuk (ha valaki bizonytalan ebben, lapozzon vissza), míg a how many-t a megszámlálhatóak mellett.
Kérem, töltsétek ki a táblázatot az alábbiak szerint.
3. Olvassátok el a WB. 78./4.4. alatti magyarázatot!
4. SB. 48./3C: Hallgassátok meg a feladatot vagy innen:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
vagy pedig innen (Page 48, Exercise 4C):
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
És ellenőrizzétek is le! (A mappában a 16-os track, a honlapon Page 49 Exercise 4D)
5. A tankönyvi honlapon lévő feladat segítségével gyakoroljátok a nyelvtant:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise3?cc=hu&selLanguage=hu
6. WB. 38./1.: a két oszlopba írjátok be a főneveket annak megfelelően, hogy a HOW MUCH? (megszámlálhatatlan) után vagy HOW MANY? (megszámlálható) után állnak.
7. WB. 38./2.: A tanultak alapján egészítsétek ki a kérdéseket a HOW MUCH? vagy a HOW MANY? kérdőszókkal.
8. Hallgassatok meg egy számot „How much?” témakörben:
https://www.youtube.com/watch?v=cbB3iGRHtqA
See you tomorrow!
2020.04.06.
Kedves Hatodikosok!
Nincs már sok a tavaszi szünetig, kérlek benneteket, kicsit csipkedjétek magatokat!
1. Oldjátok meg az alábbi tesztet, a határidő kedd délelőtt:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScciML0A6NWV83MC0uLddbFBLgu0bIqnW-btGPwpKKMQKZwsw/viewform
2. Ellenőrizzétek le a múltkori feladataitokat:
WB. 37./4.
√: milk, coffee
X: ham, butter, yoghurt, sugar
WB. 37./5.
WB. 37./6.
3. Az alábbi mappából keressétek ki a 14-es tracket, majd hallgassátok meg a SB. 48. oldalán lévő „Mut goes shopping” c. történetet:
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
De itt is meghallgathatjátok (page 48 Exercise 1):
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu
Sőt, egy animációt is megnézhettek:
https://www.youtube.com/watch?v=Z1ZZ187a6GM&t=5s
4. Készítsétek el a SB. 49./2. feladatát: össze kell kötni a mondatok két felét értelemszerűen a szöveg alapján.
5. Írjátok ki a „4C Mut goes shopping” szavait a szótárfüzetbe.
A kiejtést innen gyakorolhatjátok:
https://soundcloud.com/parti-tamas/mut-goes-shopping
See you tomorrow!
2020.04.01.
Kedves Hatodikosok!
KÉRLEK BENNETEKET, FIGYELJETEK A HELYES IDŐBEOSZTÁSRA!
1. Először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 47./5A
Dan: sandwich (beef or chicken), some fruit (an apple or a banana), lemonade
Elsa: salad (tomatoes, lettuce), an egg, cheese (sometimes), tea (no sugar)
Chen: rice, fish or chicken, vegetables, orange juice
SB. 47./5B
Dan has a sandwich. He usually has meat / beef or chicken in it. He has an apple or a banana with that. He drink lemonade.
Elsa has a salad. She has tomatoes and lettuce in it. She usually has an egg, too, or sometimes cheese. She drinks tea with her lunch, but she doesn’t have any sugar.
Chen always has rice for lunch. Ha has some fish or chicken with it. He normally has vegetables, too. He doesn’t have any fruit, but he drink orange juice.
2. WB. 37./4. Az alábbi mappából keressétek ki a 19-es tracket: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1TEzNimMrzpkmPT8R0CKG8_8FDPxpaXV_
Hallgassátok meg, majd a felvétel alapján pipáljátok ki vagy lássátok el X-szel a bevásárlólistán szereplő tételeket!
3. WB 37./5.: Az előző feladat alapján válaszoljatok a kérdésekre a munkafüzeti utasításnak megfelelően!
4. WB. 37./6.: Az utasításnak és az eddig tanultaknak megfelelően egészítsd ki a mondatokat.
5. Gyakoroljátok az ételeket, italokat az alábbi tankockával. (Előttetek lehet a szótárfüzet/munkafüzet végi szószedet.)
https://learningapps.org/display?v=p2o6azg0v20
See you next week!
2020.03.31.
Kedves Hatodikosok!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladatokat!
WB. 36./3.
2. SB. 47./5A: Az alábbi mappából keressétek ki a 13-as tracket, hallgassátok meg, majd oldjátok meg a SB. 47./5A.
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
Hogy mi a dolgotok itt?
Először írjátok be a táblázatba az elhangzottak alapján, hogy ki mit ebédelt, majd a b) eladat utasításának megfelelően írjátok le az elhangzottakat teljes mondatként a füzetbe.
3. Gyakoroljátok a SOME és az ANY használatát az alábbi teszt segítségével, amely ki is értékeli a megoldásaitokat:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdRwjVxDVp8Zq0lO3lsdK_VtKnaeTkj_Kuhag2y3Mj18h1quw/viewform?fbzx=6519501169932985567
See you tomorrow!
2020.03.30.
Kedves Hatodikosok!
1. Remélem, nem okozott gondot a Stone soup c. mese kiszótárazása. Segítségképpen itt hallgathatjátok meg a szavak kiejtését:
https://soundcloud.com/parti-tamas/stonesoup
2. Az SB. 46./1. kérdésére (múlt órai feladat) adott helyes válasz:
The tramp put water, salt, pepper, potatoes, carrots, onion, ham and sausages in the soup.
3. A SB. 47./3A feladatát oldjátok meg: a szövegből vett szavakkal ki kell egészíteni a mondatokat:
4. Aztán egészítsétek ki a SB. 47./3B táblázatát:
5. Olvassátok el a WB. 83. oldalán a 4.3. alatti nyelvtani magyarázatot a some-ról és az any-ről.
6. Aztán pedig ezt a nyelvtani magyarázatot is, amelyben tényleg minden benne van:
https://www.5percangol.hu/nyelvtan-tananyagok-nevelok-fonevek-prepoziciok/some-any
7. A fenti magyarázatok elolvasása után oldjátok meg az alábbi feladatot.
Írjátok be SOME és ANY szavak közül a megfelelőt.
pl. I have got some apples. (= Van néhány almám. → Azért kell some, mert állító mondat.) / I haven’t got any apples. (= Nincs almám. →Azért kell any, mert tagadó mondat.) Have you got any apples? (=Van almád? → Azért kell any, mert kérdő mondat.)
8. Az utasításnak megfelelően oldjátok meg a WB. 34./3. feladatát!
See you tomorrow!
2020.03.25.
Kedves Hatodikosok!
1. Először kérem, ellenőrizzétek le a tegnapi feladataitokat.
WB. 35./4.
SB. 46./1B
MEAT |
FRUIT |
VEGETABLES |
DRINKS |
OTHERS |
ham, sausages |
lemons |
cabbages, carrots, onions, potatoes, mushrooms |
water, milk, wine |
bread, sugar, cream, salt, pepper, butter, yoghurt |
WB. 36./1.
ACROSS
3 – ham, 4 – mushrooms, 6 – milk, 7 – orange, 9 – banana, 10 – chicken, 12 – apple
DOWN
2 – butter, 5 – onion, 8 – sausage, 9 – bread, 10 – cheese, 11 – cabbage
WB. 36./2.
MEAT |
FRUIT |
VEGETABLES |
DRINKS |
OTHERS |
chicken, sausages |
orange, banana, apple |
cabbage, onions, mushrooms |
water, milk, |
bread, butter, cheese |
2. A tankönyv 46. oldalán olvassátok el a Stone Soup (=Kőleves) c. mesét, az alábbi linken keressétek meg a 12. tracket, és hallgassátok meg a történetet.
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
Válaszoljatok a tankönyvi kérdésre (Which of the things from exercise 1a did the tramp put in the soup? = Az 1a-ban felsorolt hozzávalók közül melyiket tette bele a koldus a levesbe?
3. A munkafüzet 85. oldaláról másoljátok ki a szótárfüzetbe a Stone Soup szavait.
4. Gyakorlásképpen oldjátok meg ezt a pároztatós feladatot tartalmazó tankockát!
https://learningapps.org/display?v=pnjgraujt20
See you next Monday!
2020.03.24.
Kedves Hatodikosok!
1. Többen jeleztétek, hogy nem tudtátok meghallgatni a munkafüzet hanganyagát. Jelzem, feltöltöttem egy mappába, így már mindenki meg tudja oldani a WB. 35./4. feladatot:
https://drive.google.com/drive/folders/1TEzNimMrzpkmPT8R0CKG8_8FDPxpaXV_
2. Ellenőrizzétek a tegnap feladott WB. 35./2. feladatot az alábbiak alapján:
2) Charlie wants a cheeseburger, chips and an apple
3) Dean wants a sandwich, satsumas and cola
4) Liam wants chicken, beans and lemonade
5) Vicky wants spaghetti Bolognese, an orange and tea
3. SB. 46./1A. Hallgassátok meg az alábbi mappából a 11-es tracket. A hangfelvétel segítségével gyakoroljátok az egyes élelmiszerek helyes kiejtését.
https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
4. SB. 46/1B: Rajzoljatok a tankönyvben megadott módon egy öt oszlopból álló táblázatot a füzetbe.
Az egyes kategóriák Meat (=hús), Fruit (=gyümölcs), Vegetables (=zöldségek), Drinks( =Italok), Others (=Egyéb) írjátok be az 1. feladatban szereplő 18 szót.
5. WB. 36./1: A képek alapján oldjátok meg a munkafüzetben lévő keresztrejtvényt!
6. WB. 36./2.: Az egyes oszlopokba értelemszerűen írjátok be az 1. feladatban megemlített (és a keresztrejtvénybe remélhetőleg helyesen beírt) ételeket, italokat.
7. Jutalomképpen hallgassátok meg az alábbi dalt, és perdüljetek akár táncra az otthoni testnevelés keretében.
https://www.youtube.com/watch?v=cCbKQrpWfe0
See you tomorrow!
2020.03.24.
Kedves Hatodikosok!
1. Először mellékelem a múltkori feladatok megoldásait:
SB. 44./2.
LIKES | DOESN’T LIKE |
---|---|
fish, salmon, vegetables, tomatoes, lettuce, chicken, orange juice, coffee | meat, beef, lamb, tea |
cheese, pasta, eggs, meat, pork, grapes, lemonade | fish, fruit, oranges, satsumas, bananas, tea, coffee |
SB. 44./3.
SB. 45/4B
SB. 46/6B
SB. 46/7B (az aláhúzott szavakat kellett beírni a hiányzó helyekre)
WB. 35./5.
Countable nouns:
beans, tomatoes, eggs, bananas, apples, oranges, grapes
Uncountable nouns:
lettuce, chicken, rice, lemonade, water
WB. 35./6:
2. Amit új feladatként kérek tőletek:
WB. 35./4.
A munkafüzetetek végén lévő CD-t vegyétek elő, keressétek ki a 18-as felvételt, játsszátok le, és az alapján írjátok be a hiányzó szavakat!
WB. 35./7.
Alkossatok mondatokat a példában megadott módon! Mire kell figyelni? Arra, hogy az A vagy AN határozatlan névelőt ki kell-e tennetek a szavak elé.
3. Végezetül – hogy a szavakat is ismételjétek – oldjátok meg az alábbi, online kitölthető rejtvényt:
https://crosswordlabs.com/view/food-and-drink-363
Jó munkát!
2020.03.18.
Kedves Hatodikosok!
1. Először is tekintsétek át az Sb. 4a-t, amelyben a countable (=megszámlálható) és uncountable (=megszámlálhatatlan főnevekről van szó.
A példákhoz kapcsolódóan olvassátok el a munkafüzet 77-78. oldalán található nyelvtani magyarázatot.
Olyan nyelvtani kategória ez, amely a magyar nyelvben nincs meg.
Nagyon egyszerűen a különbség az, hogy a megszámlálható főnevek olyan dolgokat jelölnek, amelyek „darabra” megszámlálhatóak, míg a megszámlálhatóak jellemzően valamilyen mértékegységgel fejezhetőek ki (pl. folyadékok, olyan élelmiszerek mint pl. a rizs, cukor ).
2. Írjátok a felsorolt főnevek mellé, hogy megszámlálhatóak (C=countable) vagy megszámlálhatatlanok (U=uncountable)!
3. SB. 45./6A: Az itteni nyelvtani magyarázat nem bonyolult, arról szól, hogy a megszámlálható főnevek elé kitehető az a/an (=egy) jelentésű határozatlan névelő, a megszámlálhatatlanok elé nem Az ehhez kapcsolódó magyar nyelvű nyelvtani magyarázat: WB. 78./4.2.
4. SB. 45./7B: Hallgassátok meg a hangfájlt, majd egészítsétek ki a szöveget.
Ebben a mappában megtaláljátok a tankönyvi CD hangzóanyagát:
https://drive.google.com/drive/folders/1v6Jv_KFHICWuyvaUkum60PIxurA5G_31
5. WB. 35./5.: a két oszlopba írjátok be a megszámlálható és a megszámlálhatatlan főneveket!
6. WB. 35./6.: Egészítsétek ki a szöveget az utasításban megadott módon!
KÉRLEK BENNETEKET, DOLGOZZATOK FELELŐSSÉGTELJESEN, ÉS OSSZÁTOK BE AZ IDŐTÖKET! HÉTFŐIG NEM KAPTOK FELADATOT.
Jó munkát!
2020.03.17.
Kedves Hatodikosok!
Az alábbiakra kérlek benneteket:
1.Olvassátok el a TK. 44.o./1. szószedetét Food and drink – Étel és ital), az ehhez a leckéhez tartozó szószedetet másoljátok be a szótárfüzetbe a munkafüzet 84. oldaláról!
Erről a linkről hallgathatjátok meg a szószedetben lévő szavak kiejtését:
https://soundcloud.com/parti-tamas/fooddrink1
2020.03.16.
Tisztelt Szülők, kedves Gyerekek!
Csatolmányban küldöm a mai angolórára szánt anyagot.dolgozhat,
Kérem, a kialakult helyzetben mindenki próbáljon élni azzal a lehetőséggel, hogy önállóan (esetlegesen társaktól segítséget kérve), saját tempóban dolgozhat.
A csatolmányban lévő feladatlapot szíveskedjenek elküldeni akár itt csatolmányban, akár pedig a partitamas@gmail.com címre, ill. Messengeren/Facebook-chaten privát üzenetben.
Amennyiben nincs lehetősége a diákoknak szövegszerkesztővel dolgozni, a lapon/füzetben kidolgozott válaszokat elküldhetik lefényképezve a fenti elérhetőségek valamelyikére.
Jó munkát, a "kényszerszabadság" idejére tartalmas otthoni időtöltést kívánok.
Üdvözlettel: Parti Tamás