2020.06.15.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzük a múlt csütörtöki feladataitokat.
WB. 50./1.
WB. 50./3.
WB. 50./4.
WB. 50./5.
WB.50./6. (1)
WB.50./6. (2)
2. A nyár az esküvők, lakodalmak ideje. Az alábbi vicces videóban nézzétek meg, milyen az, ha Mr. Bean egy templomi szertartásra keveredik.
https://www.youtube.com/watch?v=VW1tjCI4w7E
3. A nyári vakáció elé jó szívvel ajánlok nektek egy klasszikust. Remélem, a ti tetszéseteket is elnyeri.
https://www.youtube.com/watch?v=fZWsGf0KgQw
Gyorsan elszaladt ez a tanév. Sok-sok olyan momentum gyarapította, amelyre senki nem számított. Tisztelettel köszönöm azoknak a hozzáállását, akik folyamatosan becsületes munkát végeztek – nemcsak a digitális tanrendben, hanem azt megelőzően is. Viszont nem hallgathatom el, hogy néhányan nagyon-nagyon csúnyán cserbenhagytak. Bízom benne, hogy a következő tanév teljes egészét az iskolában tudjuk tölteni. Szerintem mindenki láthatja, hogy az elmúlt három hónap nem volt olyan hatékony, mint az azt megelőző időszak.
Mindenkinek szép nyarat kívánok.
See you in September!
2020.06.11.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a keddi feladataitokat!
SB. 62./1.
SB. 62./2A
SB. 62./2B
Lehetséges válaszok:
SB. 62./3A
SB. 62./3B
SB. 63./2.
2. Most pedig koncentráljatok a WB. 50-51. oldalára.
2020.06.09.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzük a hétfői feladataitokat.
SB. 61./2.
√: hills, bridges, crossroads, rivers
SB. 61./3.
2. Most pedig készítsétek el a SB. 62-63. oldaláról a Revision feladatait.
There’s a bank opposite the post office. = A bankkal szemben van egy posta.
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
Hogy mit kell kipipálnotok, ill. „kiikszelnetek”? Azt, hogy a felsorolt tevékenységek közül melyiknek az elvégzésére képes Ben, és melyiknek nem.
VAGY INNEN:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(60-AS TRACK)
Egészítsétek ki a szöveget a hiányzó szavakkal.
That’s all for now. See you on Thursday!
2020.06.08.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a csütörtöki feladataitokat.
SB. 60./1.
SB. 60./2.
SB. 60/3A
|
LIVES THERE |
LIKES IT |
JANE |
√ |
√ |
IVAN |
X |
√ |
MARK |
√ |
X |
ALICE |
√ |
√ |
2. Kérem, olvassátok el a SB. 61./1. alatti szöveget, amelynek a címe: History: Towns and cities (=Történelem: Kisvárosok és nagyvárosok). A kapcsolódó hanganyagot itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/towns-and-cities
A szöveg jelentése:
1
Folyó közelében van? A kisvárosok gyakran folyók vagy tavak közelében vannak, mert a víz nagyon fontos. Az ivás és a mosás miatt van rá szükségünk. A vízen hajóval is utazhatsz. Sok nagyváros – mint például Budapest, London és Prága – folyó közelében található.
2
De problémát is jelenthet a folyó, ha nem tudsz átkelni rajta. Sok kisváros olyan helyen van, ahol híd (vagy gázló) található azért, hogy át tudj kelni a folyón. Ezt néhány brit kisváros nevében is láthatod, mint pl. Cambridge (egy Cam folyó feletti híd) vagy Oxford (egy olyan hely, ahol át tudsz kelni a teheneiddel). Vannak hasonló elnevezések az országodban?
3
Sok kisváros egy kis dombon helyezkedik el. Miért? Egy domb azért jó hely, mert biztonságban van az áradásoktól. És nem könnyű az embereknek megtámadni téged, mert láthatod őket. Ez ma már nem fontos, de sok nagyon régi kisváros dombokon van. Ezek a városok gyakran várral is rendelkeznek.
4
Sok kisváros útkereszteződésben található – egy olyan helyen, ahol két út találkozik. Ez azért fontos, mert más helyekről is jöhetnek emberek a városodba, hogy vásároljanak és eladjanak dolgokat. Ezeknek a kisvárosoknak gyakran nagy tér található a központjában a piac miatt.
3. Ezt követően oldjátok meg a SB. 61./2A feladatát: pipáljátok ki azokat a helyeket (farmok, dombok, hidak, gyárak, útkereszteződések, folyók, tenger, állomások), amelyeket a szöveg megemlít.
4. A SB. 61./3. feladata következik: a számmal jelzett helyek mellé írjátok oda, hogy mi micsoda.
5. Válaszoljatok a SB. 61./4. 8 db kérdésére a saját lakóhelyetek (Szentlőrinckáta/Jászfelsőszentgyörgy/Tóalmás) kapcsán.
A tankönyvi kérdések jelentése:
6. Kérlek benneteket, a WB. 86. oldaláról szótárazzátok ki az English Across the Curriculum szavait (any → wash)
A hangos szószedetet itt találjátok:
https://soundcloud.com/parti-tamas/towns-and-cities-1
7. Végezetül tekintsetek meg egy rövid videót Cambridge-ről, a híres egyetemi városról és az eEgyesült Királyság „kerékpáros fővárosáról”:
https://www.youtube.com/watch?v=-y_NmpxZPjM
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.06.04.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a múlt órai feladatokat.
WB. 49/4A
WB. 49./4B
2. Most pedig ígértemhez híven a Google-űrlapos felületen röpdolgozat következik a CAN segédige használatából. Egy tanuló egy e-mail címről egyszer próbálkozhat. Határidő: 2020.06.05. (péntek), délelőtt 10 óra.
A röpdolgozat linkje itt található:
https://forms.gle/TFB9Gcs1LwFSDjVH6
3. Kérlek benneteket, olvassátok el a SB. 60. oldalán található szöveget (An English town = Egy angol kisváros).
A szöveget itt hallgathatjátok meg:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 60 Exercise 1)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(57-ES TRACK)
A szöveghez két feladat tartozik.
A tankönyvi állítások jelentése:
4. Kérem, hallgassátok meg a SB. 60./3A feladatához kapcsolódó hanganyagot:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 60 Exercise 3a and 3b)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(58-AS TRACK)
Hogy mi lesz itt a feladatotok? Azt kell jelölnötök az egyes oszlopokban, hogy a négy megszólaló közül ki él Tunbridge Wellsben, és ki szereti a települést.
5. Kérem, szótárazzátok ki az olvasmány szavait a WB. 86./Culture szószedetéből (also → water)
A kapcsolódó hangos szószedetet itt találjátok:
https://soundcloud.com/parti-tamas/tunbridge-wells-vocab
6. Itt pedig megnézhettek egy rövid videót Tunbridge Wellsről.
https://www.youtube.com/watch?v=RdOkHFRPGr4
See you on Monday!
2020.06.02.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a múlt csütörtöki feladataitokat!
WB. 48./1.
WB. 48./2.
WB. 49./3. Lehetséges válaszok:
2. Kérlek benneteket, olvassátok el a SB. 59./5A (Mickey, Millie and Mut’s day out = Mickey, Millie és Mut szabadnapja) szöveget. Hallgassátok meg a kapcsolódó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(56-os track)
Ha van kedvetek, el is játszhatjátok a játékot otthon.
Az egyes mondatok jelentése:
3. Kérem, hallgassátok meg a WB.49./4A és 4B feladatához tartozó hanganyagot innen:
https://drive.google.com/open?id=1RYIetE4NlKolbSM0X_0-cVbYKBq1GyqA
(25-ös track)
A feladat utasítása alapján jelöljétek, melyik állítás igaz vagy sem Jessicára. Ezt követően a 4A feladat információi alapján a CAN vagy CAN’T használatával írjatok mondatokat Jessicáról.
A munkafüzetben szereplő példa jelentése:
Tud énekelni.
4. Jelzem, csütörtökön Google-űrlapos teszt következik a CAN segédige használatából. Ehhez kapcsolódik az alábbi gyakorlás:
https://wordwall.net/hu/resource/2622280
See you on Thursday!
2020.05.28.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a keddi feladataitokat!
WB. 47/4A
WB. 47/4B
WB.47/4C
WB. 47/5
Lehetséges tartalmi elemek:
2. Most pedig koncentráljatok a SB. 58. oldalán a Grammar alatti anyagrészre. A CAN segédigével founk foglalkozni, amelynek a használata – mindenkit megnyugtatok - nem bonyolult. Azt fejezhetjük ki vele, hogy valaki valamire képes-e vagy sem, valaki valamit meg tud-e tenni vagy sem.
Néhány példa magyar fordítással a tankönyvi példa alapján:
3. A tankönyvi képregényszövegből egészítsétek ki a SB. 58./3. az alábbi módon:
Can you fly? = Tudsz repülni?
4. Kérem, igen-igen alaposan olvassátok és tanulmányozzátok át a SB. 79./5.4., 5.5a és 5.5b nyelvtani magyarázatát.
Arra hívnám fel a figyelmet, hogy az állító CAN [ken] és a tagadó CAN’T (brit angolban: kant) minden számban, személyben ugyanaz. Kérdő mondatnál pedig arra koncentráljatok, hogy fel kell cserélni a segédigét az alannyal.
You can swim. (=Tudsz úszni. – ÁLLÍTÓ mondat) → Can you swim? (=Tudsz úszni? – KÉRDŐ mondat)
5. Kérem, oldjátok meg a WB. 48./1. feladatát: a CAN és a CAN’T segédigék segítségével és a téglalapban található igék segítségével írjátok le a képek alapján, hogy az egyes személyek képesek-e az adott cselekvések elvégzésére.
A munkafüzetben szereplő példa jelentése:
Tom can’t swim. = Tom nem tud úszni.
6. Kérem, oldjátok meg a WB. 48./2. feladatát is: az WB. 48./1. feladat alapján írjatok kérdő mondatokat rövid válaszokkal.
Hogy mire kell figyelni?
A példa jelentése:
I can speak English. = Tudok angolul (beszélni).
JÖVŐ HÉTFŐN (PÜNKÖSDHÉTFŐ) NEM LESZ ÓRA.
See you on Tuesday!
2020.05.26.
1. Kérem, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 57./5A,B
WB. 46./1.
WB. 46-47./2.
WB. 47./3.
2. Most pedig oldjátok meg a WB. 47./4A,B és 4C feladatát. Hallgassátok meg a kapcsolódó hanganyagot itt:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1RYIetE4NlKolbSM0X_0-cVbYKBq1GyqA
(24-es track)
3. Oldjátok meg a WB. 47./5. feladatát. A THERE IS…/THERE ARE… kifejezések segítségével kell mondatokat írnotok Szentlőrinckátáról/Jászfelsőszentgyörgyről. Olyan helyekre gondoljatok, mint a posta, kávézó, buszmegálló, park, templom.
Egy mondatot ajándékba kaptok tőlem:
In my villag there is a church. = A falumban van egy templom.
4. Olvassátok el a SB. 58./1 alatt a Mut’s Dream (=Mut álma) c. szöveget. Hallgassátok meg itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 58, Exercise 1)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(55-ÖS TRACK)
Ebben Mut a saját álmában olyan gyorsan szalad, mint az ötödikes fiúk. Na jó, olyan gyorsan azért nem, hanem csak olyan gyorsan, mint a szél, aztán egy kézzel meg tud állítani egy vonatot, és azt is hiszi, hogy tud repülni.
6. Végezetül szótárazzátok ki a kapcsolódó szószedetet a WB. 87. oldaláról (anymore → wrong)
A hangos szószedetet itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/muts-dream-vocab
That’s all for now. See you on Thursday!
2020.05.25.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérem, először ellenőrizzétek a csütörtöki feladatokat.
SB. 56./1B (A mintaválaszok Szentlőrinckátára és Jászfelsőszentgyörgyre vonatkoznak.)
SB. 56./2B
2. Kérem, koncentráljatok a SB. 57./5A feladatára. A kapcsolódó hanganyag itt található:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 57, Exercise 5a)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(TRACK 54)
Ezután a SB. 57./5B feladatát oldjátok meg. A feladat: az 5a kifejezéseinek felhasználásával írjatok mondatokat. Azt kell leírnotok, hogy a felsorolt helyek (hotel, bank, kávézó, buszmegálló, park) hol található.
A tankönyvi példa jelentése:
A posta a Victoria Roadon van.
3. A WB. 46./1. feladata következik: a szavak kiegészítésével írjátok le az egyes képek alá, mi látható a képeken.
4. A WB. 46-47./2. feladatát is oldjátok meg: a kép alapján szerkesszetek rövid párbeszédeket a THERE IS / ARE szerkezet használatával.
A munkafüzetben szereplő példák jelentése:
Van mozi? – Igen, van.; Két bank van? – Nem, nincsen.
Arra figyeljetek, hogy ha egyes számú főnevet láttok, így kezdődjön a kérdés:
„Is there a…? / Is there an…?”
Ha pedig többes számú a főnév, így: „Are there…?”
5. A WB. 47/3. feladata jön: a kép alapján a felsorolt elöljárószókkal egészítsétek ki a mondatokat.
Pici ismétlés: in front of… = … előtt, behind = mögött, between = között, opposite = szemben, next to = mellett
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.05.21.
Kedves Ötödikesek!
1. Remélem, szorgalmasan készítitek a feleleteiteket. Miközben az összeállításokon dolgoztok, olvassátok el a SB. 56./1A feladatához tartozó szószedetet.
A kapcsolódó hanganyagot itt tudjátok meghallgatni:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 56, Exercise 1a)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(52-ES TRACK)
2. Ezt követően oldjátok meg a SB. 56./1B feladatát: írjátok le a füzetbe a THERE IS A… / THERE ISN’T A… / THERE ARE… kifejezés segítségével, hogy az otthonotokhoz közel a képes szószedetben felsorolt épületek, intézmények, közterületek közül melyik található meg – vagy éppenséggel nem található meg.
A tankönyvi példák jelentése:
3. Olvassátok el a SB. 56./2. feladatát, és hallgassátok meg a kapcsolódó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 56, Exercise 2)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(53-AS TRACK)
A tankönyvi kérdések jelentése:
4. Most pedig a SB. 57./3. alatt a Grammart figyeljétek. Itt arról van szó, hogy a THERE IS / THERE ARE szerkezetet hogyan lehet kérdő mondatokban használni.
ÁLLÍTÓ MONDAT (TÖBBES SZÁM): There are two theatres. (=Két színház van.)
KÉRDŐ MONDAT: Are there two theatres? (=Van két színház?)
LEHETSÉGES RÖVID VÁLASZOK: Yes, there are. / No, there aren’t.
5. Gyakoroljátok az új nyelvtant az alábbi feladaokkal:
1.
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/grammar/exercise2?cc=hu&selLanguage=hu
2.
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/grammar/exercise3?cc=hu&selLanguage=hu
(A Flash Player frissítése/telepítése szükséges lehet.)
6. Másoljátok le a WB. 86./5C szószedetét a szótárfüzetbe. (closed → train station)
A kapcsolódó hangos szószedetet itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/our-town
That’s all for now. See you on Monday!
2020.05.19.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 55./6B
WB. 44./1.A,B
WB. 44./2.
2. A mai órán egy szóbeli felelet elkészítését kérem tőletek, amelyet hangfájlban kell elküldenetek. (Ne aggódjatok, nem kell látszódnotok a felvételen.) Határidő: 2020.05.25. (hétfő), déli 12 óra.
Nos, itt a kérdések:
Itt pedig a mintafelelet:
A mintafeleletet itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/my-house-sample
See you on Thursday!
2020.05.18.
Kedves Ötödikesek!
1. Szokás szerint kezdjük a mai órát a házi feladat ellenőrzésével.
SB. 54./2A
SB. 54./3.
SB. 54./5.
2. Most pedig hallgassátok meg a SB. 55./6A három képéhez tartozó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 55, Exercise 6a)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(51-ES TRACK)
3. Ezt követően oldjátok meg a SB. 55./6B feladatát.
A példában megadott módon írjátok le, hogy a 6A képein felsorolt bútorok, berendezési tárgyak Ravi lakásának melyik helyiségében találhatóak.
A tankönyvi példa jelentése:
Egy tűzhely és egy mosogató van a konyhában.
4. Olvassátok el a SB. 55. oldalán a „Flat to let” (= Kiadó lakás) c. szöveget.
A kiejtést itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/flat-to-let
A tankönyvi szöveg jelentése:
Négy szoba van a lakásban és egy előszoba. Az előszoba a „D” helyiség. Van egy kis asztal az előszobában. Egy telefon van az asztalon.
„E” helyiség a nappali. Van itt egy kanapé és két fotel is. A tévé is itt van. Egy íróasztal is van itt, egy székkel együtt. Egy számítógép van az íróasztalon.
„B” helyiség a fürdőszoba. Itt nincs kád, de van egy nagy zuhanyzó. Van egy vécé és egy mosdókagyló is. Van egy nagy tükör a falon.
„A” helyiség a konyha. Itt sok szekrény van. Van egy hűtő, egy mosogató és egy tűzhely. Van itt egy tévé és egy rádió is. Itt eszünk, így van itt egy kis asztal négy székkel együtt. „C” helyiség a hálószoba. Itt van két ágy. Van egy nagy ruhásszekrény és egy fiókos szekrény. A fiókos szekrényen van egy lámpa és egy óra.
5. Oldjátok meg a WB. 44./1A feladatát.
A leírtaknak megfelelően a téglalapban szereplő szavak felhasználásával írjátok be a ház részeit (számozás: 1-10).
6. Majd készítsétek el a WB. 44./1B feladatát.
Szintén a téglalapban szereplő szavak felhasználásával írjátok le a vonalakra az egyes bútorok, berendezési tárgyak megnevezéseit. (Számozás: 11-20)
7. Végül a WB. 44./2. feladatát is oldjátok meg.
Have a nice day, see you tomorrow!
2020.05.14.
Kedves Ötödikesek!
1. Először ellenőrizzük a keddi feladataitokat.
SB. 53./5A
SB. 53./5B
WB. 42./1.
WB. 42./2.
2. Most pedig kérem, olvassátok el a SB. 54. oldalán lévő szöveget, amelynek a címe Our house (=A házunk)
A szöveget itt tudjátok meghallgatni:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 54, Exercise 1)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(48-AS TRACK)
A szöveg jelentése:
Az emeleten három hálószoba van – az én hálószobám, a lánytestvérem, Vama hálószobája és a szüleinké. Az emeleten van egy fürdőszoba is.
A földszinten van egy előszoba, egy nappali, egy étkező és egy konyha. Nincsen pince a ház alatt. Az étkező a konyha mellett van. Van egy vécé is a lépcső alatt.
Ezen a képen a nappaliban vagyok. Vama a hálószobájában van, a szüleink pedig a konyhában vannak. A kutyánk, Jack az előszobában van.
Odakint van egy kert, és egy garázsunk is van az autónk számára.
3. Most pedig oldjátok meg a SB. 54./2A feladatát: le kell írnotok, hogy a képen számmal jelzett helyiségeket hogyan mondjuk angolul.
Ezt követően – ahogyan a SB. 54./2B utasítása kéri – ellenőrizzétek le a megoldást a hanganyag segítségével, amelyet itt tudtok meghallgatni:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 54, Exercise 2B)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(49-ES TRACK)
4. Ezután hallgassátok meg a SB. 54./3. feladatát itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 54, Exercise 3)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(50-ES TRACK)
Hogy mi lesz a feladatotok? Öt rövid bejátszást hallotok, amelyek alapján le kell írnotok, a lakás melyik helyiségében tartózkodik Ravi. (Spoiler: az első felvételen horkol; láthatjátok: He’s in the bedroom. = A hálószobában van.)
5. Ezután az SB. 54./4. nyelvtani magyarázatára fókuszáljatok, s töltsétek ki a táblázatot az alábbiak szerint:
És hogy mire is szolgál ez a nyelvtani szerkezet?
6. Kérem, oldjátok meg a SB. 54./5. feladatát.
A mondat elejére a There is /There isn’t / There are / There aren’t szerkezetek valamelyikét kell beírnotok attól függően, hogy a felsorolt dolgok / főnevek láthatóak-e a Ravi lakását ábrázoló képen. A mondat végén pedig az egyes helyiségeket vagy szinteket jelölő szavak kezdőbetűit láthatjátok; és ezeket a szavakat is ki kell egészítenetek.
Annyit segítek, hogy az 1.-nél living room lesz a megoldás, és a mondat („There is a television int he living room.”) azt fogja jelenti, hogy van egy televízió a nappaliban.
7. Kérem, írjátok ki a szótárfüzetbe a WB. 86./5B: Our house szavait a szótárfüzetbe (eat → washbasin)
A szavak kiejtését itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/our-house
8. Jutalomképpen hallgassátok meg a Madness „Our house” c. számát. Szerintem a szüleitek közül páran szívesen buliztak rá 10-15 éve:
https://www.youtube.com/watch?v=rXuvdeEC5y8
See you next Monday!
2020.05.12.
Kedves Ötödikesek!
1. Először ellenőrizzük a tegnapi feladataitokat.
SB. 53./3B
SB. 53./4A
SB. 53./5A
SB. 53./5B
2. Most pedig nyissátok ki a munkafüzeteiteket.
See you on Thursday!
2020.05.11.
Kedves Ötödikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt csütörtöki feladataitokat.
SB. 52./1B
SB. 52./2B
Lehetséges válaszok:
the mirror, the chair, the carpet, the lamp, the bedside table, the bookshelf, the remote-controlled car, the football, the football boots, the books, the comics and the magazines, the football cards, the bag
2. Oldjátok meg a SB. 53./2B feladatát. Az 52./3A elöljárószavait felhasználva írjátok le, hogy Robby, a robot hol található.
A tankönyvi példa jelentése:
He’s on the bookshelf. = A könyvespolcon van.
3. A SB. 53./4A feladatát oldjátok meg most. Az 52. oldalon lévő kép alapján a felsorolt főnevekkel (szék, éjjeli szekrény, lámpa, kis szőnyeg, táska, könyvespolc, gördeszka, futballcsuka, óra) és elöljárószókkal alkossatok mondatokat.
A tankönyvi példa jelentése:
A focilabda a fiókos szekrényen van.
4. Most pedig a SB. 53./5A és 5B feladatát figyeljétek.
A feladathoz tartozó hanganyagot hallgassátok meg itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 53, Exercise 5A)
vagy itt:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(47-es track)
Mi lesz a dolgotok? Először a téglalapban szereplő főnevek fölé az elhangzottak alapján írjátok a megfelelő számot – magyarán azt kell leírni, hogy a könyv, a mobil, a toll, a CD, az esernyő, a karóra és a táska hol van.
A B) feladat pedig az, hogy mindezeket mondatba foglalva le is írjátok.
A tankönyvi példa jelentése:
The pen is next to the computer. = A toll a számítógép mellett van.
5. Oldjátok meg a WB. 42./1. feladatát: a megadott szavakat a képen lévő, számmal jelzett tárgyakkal párosítsátok össze.
6. WB. 42./2. : Az utasításnak megfelelően keressetek hét olyan tárgyat a szórácsban, amely a szobában található.
See you tomorrow!
2020.05.07.
Kedves Ötödikesek!
A keddi témazárót követően kezdjük is el a tankönyv 5. fejezetét.
1. Kérem, hallgassátok meg a SB. 52./1A feladatához (My room = A szobám) tartozó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 52, Exercise 1a)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(43-as track)
Ismételjétek a szavak kiejtését!
2. Most pedig hallgassátok meg a SB. 52./1B feladat hanganyagát itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 52, Exercise 1b)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(44-es track)
Hogy mi lesz a feladat?
Befejezetlen mondatok fognak elhangozni, amelyeket a SB. 52. oldalán lévő képek alapján nektek kell befejezni. Azt kell leírnotok, hogy mi hol van.
A tankönyvi példa jelentése:
A távirányítós autó a széken van.
3. Ezt követően olvassátok el és hallgassátok meg a SB. 52./2A szövegét. Itt hallgathatjátok meg:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 52, Exercise 2A)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(45-ös track)
A szöveg egy leírás Ravi szobájáról.
A tankönyvi szöveg jelentése:
Ez az én szobám. Van egy ágyam, egy ruhásszekrényem és egy fiókos szekrényem. Van egy íróasztal is. Az az ablak előtt van. Ott szoktam megcsinálni a házi feladatomat. A falon a kedvenc popsztárjaimról és sportolóimról találhatóak poszterek. Néhány dolgomat is láthatjátok a képen. A gördeszkám a ruhásszekrényben van, a gitárom pedig az ágyon. És az ott Robby, a robotom az ágy melletti kis szőnyegen. Ő nagyszerű!
4. Oldjátok meg a SB. 52./2B feladatát.
Itt 8 olyan dolgot kell leírnotok, amelyet – bár rajta van a képen – Ravi nem említ.
5. Olvassátok el és hallgassátok meg a SB. 52./3A szövegét. Itt hallgathatjátok meg:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 52, Exercise 3A)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(46-os track)
Ezekre az angolban azt mondjuk, hogy prepositions of place [prepozisönsz ac pléjsz], azaz helyviszont jelölő elöljárószók. Remélem, nem teljesen ismeretlen számotokra.
6. Kérem, a WB. 86. oldaláról szótárazzátok ki a My room szavait. (bedside table → under)
A kejtést az alábbi hangos szószedet segítségével gyakorolhatjátok:
https://soundcloud.com/parti-tamas/my-room-1
See you next Monday!
2020.05.05.
Kedves Ötödikesek!
Ahogy ígértem, témazáró dolgozat következik a tankönyv 4. fejezetének az anyagából. Kérem, a linken szereplő Google-űrlapos felületen töltsétek ki. Egy személy csak egyet küldhet be.
Határidő: 2020.05.06. (szerda), déli 12 óra
A dolgozat linkje itt található:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc8vFIRg2PabMaP7wIMfSTr2k6nF4CT3AbnOgUYTOHgZBZgdA/viewform
See you on Thursday!
2020.05.04.
Kedves Ötödikesek!
1. Először ellenőrizzétek a múlt órai feladatokat!
SB. 50./4A
Name |
Kenton Brooks |
From |
Brighton |
Age |
12 |
Phone number |
0127361399 |
Brothers and sisters |
one brother (Max), no sisters |
School |
Longhill School |
Favourite subjects |
Science and History |
Free time |
football, swimming, music |
Musical instruments |
no |
SB. 50./4B
SB. 51./2. (Többen jeleztétek, nem tudtátok meghallgatni a számot; remélem, így vagy úgy azért sikerült.)
2. Remélem, senki nem felejtette el, hogy holnap (azaz május 5-én, kedden) témazáró lesz az 5. fejezetből a Google Űrlapok felületén.
A szokásos feladatok lesznek, azaz:
3. Oldjátok meg a WB. 40. oldalán az 1.-es feladatot az utasításnak megfelelően.
A megadott időpontok felhasználásával le kell írnotok, mikor van a matekvizsga, a röpimeccsünk, a hokimeccs, Maria úszóedzése, valamint Harvey szülinapi bulija. Először persze kérdezzetek is rá a „When is…?” (=Mikor van…?) szerkezet használatával.
4. A WB. 40./2. feladatában le kell írnotok, hogyan is alakul Dan heti programja.
Mire is kell figyelnetek? Arra, hogy
5. Olvassátok el a WB. 41. oldalán a 3A feladat utasítását.
Ebből a mappából keressétek ki a 21-es tracket, hallgassátok meg, és az alapján √ vagy X jelöléseket alkalmazzatok annak megfelelően, hogy az egyes sorokban szereplő személyek űzik vagy nem űzik a képeken látható tevékenységeket.
https://drive.google.com/drive/folders/1RYIetE4NlKolbSM0X_0-cVbYKBq1GyqA
6. Oldjátok meg a WB. 41./3B feladatát.
A WB. 41./3A táblázatát - amelyet a hangfelvétel alapján töltöttetek ki - felhasználva, alkossatok állító vagy tagadó mondatokat.
Hogy mire kell figyelnetek? Arra, hogy
7. A WB. 41./4. feladatát figyeljétek: a kérdő mondatok összekevert szavait kell helyes sorrendbe tennetek.
Emlékeztető:
8. Ha még van egy kis energiátok (Miért ne lenne?) oldjátok meg a WB. 41. oldalán az „I can…” feladatait.
NE FELEDJÉTEK: HOLNAP, AZAZ KEDDEN TÉMAZÁRÓ!
See you tomorrow!
2020.04.28.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
SB. 50./1A
SB. 50./1B
SB. 50./2.
SB. 50./3.
2. Most pedig koncentráljatok a SB. 50./4. 4-es feladatára. Hallgassátok meg a feladathoz tartozó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=hu&selLanguage=hu
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(41-es track)
A) feladatrész (a táblázat)
A Kentonnal kapcsolatos információkat kell beírnotok a táblázatba a hallottak alapján: a teljes nevét, honnan származik, hány éves, mit a telefonszáma, vannak-e testvérei, melyik iskolába jár, melyek a kedvenc tantárgyai, mit csinál a szabadidejében, játszik-e hangszeren.
B) feladatrész (szövegkiegészítés)
Az elhangzottak alapján egészítsétek ki a táblázatot a hiányzó főnevekkel, melléknevekkel, számokkal.
3. A SB. 51. oldalán keressétek meg a Digital Charlie c. számot.
Keressétek ki itt a 42-es tracket (sajnos a tankönyvi honlapon nincs fenn a dal):
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
Egészítsétek ki a számot a hiányzó kifejezésekkel.
4. Az alábbi online teszttel ellenőrizhetitek a tudásotokat. A saját érdeketekben kérem, oldjátok meg. (Ne az én kedvemért…) Köszönöm!
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/test?cc=hu&selLanguage=hu
(A Flash Player letöltése, frissítése szükséges lehet!)
Mivel ennek a hétnek a csütörtöke, április 30. az iskolai munkaterv szerint tanítás nélküli munkanap, több feladatot nem kaptok erre a hétre.
Tisztelettel kérlek benneteket, próbáljátok meg okosan beosztani az időtöket, az esetleges hiányosságaitokat pótoljátok!
Ahogyan azt a Kréta-naplóban jeleztem, jövő hét kedden (május 5-én) egy Google-űrlapos online tesztre számíthattok, ez lesz a 4. fejezet témazáró dolgozata.
See you next Monday!
2020.04.27.
Kedves Ötödikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt csütörtökön adott házi feladatokat.
SB. 48./4B:
SB. 49./2A:
Wind instrument |
String instrument |
Percussion instrument |
trumpet, trombone, clarinet, saxophone, flute, harmonica |
guitar, harp, violin, double bass, electric guitar |
xylophone, tambourine |
SB. 49./3.
2. Oldjátok meg a SB. 50./1. feladatát. Az A) részben a megfelelő igealakokat kell beírnotok. (Ne feledjétek: E./3.-ban ott az –S az ige végén!) A B) részben pedig tagadóba kell tenni az A) feladatrész mondatait. (Ugye nem felejtettétek el, hogy a DON’T vagy DOESN’T és az ige alapalakja kell, ugye?)
3. A SB. 50./2. feladatában kérdő mondatokat kell szerkeszteni az állító mondatokból.
Két dologra figyeljetek:
4. Készítsétek el a SB. 50./2. feladatát:
A keresztrejtvény egyes rácsaiba a sportokat, tárgyakat jelölő egyes szavakat írjátok be!
5. Lazításképpen – ha már hangszerekről van szó – nézzétek meg ezt a frenetikus dobszólót:
https://www.youtube.com/watch?v=A_kloG2Z7tU
See you tomorrow!
2020.04.23.
Kedves Ötödikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladatokat.
SB. 48./1A
Britain |
the USA |
My country |
football rugby cricket snooker |
American football baseball basketball ice hockey |
football basketball handball |
SB. 48./2.
|
Girls |
Boys |
winter |
hockey, netball |
football, rugby |
summer |
tennis, athletics |
cricket, athletics |
2. Hallgassátok meg a SB. 48./4A-hoz tartozó hanganyagot itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 48, Exercise 4a and 4b)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(37-es track)
3. Hallgassátok meg a SB. 49. (Music: musical instruments) hanganyagát itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 49, Exercise 1)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(38-as track)
4. Az SB. 49./2A táblázatát töltsétek ki.
Az első oszlopba a fúvós, a másodikba a húros, a harmadikba az ütős hangszerek nevét kell beírni.
5. A SB. 49./2B-t hallgassátok meg, és gyakoroljátok a kiejtést.
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 49, Exercise 2b)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(39-es track)
6. Hallgassátok meg a SB. 49./3. hanganyagát itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(Page 49, Exercise 3)
VAGY ITT:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(40-es track)
Mit kell itt leírnotok? Annak a hangszernek a nevét, amelyet éppen hallotok.
7. SB.49./4.: Válaszoljatok két rövid kérdésre: arra, hogy játszotok-e valamilyen hangszeren, ill. melyek a kedvenc hangszereitek.
8. A WB. 85. szószedetéből írjátok ki a szótárfüzetbe az English Across the Curriculum és a Musical instruments szavait. (kind → xylophone)
A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/musical-instruments
9. Ennek a jópofa videónak a segítségével is megismerkedhettek a hangszerekkel:
https://www.youtube.com/watch?v=3ogepZsCnbY
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.04.21.
Kedves Ötödikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladatokat.
SB. 47./6C (A (S)he a „My partner”-re vonatkozik.)
2. Ahogyan ígértem, röpdolgozattal folytatjuk. A határidő: szerda (04.22.) este.
A. Írjátok be a megfelelő segédigét (DO vagy DOES az alábbi kérdő mondatok elejére:
Pl. Do you speak English? Does he speak English?
B. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi Wh-kérdésekben:
pl. do you up when get? → When do you get up?; get up does when he? → When does he get up?
3. Olvassátok el a SB. 48./1A feladatát, és hallgassátok meg itt:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(Track 35)
VAGY
itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(page 48, Exercise 1a)
Aztán töltsétek ki a SB. 48./1A táblázatát. Hogy mi is itt a feladatotok? Be kell írni az elolvasott-meghallgatott szöveg alapján, hogy melyek a népszerű sportok Nagy-Britanniában, az Amerikai Egyesült Államokban. A „My country” oszlopba pedig azokat a sportokat írd be, amelyek az országodban, azaz Magyarországon népszerűek.
4. SB. 36./2. Olvassátok el a SB. 48./2. alatti olvasmányt:
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
(Track 36)
VAGY
itt:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=hu&selLanguage=hu
(page 48, Exercise 2)
Ezt követően a szöveg alapján töltsétek ki a tábázatot. Mit is kell beírnotok? Nos, azt, hogy melyik sportágat űzik a lányok és a fiúk télen vagy nyáron.
5. A szótárfüzetbe a munkafüzet 85. oldaláról írjátok ki a „Culture” és a „Sports” alatt található szavakat. (Első szó: Canada, utolsó: snooker)
A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/culturesports
6. Jutalomképpen nézzetek meg videót a krikettről. Kicsit más, mint a méta, amelyet a sulisok Csaba tanár úrral játszanak, de azért hasonlít is rá:
https://www.youtube.com/watch?v=gLMHVM-m9p0
See you on Thursday!
2020.04.20.
Kedves Ötödikesek!
Remélem, kipihentétek magatokat a hétvégén.
1. Ellenőrizzük először a WB. 39./5. feladatát.
2. Vessétek tekinteteteket a SB. 47./6A táblázatára. Látjátok, az egyes sorokban különböző tevékenységek vannak felsorolva:
Az első oszlopot saját magatokkal kapcsolatban kell kitölteni. Ha szoktátok a felsorolt tevékenységet űzni, akkor √ jelet tegyetek a rubrikába, ha nem, X-et.
A másik oszlopban („My partner”) ugyanezt tessék végigvinni a padtársatokkal, legjobb barátotokkal, testvéretekkel kapcsolatban.
3. Most pedig az SB. 47./6C következik: az SB. 47./6A táblázata alapján alkossatok összesen 16 mondatot. Egyrészt saját magatokról, másrészt a „my partner” oszlopban szereplő jelölések alapján.
Ahol a √ jelet használtátok, állító mondat legyen (ne felejtsétek el: a „my partner”-es oszlopnál az állító mondatok igéinek a végén ott legyen az –s végződés!), ahol pedig X áll, ott magatokról a DON’T, a barátotokról, padtársatokról stb. pedig a DOESN’T alakot használjátok az igék alapalakja előtt.
4. Ne feledjétek, holnap, azaz KEDDEN egy rövid teszt az egyszerű jelen kérdő mondataiból.
Gyakorlásképpen oldjátok meg ezt a feladatot:
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/do_does2.htm
És ezt is:
http://www.learnenglish-online.com/grammar/tests/dodoes2.html
Have a nice day, see you tomorrow!
2020.04.16.
Kedves Ötödikesek!
Remélem, kipihentétek magatokat a tavaszi szünetben. Sok erőt kívánok nektek a tanév hátralévő két hónapjához! A tankönyvből picivel több, mint két fejezet van hátra – ha velem tartotok, az idei tananyag nagy részét közösen el tudjuk sajátítani! Kérem, a házi feladataitokat folyton ellenőrizzétek (adok mindig megoldást), a határidőket pedig igyekezzetek betartani. Köszönöm!!!
1. Először ellenőrizzétek a múltkori feladataitokat!
SB. 47./5.
WB. 39./4.
2. WB. 39./5.: Hallgassátok meg az alábbi mappából 20-as tracket, döntsétek el, hogy az állítások igazak vagy hamisak.
https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1RYIetE4NlKolbSM0X_0-cVbYKBq1GyqA
3. WB. 39./6.: Válaszoljatok a kérdésekre! Saját magatokról kell megalkotnotok a válaszokat!
4. Ahogyan a KRÉTA-naplóban előrejeleztem, jövő kedden (április 21-én) egy újabb röpdolgozat lesz angol nyelvből. Hogy milyen feladatokra kell számítanotok?
Nos, elegendő a munkafüzet 39./3. és 4. feladataira koncentrálnotok. A 3. feladatban az egyszerű jelen kérdő mondataihoz szükséges DO vagy DOES segédigét kell beírnotok, a másikban pedig a mondat szavait kell sorrendbe tennetek. (Wh-kérdésekről van szó a 4.-ben.) Az utóbbihoz kaptok most egy kis segítséget az alábbi gyakorló feladattal:
https://wordwall.net/resource/1477483
5. Ha végeztetek, táncolhattok erre a nótára, amelynek a címében szintén egy egyszerű jelenben lévő eldöntendő kérdés van:
https://www.youtube.com/watch?v=3EoI-6lQFIE
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.04.07.
1. Először ellenőrizzétek le a múltkori feladataitokat.
SB. 47./3B
WB. 38./2.
WB. 38./3.
2. SB. 47./4. Múltkor foglalkoztunk az egyszerű jelenben szerkesztett, DO vagy DOES segédigével kezdődő eldöntendő kérdésekkel.
E.g. When do you get up? [ven du ju get áp] – Mikor szoktál felkelni?
At eight o’clock. = Nyolc órakor.
A fentiek alapján így egészítsétek ki a mondatokat:
Where do you play tennis? [ver du ju pléj tenisz] = Hol szoktál teniszezni?
When does she go to school? [ven dáz si gót u szkúl] = Mikor szokott iskolába menni?
Tanulmányozzátok át újfent igen alaposan a WB.78./4.5. nyelvtani magyarázatát!
3. Készítsétek el az SB.47./5. feladatát. A most tanult módon Wh-kérdéseket kell szerkesztenetek. Válaszokat is kell írnotok: a Mollyra vonatkozóakat a SB. 42. oldal alapján, a Mickey-re és Millie-re vonatkozóakat pedig a SB. 46. alapján.
Tankönyvi példa jelentése:
When does Molly have breakfast? = Mikor szokott Molly reggelizni?
She has breakfast at ten to eight. = 7.50-kor szokott reggelizni.
4. A tankönyvi honlap feladatainak segítségével gyakoroljátok a nyelvtant (Flas Player telepítése vagy frissítése szükséges lehet):
Eldöntendő kérdés és rövid válaszok:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/grammar/exercise4?cc=hu&selLanguage=hu
Wh-kérdések:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/grammar/exercise5?cc=hu&selLanguage=hu
5. WB. 39./4.: Alkossatok kérdő mondatokat a példában megadott módon.
6. Jutalomképpen nézzétek meg ezt a húsvéti rajzfilmet:
https://www.youtube.com/watch?v=RfxI9DQzxEg
A tavaszi szünetre jó pihenést kívánok nektek!
Happy Easter! See you next Thursday!
2020.04.06.
Kedves Ötödikesek!
Utolsó nagy roham a tavaszi szünet előtt, kitartást kívánok ehhez a héthez! A mai anyag hosszát látva ne ijedjetek meg, viszonylag részletes magyarázat jön, de nem kell többet írnotok, mint egy átlagos napon.
1. A mai napon a Present simple (egyszerű jelen) igeidőben szerkesztendő kérdő mondatokkal fogunk foglalkozni.
Vélhetően mindannyian hallottatok már egy egyszerű jelenben megfogalmazott eldöntendő kérdést:
Do you speak English? [du ju szpík inglis] = Beszélsz angolul?
Ez a mondat tipikus kérdő mondat egyszerű jelenben.
Ugyanez a mondat egyes szám harmadik személyben:
Does he speak English? [dáz hi szpík inglis] = Ő beszél angolul?
Mi a különbség a többi számhoz-személyhez képest? Az, hogy a mondat élén a does áll.
A mondat összes többi „alkatrésze” ugyanúgy következik, mint a fenti példában. Arra figyeljetek, hogy azt az s-t, amit az állító mondatokban az egyes szám harmadik személyű ige végére kitettetek, most mellőzzétek.
2. Olvassátok el jó alaposan a WB. 78. 4.5 és 4.6. alatti nyelvtani magyarázatait.
A 4.5.-höz egy-két dolog:
Néhány példamondat jelentése:
A 4.6.-hoz egy-két dolog:
Mint már említettük, az eldöntendő kérdéseknél igennel vagy nemmel válaszolunk. A táblázatban láthatjátok az eldöntendő kérdésre adott rövid válasz felépítését. A Yes-t vagy a No-t személyes névmás követi, majd pedig a don’t vagy a doesn’t alak.
3. Az SB. 47./3A táblázatát egészítsétek ki az alábbi módon:
Do |
you |
play volleyball? go swimming? collect things? |
Yes, I do. No, I don’t. |
Does |
he |
like sport?watch TV? |
Yes, he does. No, he doesn’t. |
A tankönyvi példák jelentése:
4. SB. 47./3B: a tanult nyelvtan alapján a DO vagy DOES segédigével egészítsétek ki a kérdéseket!
5. WB. 38./1.: Az utasításnak megfelelően egészítsétek ki a mondatokat!
6. WB. 38./2.: Töltsétek ki a keresztrejtvényt a képek alapján! (Ha kell, puskázzatok a munkafüzet végi szószedetből.)
7. WB. 38./3. Egészítsétek ki a kérdő mondatokat a DO vagy DOES segédigékkel!
8. Végezetül tekintsétek meg ezt a kis videót, remélem, segít:
https://www.youtube.com/watch?v=K8Lj-v2jaO0
See you tomorrow!
2020.04.02.
Kedves Ötödikesek!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a tegnapi feladatokat!
SB. 46./1A
SB. 47./2.
2. Ahogy ígértem, kis teszt következik olyan feladatokból, amelyeket hétfőn adtam gyakorlásképpen. Kérlek benneteket, akár befényképezett füzetlapot küldötök, akár számítógépen készítitek el a megoldásaitokat, gondoskodjatok arról, hogy a megoldás vasárnap estig érkezzen meg. Ha kézzel írtok, ügyeljetek arra, hogy egy lapra kiférjen minden, ill. arra is, hogy jól olvasható legyen a kézírásotok. (Elnézést a sok „csacsogásért”…)
A. Tedd egyes szám harmadik személybe a He/She személyes névmás használatával az alábbi mondatok igéit.
Pl. I play football. → He plays football.
Pl. I live in England. → I don’t live in England.
He lives in New York. → He doesn’t live in New York.
C. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi, egyszerű jelenben lévő állító és tagadó mondatokban!
Pl. don’t play I football → I don’t play football.
3. Végezetül nézzétek-hallgassátok a legutóbbi olvasmányhoz tartozó animációt. Jövő héttől a kérdő mondatokra picit “ráfekszünk”, nem árt, ha szokjátok.
https://www.youtube.com/watch?v=knwBwzOGngU
2020.03.31.
1. Először ellenőrizzétek a tegnap feladatokat. Ne feledjétek, hétvégére ilyen feladatokból számonkérés lesz.
A. Tedd egyes szám harmadik személybe a He/She személyes névmás használatával az alábbi mondatok igéit.
Pl. I play football. → He plays football.
B. Tedd tagadóba az alábbi mondatokat a DON’T vagy DOESN’T tagadó alakú segédige használatával.
Pl. I live in England. → I don’t live in England.
He lives in New York. → He doesn’t live in New York.
C. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi, egyszerű jelenben lévő állító és tagadó mondatokban!
Pl. don’t play I football → I don’t play football.
2. A SB. 46. oldalán lévő “Mickey, Millie and Mut” történetet olvassátok el és hallgassátok meg. Innen keressétek ki a 34-es tracket:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
3. SB.46./1a.: Az elolvasott-meghallgatott szöveg alapján válaszoljatok az alábbi kérdésekre:
4. SB. 47./2. Döntsd el, hogy az állítások igazak (T) vagy hamisak (F).
5. A WB. 85. oldaláról írd ki a szótárfüzetbe a 4D Mickie, Millie and Mut szavait.
A kiejtést ennek az összeállításnak a segítségével gyakorolhatod:
https://soundcloud.com/parti-tamas/mickeymilliemut
See you on Thursday! J
2020.03.30.
Kedves Ötödikesek!
1. Először ellenőrizzük a SB. 45./8. feladatát. Ellenőrzéskor figyeljetek arra, hogy az ige végén az –s végződés ott legyen, mivel egyes szám harmadik személyű igealakokról van szó.
JURAJ plays ice hockey, goes skiing and listens to music.
GUANG plays the violin, goes to dance classes, goes swimming, collects badges and plays computer games.
2. Készítsétek el a SB. 45./9. feladatát. Hogy itt mi a dolgotok?
Saját magatokról kell írni egy bekezdést: arról írjatok, hogy mit csináltok, ill. mit nem csináltok a szabadidőtökben. Egyes szám első személyű igelakokat használhjatok. Bőven elegendő azokat a kifejezéseket használni, amelyek a SB. 45./8.-ban szerepeltek.
Pl. I play ice hockey. (=Jégkorongozom.) I don’t play badges. (=Nem gyűjtök kitűzőket.)
3. Oldjátok meg a füzetben az alábbi gyakorlást. Ilyen feladatokra lehet számítani abban a csütörtöki számonkérésben, amelyet a Krétában jeleztem nektek.
A. Tedd egyes szám harmadik személybe a He/She személyes névmás használatával az alábbi mondatok igéit.
Pl. I play football. → He plays football.
B. Tedd tagadóba az alábbi mondatokat a DON’T vagy DOESN’T tagadó alakú segédige használatával.
Pl. I live in England. → I don’t live in England.
He lives in New York. → He doesn’t live in New York.
C. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi, egyszerű jelenben lévő állító és tagadó mondatokban!
Pl. don’t play I football → I don’t play football.
Jó munkát!
See you tomorrow!
2020.03.26.
Kedves Ötödikesek!
Kérem azokat, akik még MY DAY körben nem küldték át a feleletet, legkésőbb holnap pótolják!!!!
1. Először ellenőrizzétek a múlt órai feladatotokat.
SB. 45./6.
WB. 37./6.
2. SB. 45/8A: Az alábbi mappából keressétek ki a 33-as tracket, hallgassátok meg, és ez alapján töltsétek ki a táblázatot Juraj és Guang kapcsán. Ezt követően oldjátok meg a 8B feladatot. Jurajról és Guangról mondatokat kell írnotok a táblázat alapján. Ahová √-t tettetek, arról állító mondatot írjatok (ne feledjétek az –s végződést az ige végén!), ahová pedig X-et, arról tagadó mondatot alkossatok. (Emlékeztetőül a tagadás egyes szám harmadik személyben: DOESN’T + az ige alapalakja.)
3. Gyakoroljátok a tagadást az alábbi játékkal:
https://wordwall.net/hu/resource/1069205
4. Gyakoroljátok a fejezet szavait az alábbi tankocka segítségével:
https://learningapps.org/display?v=phsgzmmec20
5. Jutalomképpen hallgassátok meg ezt az igen aktuális nótát! (Levi és Martin a széken pattogós “táncát” is járhatja hozzá. )
https://www.youtube.com/watch?v=dDHJW4r3elE
See you on Monday! Have a nice weekend!
2020.03.24.
Kedves Ötödikesek!
1. Először tekintsétek át a tegnapi feladatok megoldásait:
SB. 45./5.B
WB. 37./5B
2) Billie plays tennis.
3) Billie goes swimming.
4) Billie doesn’t have music lessons.
5) Billie doesn’t play the piano.
6) Billie watches football on TV.
7) Billy collects badges.
8) Billy doesn’t play / like computer games.
2. Többen jelezték, hogy nem tudják a munkafüzeti CD-t meghallgatni. Ide kattintva megtaláljátok a vonatkozó hanganyagot:
https://drive.google.com/drive/folders/1RYIetE4NlKolbSM0X_0-cVbYKBq1GyqA
3. Oldjátok meg az alábbi, „mondatösszerakós” feladatot. Ha a neveteket beírjátok a ranglistára, láthatjátok, ki a leggyorsabb:
https://wordwall.net/hu/resource/1010161/present-simple-1
4. Az alábbi mappából keressétek ki a 32-es tracket, hallgassátok meg. Az elhangzó mondatokat tegyétek tagadóba a DON’T vagy DOESN’T tagadó alakú segédige használatával:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
5. WB. 37./6. A munkafüzet utasítását követve írjatok minden egyes képhez egy-egy tagadó és állító mondatot.
Figyeljetek arra, hogy állító mondatnál egyes szám harmadik személyben ott szerepeljen az –s az ige végén, a tagadásnál pedig arra, hogy a DON’T és a DOESN’T alakot megfelelően használjátok.
6. Ha végeztetek, hallgassátok-nézzétek meg ezt a számot, amelynek a segítségével áttekinthetitek az állító alakok használatát egyszerű jelenben:
https://www.youtube.com/watch?v=XTkplh2wTSw
See you on Thursday!
2020.03.23.
Kedves Ötödikesek!
A mai órán az alábbiakat vesszük.
Továbbra is várom a feleleteket hangfelvételként! (Nem kell, hogy látszódjon a felelő, határidő: szerda.)
1. Először leírom a múltkori feladat megoldását. Kérem, ellenőrizzétek alaposan. (A mondatokban a “he” személyes névmás helyett természetesen a “she” is használható.)
2. SB: 45./5A: Present simple negative (=Egyszerű jelen idő, tagadás)
Ahogyan a munkafüzet 77. oldalán a 4.4. alatti Magyar nyelvű nyelvtani magyarázatánál látjátok, angolban az egyszerű jelenben a DON’T (=DO NOT) vagy a DOESN’T (=DOES NOT) alakot használjuk tagadásra. Egyes szám harmadik személyben a DOESN’T kell, az összes többi számban, személyben a DON’T. Arra is figyelj, hogy egyes szám harmadik személyben a doesn’t leírását követően már nem kell kitenni semmit az ige végére.
A munkafüzet néhány példamondata:
3. SB. 45./5B: Írjátok be a DON’T vagy DOESN’T igealakokat értelemszerűen az egyes mondatokba!
4. WB. 37./5B. Vegyétek ki a munkafüzet hátsó borítójában lévő CD-t arról hallgassátok meg a 19-es felvételt, majd Billyre vonatkozóan az utasításnak megfelelően jelöljétek a táblázat egyes oszlopait.
Ezt követően írjatok állító vagy tagadó mondatokat a táblázat kifejezéseivel a pontsorokra. Állító mondatnál figyeljetek arra, hogy az ige végén ne maradjon le az –s végződés, tagadónál pedig arra, hogy a DOESN’T és az ige alapalakja szerepeljen együtt.
5. Végezetül gyakorlásképpen oldjátok meg az alábbi keresztrejtvényt. Aki picit bizonytalanabb, puskázhat a 4. fejezethez tartozó szószedetből. J
https://crosswordlabs.com/view/project-1-unit-4-1
Jó munkát!
2020.03.19.
Kedves Ötödikesek!
Ismertetem a mai óra feladatait.
She plays tennis.
He has training.
He watches DVDs.
She goes to dance school.
4. Ismétlésképpen hallgassátok meg a tankönyvi fejezethez tartozó szavak kiejtését az alábbi linken:
https://soundcloud.com/parti-tamas/free-time1
5. A tankönyvhöz tartozó honlap felületén oldjátok meg az alábbi feladatokat, ahol egyből láthatjátok az eredményt is:
Először egy pici ismétlés múlt hétről:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/grammar/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu
Itt pedig a jelen időt gyakorolhatjátok:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/grammar/exercise2?cc=hu&selLanguage=hu
6. Végezetül kérlek benneteket, a füzetbe írjátok le az alábbi feladatot Kérlek benneteket, írátok át a mondatokat úgy, hogy a példában megadott módon az első mondat igealakjait átteszitek E/3.-ba.
E.g. I do my homework in the afternoon. → He/She does his homework in the afternoon. (= Délután szoktam elkészíteni a házi feladatomat. → Délután szokta elkészíteni a házi feladatát.)
+1. És hallgassátok, nézzétek meg az alábbi videót:
https://www.youtube.com/watch?v=cVGj4c5oBsM
Jó munkát!
2020.03.17.
Kedves Ötödikesek!
1. Az „5 perc angol” remek időzítéssel tegnap posztolta az alábbi videót és nyelvtani magyarázatot:
https://www.5percangol.hu/nyelvtan_tananyag_igeidok/present-simple-tense-azaz-az-egyszer-jelen-id
Ajánlom szíves figyelmetekbe!
2. SB. 45./4.: a feladatotok az, hogy E./3.-ban alkossatok mondatokat Mollyról. Tudjátok, ő az, aki a tankönyv 42. oldalán lévő szövegben E./1.-ben elmesélte egy napját. Hogy mire kell figyelnetek? Arra, hogy
(1) az első mondatban Mollyt már megneveztük, így ahogyan a példában is látjátok, a 2. mondattól a nőnemű „she” személyes névmással is utalhattok rá;
(2) arra, hogy az ige végére tegyétek ki az „s” végződést, ahogyan azt már néztük, E./3.-ban egyszerű jelenben az kerül az ige végére.
3. WB. 36./2.: A megadott utasításnak megfelelően párosítsd össze a képeket és a szavakat!
4. WB. 36./3.: Az első feladat kifejezéseit felhasználva írd be a táblázat oszlopaiba a megfelelő szavakat (pl. play football, play the violin, go to dance class)
5. WB. 36./3.: A képek segítségével és az 1. és a 2. feladat szavainak felhasználásával alkoss mondatokat!
6. WB. 36./4.: karikázd be a megfelelő igealakokat! Újfent arra figyelj, hogy E./3.-ban kitesszük az ige végére az –s végződést, az összes többi számban/személyben nem.
7. Jutalomképpen hallgasd meg ezt az összeállítást:
https://www.youtube.com/watch?v=CthJsto45D0
8. Az alábbi linkre pedig feltöltöttem az aktuális tankönyvi hanganyagot tartalmazó cd-t mp3 formátumban:
https://drive.google.com/drive/folders/1nljoGto8AjEelueKLCXn6dynj-d3VJ_r
Az egyes trackek számozása a tankönyvi jelölésnek megfelel.
Jó munkát!
2020.03.16.
Kedves Ötödikesek!
Igyekszem jómagam is igazodni az új rendhez, bízom benne, gördülékenyen menni fog.
Kérem azokat, akik eddig kissé visszafogottabban teljesítettek, éljenek azzal a lehetőséggel, hogy saját tempójukban dolgozhatják fel az anyagot.
Ami a mai órára szánt feladatokat illeti:
1. Sajnos a szóbeli felelet elmaradt. Akinek van rá módja, kérem, vegye fel valamilyen videorögzító eszközzel a feleletét, és küldje át nekem a partitamas@gmail.com címre, ill. a Facebook-/Messenger-felületen csatolmányban.
2. Kérem, írjátok ki a szótárfüzetbe a TK. 44. oldalán lévő, „Free time” c. olvasmányhoz tartozó szavakat a Munkafüzet végén lévő szószedetből. (85. oldal)
Segítségül a kiejtés:
· badge [bedzs]
· collect [kolekt]
· comic [kamik]
· football card [futból kád]
· free time [frí tájm]
· go skiing [góu szkíin]
· go swimming [góu szvimin]
· happen [hepön]
· like [lájk]
· paragraph [peregráf]
· play a musical instrument [pléj ö mjuizkl insztrument]
· play computer games [pléj kompjútö géjmsz]
· play football [pléj futból]
· play ice hockey [pléj ájsz hoki]
· play tennis [pléj tenisz]
· play the guitar [pléj dö gitár]
· play the piano [pléj dö piánó]
· play the violin [pléj dö vájolin]
· Slovakia [Szlovékia]
· sport [szpót]
· sports centre [szpóc szentö]
· team [tím]
· Thailand [tájlendł
· training [tréjnin
· watch DVDs [vács dívídíz]
2. TK. 44./2 Comprehension
A három személyről, Mollyról, Kirkről és Eddie-ről szóló szöveget fordítsátok le, a fordítást írjátok le a füzetbe.
A szöveg fölött lévő képek betűjeleit írjátok a szövegrészletek fölé; egy szöveghez 3 kép tartozik.
3. TK. 44/3.
Egyszerű jelen idő, egyes szám harmadik személy.
Ez a nyelvtani anyagrész, azt részletezi, hogy egyszerű jelenben egyes szám harmadik személyben az ige –s végződést vesz fel. Mint látható, a két oszlopban eltérnek az igealakok.
Az első oszlopban E./1., T/.1., T./2, E./1. alakú igék vannak, ahogy tanultuk, ott az igék alapalakját (első vagy szótári alakját használjuk.)
A második oszlopban láthatóak az E./3. alakok. (A félkövérrel szedett igealakot írjátok be.)
· She plays tennis. – Ő teniszezik.
· He has training. – Edzése szokott lenni. / Edzésre jár.
· He watches DVDs. – DVD-ket szokott nézni.
· She goes to dance school. – Tánciskolába jár.
Magyar nyelvű, általunk már részben érintett nyelvtani magyarázat: Munkafüzet 77./4.3.
Mára ennyi. :)
Jó munkát kívánok mindenkinek!
Üdvözlettel: Parti Tamás