2020.06.15.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzük a múlt pénteki feladataitokat.
MF. 70./13.
MF. 71./16.
2. A nyár az esküvők, lakodalmak ideje. Az alábbi vicces videóban nézzétek meg, milyen az, ha Mr. Bean egy templomi szertartásra keveredik.
https://www.youtube.com/watch?v=VW1tjCI4w7E
3. A nyári vakáció elé jó szívvel ajánlok nektek egy klasszikust. Remélem, a ti tetszéseteket is elnyeri.
https://www.youtube.com/watch?v=fZWsGf0KgQw
Gyorsan elszaladt ez a tanév. Sok-sok olyan momentum gyarapította, amelyre senki nem számított. Tisztelettel köszönöm azoknak a hozzáállását, akik folyamatosan becsületes munkát végeztek – nemcsak a digitális tanrendben, hanem azt megelőzően is. Bízom benne, hogy a következő tanév teljes egészét az iskolában tudjuk tölteni. Szerintem mindenki láthatja, hogy az elmúlt három hónap nem volt olyan hatékony, mint az azt megelőző időszak.
Mindenkinek szép nyarat kívánok.
See you in September!
2020.06.12.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, javítsátok ki a tegnapi feladataitokat.
MF. 69./11.
MF. 69./12.
2. Kérem, oldjátok meg a MF. 70./13. feladatát: a mondatokat a zárójelbe tett igék angol megfelelőjével – amelyeket a szórácsban is be kell karikázni – egészítsétek ki.
3. Hallgassátok meg a MF. 70./15. oldalán található kiejtési gyakorlatot, nyelvtörőt innen, gyakoroljátok is a leírt szavakat, kifejezéseket:
https://soundcloud.com/parti-tamas/mf7015
4. Olvassátok el a TK. 62. oldalán a „Minisecrets of English”-ben található táblázatot. Hogy miről is van ebben szó? Arról, hogyan képezzük a főnevek többe számát. Arról volt már szó, hogy alapesetben „s” kerül a főnevek végére.
https://soundcloud.com/parti-tamas/plurals
5. Frissen szerzett ismereteiket felhasználva oldjátok meg a MF. 79./16. feladatát. Itt a dolgotok nem túl nehéz: le kell írnotok a zárójelbe tett számokat betűvel, majd pedig az egyes állatnevek többes számát. (
A feladatban szereplő példa jelentése: three cats = három macska
6. Végezetül legyetek szívesek a szokott módon kiszótárazni a MF. 72./19. feladatában (Vocab chest) az egyes kifejezéseket.
7. Tekintsétek még meg ezt a kis videót. Higgyétek el, segít:
https://www.youtube.com/watch?v=1JdRn2HdAx8
That’s all for now. Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.06.11.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a hétfői feladataitokat.
TK. 60./11.
MF. 69./10.
2. Kérem, olvassátok el a TK. 61. oldalán a 12. feladat alatt található szöveget (Sporty class = Sportos osztály)
A kapcsolódó hanganyagot itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/sporty-class
A szöveg jelentése:
Hello Rick,
Hogy vagy? Az iskolámban a „Sportos osztály” projekt zajlik. Az osztályom a győztes. J Sok dolgot csinálhatunk! Mindenki tud úszni, biciklizni, focizni és kosarazni. (Én is, de én nem szeretem.) 18 gyerek tud kötelet mászni. Tudok teniszezni, a barátom pedig tud kézilabdázni. A fiúk tudnak gördeszkázni, a lányok pedig görkorcsolyázni. És mi van veled?
Üdv,
Réka
3. Legyetek szívesek megoldani a MF. 69. oldalának 11. feladatát. Minden egyes sorban ki kell választani egy kakukktojást, és azokról kell írni a HAVE GOT / HAVEN’T GOT szerkezet és a CAN/CAN’T segédige használatával.
A munkafüzetben szereplő példa segít:
A papagájoknak két lába van. A macskáknak és a kutyáknak négy lába van. A papagájok tudnak repülni. A macskák és a kutyák nem tudnak repülni.
4. Oldjátok meg a MF. 69. oldalán a 11. feladatot is. A CAN és a CAN’T segédigével a táblázat alapján alkossatok mondatokat.
Látjátok, Rickről már ott szerepelnek a lapalján a mondatok:
Rick tud gyorsan futni, úszni és kerékpározni. Nem tud 2 métert ugrani vagy teniszezni.
Kérem, írjatok még Beckyről és a Katie-Harry párosról. Amit √-val jelöltek, azt tudják („can”), amit X-szel, azt nem tudják („can’t).
És magatokról is írjatok egyes szám első személyben. Így kezdődjenek a mondataitok: „I can…” / „I can’t…”
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.06.08.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a pénteki feladataitokat!
MF. 66./2.
MF. 68./7.
MF. 68./9.
2. Ezt követően olvassátok el a TK. 60./10. feladata alatti igéket, és hallgassátok meg azokat innen:
https://soundcloud.com/parti-tamas/skilful-young
Itt a CAN [ken] és a can tagadásával, a CAN’T [kant] igealakkal foglalkozunk a felsorolt igék mellett. A CAN segítségével azt tudjuk kifejezni, hogy valaki képes valamire, a CAN’T használatával pedig azt, hogy valaki nem képes, nem tud megtenni valamit.
A tankönyvi példák segítségével láthatjátok is, miről van szó:
A felvételen ezt halljátok még az igék mellett:
We are at the zoo nursery. There are lots of young animals. They are very skilful. The bear can jump and the tiger can swim. The little monkey can climb trees. The lions can run. The dogs can play football. The birds can fly and sing. The boy can ride a bike but the baby can’t. The baby can sit but he can’t walk.
Ugyanez magyarul:
Az állatkerti óvodában vagyunk. Sok fiatal állat van. Nagyon ügyesek. A medve tud ugrani, a tigris pedig úszni. A kismajom fára tud mászni. Az oroszlánok tudnak futni. A kutyák tudnak focizni. A madarak tudnak repülni és énekelni. A fiú tud biciklizni, de a kisbaba nem tud. A kisbaba tud ülni, de nem tud járni.
Kérem, szótárazzátok is ki a felsorolt 8 db igét!
3. Most pedig hallgassátok meg a TK. 60./11. feladatához tartozó hanganyagot innen:
https://soundcloud.com/parti-tamas/what-can-they-do
Hogy mi lesz itt a feladatotok? Állításokat fogtok hallani állatokról, írjátok be annak a sorszámát, amelyről éppen hallotok. Láthatjátok, a parrots (=papagájok az elsők. Miért is? Egyrészt azért, mert már beírták nektek példaként, másrészt azért, amit az állatnevek alatt olvashattok, és amelynek a jelentése az alábbi:
„Tudnak repülni. Tudnak beszélni, de nem tudnak énekelni. Zajosak és színesek.”
4. Oldjátok meg a MF. 69./10. feladatát.
Hogy itt mit kell csinálnotok? A CAN és a CAN’T segédige használatával le kell írnotok, hogy a képeken szereplő állatok mit tudnak és mit nem. A Vocab chestben látható öt kifejezést használjátok!
5. Végezetül nézzetek egy vidám videót, amelyben madarak táncolnak:
https://www.youtube.com/watch?v=exIYiwbyJU4
See you on Thursday!
2020.06.05.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat!
TK. 59./7.
MF.67./4.
2. Most pedig olvassátok el a MF. 66./2. (In the classroom = Az osztályteremben) olvasmányát. Az egyes mondatokban azt kell aláhúznotok, amely a képhez képest eltérő állítást fogalmaz meg.
A mondatok jelentése:
Ezt követően hallgassátok meg az alábbi felvételt:
https://soundcloud.com/parti-tamas/mf663
Ez alapján írjátok le a füzetbe az eltéréseket.
3. Most pedig lapozzatok a MF. 68. oldalára, a 7. feladatot figyeljétek. Láthatjátok, a szavannai állatokról szóló szövegből hiányoznak szavak. Hogy hogyan tudjátok kiegészíteni a szöveget?
Úgy, hogy meghallgatjátok az alábbi felvételt, és beírjátok a hiányzó szavakat:
https://soundcloud.com/parti-tamas/mf687
4. Olvassátok el a MF. 68./8, feladatában található gondolattérképet. Ebben arról van szó, hogy az oroszlánok Afrikából származnak, nagymacskák, ijesztőek, erősek. Valamint arról, hogy éles fogaik vannak, erős testük, nagy fejük, hosszú farkuk és rövid erős lábaik vannak.
5. A MF. 68./9. feladatát is oldjátok meg: az első oszlopban található kifejezések számait írjátok be a második oszlop kifejezései elé értelemszerűen.
A megadott példa jelentése:
Parrots are colourful birds. = A papagájok színes madarak.
6. Végezetül – ha már oroszlánokról volt szó – hallgassátok meg és énekeljétek az alábbi dalt, amelynek a címe: The lion sleeps tonight (=Az oroszlán ma este alszik.)
https://www.youtube.com/watch?v=36AX554A3ew
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.06.04.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a csütörtöki feladataitokat.
TK. 58./5.
2. Kérem, olvassátok el a TK. 59. oldalán a 7. feladat olvasmányát.
A kapcsolódó hanganyag itt található:
https://soundcloud.com/parti-tamas/animals-from-the-jungle
A szöveg fordítása:
A Vocab chestbe a most elolvasott-meghallgatott szöveg alapján írjátok be a hiányzó szavakat az egyes állatokhoz.
3. Olvassátok el a SB. 59./8. alatt található szöveget (My favourite wild animal = A kedvenc vadállatom).
A szöveg jelentése:
A kedvenc vadállataim a farkasok. Gyorsak. Ijesztőek. Sárga szemeik vannak. Szép bundájuk van. Erős lábaik és hosszú farkuk van. Szeretik a húst.
4. Oldjátok meg a MF. 67./4. feadatában található keresztrejtvényt, a magyar szavak melletti pontsorokra írjátok le az egyes főnevek többes számát.
5. Hallgassátok meg a MF. 67./6. alatti dalt (In the jungle = A dzsungelben):
https://soundcloud.com/parti-tamas/in-the-jungle
A dal szövege:
1.
The parrots in the jungle say squawk, squawk, squawk,
squawk, squawk, squawk, squawk, squawk, squawk,
The parrots in the jungle say squawk, squawk, squawk, all day long.
2.
The monkeys in the jungle say ooh, ooh, ooh,
ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh,
the monkeys in the jungle say ooh, ooh, ooh, all day long.
3.
The tigers in the jungle say grrr, grrr, grrr,
grrr, grrr, grrr, grrr, grrr, grrr.
The tigers in the jungle say grrr, grrr, grrr, all day long.
(say = mondani, all day long = egész nap)
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.05.28.
Kedves Negyedikesek!
A mai órán elkezdjük a hetedik fejezetet.
1. Kérlek benneteket, először hallgassátok meg a TK. 57./1. feladatához tartozó hanganyagot innen:
https://soundcloud.com/parti-tamas/which-zoo
Láthatjátok, a TK. 57. és 96. oldalán lévő képen két különböző állatkert van. A felvételen állítások hangzanak el. Írjátok az egyes állítások sorszámát a kép mellé annak megfelelően, melyik állatkertről is van szó.
Pl. Az első állítás: There are lots of animals at the zoo. = Sok állat van az álatkertben. → A jobb oldali kép mellé írjátok az 1-est.
2. Ezt követően kérem, hallgassátok meg a TK. 57./2. feladatához tartozó hanganyagot innen:
https://soundcloud.com/parti-tamas/going-to-the-zoo
A számozzátok be a feladatban szereplő állatneveket (crocodiles = krokodilok, monkeys = majmok, zebras = zebrák, elephants =elefántok) az elhangzás sorrendjében.
3. Hallgassátok meg a TK. 58./4.-hez kapcsolódó hanganyagot, amely az alábbi linken található:
https://soundcloud.com/parti-tamas/animals
Kérem, hogy a képeken szereplő, és a lap bal oldali oszlopában található állatneveket írjátok ki a szótárfüzetbe.
4. Végezetül a TK. 58./5. oldalán az „Animal puzzle” feladatát is oldjátok meg. Az első oszlopban állatnevek betűit keverték össze. A második oszlopban az első oszlop állatneveinek a többes számú alakjai találhatóak. Értelemszerűen az összetartozó egyes és többes számú alakokat kell összekötnötök.
Ennek a hangfelvételnek a segítségével ellenőrizzétek megoldásaitikat:
https://soundcloud.com/parti-tamas/animal-puzzle
A következő óránk jövő csütörtökön lesz, mert e hét péntekén tanítás nélküli munkanapot tart iskolánk, jövő hétfő pedig pünkösdhétfő.
See you on 4th June!
2020.05.25.
Kedves Negyedikesek!
Ahogyan ma ígértem, témazáró dolgozatot írtok a tankönyv 6. fejezetéből.
A tesztet az alábbi, Google-űrlapos felületen töltsétek ki:
https://bit.ly/3e7NdGf
Egy e-mail címről egy ember egyszer próbálkozhat.
A teszt elkészítésének határideje: 2020.05.26. (kedd), déli 12 óra.
See you on Thursday!
2020.05.22.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
TK. 55./1.
TK. 55./2.
2. Most pedig oldjátok meg a MF. 64./2. feladatát. Le kell írnotok a képen látható épületek angol megnevezéseit az egymás alatt található pontsorokra.
3. A MF. 65./3. feladat következik: az 1-10. számmal jelzett élelmiszerek, italok nevét írjátok le egymás alá a képnek megfelelően.
4. Válaszoljatok a MF. 65./5. kérdéseire. A kérdések jelentése:
5. A MF. 65./6. szövegét olvassátok el. Ezt követően értelemszerűen írjátok be a mondatok első feleinek sorszámát a mondatok 2. fele elé.
6. Végezetül a MF. 65. oldalán a lap alján lévő szöveget egészítsétek ki saját magatokról.
Hogy miket kell beleírnotok?
NE FELEDJÉTEK: HÉTFŐN TÉMAZÁRÓ! (VALÓSZÍNŰLEG GOOGLE-ŰRLAPOS FELÜLETEN, AHOVÁ MAJD KELL AZ E-MAIL CÍMETEK.)
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.05.21.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket először ellenőrizzétek a kedden kiadott feladatokat.
MF. 63./20.
I like honey and I like marmalade and toast. I don’t like green apples. We like tomatoes but we don’t like tomato juice. Rick and Jessica like sandwiches.
Feelings: happy, sad, tired, surprised, sleepy, scared
Picnic: basket, blanket, sun umbrella, grass, sunglasses, baseball caps; juice, bread, bananas, ham, eggs, tomatoes, apples
2. Nézzétek meg a TK. 55./1. feladatában látható képet. Láthatjátok, egyes embereket számmal jelöltek. Fordítsátok le az alábbi, róluk szóló mondatokat. Így kezdjétek a mondataitokat: “He is…” (ha fiú); “She is…” (ha lány)
3. A TK. 55./2. feladatát is oldjátok meg: az egyes helyek elé a számmal jelzett mondatok számát írjátok be annak megfelelően, hogy azok hol hangozhattak el.
4. Olvassátok el a MF. 64./1A alatti szöveget, amely az aranyos, ősz hajú bácsit ábrázoló képhez tartozik. Aztán egészítsétek ki az 1.B feladatában található szövegett az IS, ISN’T, ARE, AREN’T igelakokkal a kép alapján.
JELZEM, JÖVŐ HÉTFŐN TÉMAZÁRÓT ÍRTOK. LESZ BENNE:
That’s all for now. See you tomorrow!
2020.05.18.
Kedves Negyedikesek!
1. Remélem, kipihentétek magatokat a hétvégén. Vágjunk bele: ellenőrizzük a pénteki feladatokat.
MF. 61./16A
MF. 61./16B
There is some |
There are some |
cheese, marmalade, water, tea, bread, honey, milk, juice, ham, butter |
bananas, oranges, apples, eggs, rolls, grapes |
2. Most pedig a MF. 62. oldalán oldjátok meg a Vocab chest feladatát. A szokott módon írjátok a pontsorokra a szavak magyar jelentését.
3. Másoljátok le a MF. 62. oldalán az Extra task 2 párbeszédét a füzetetekbe.
A párbeszédek fordítása:
1.
- Éhes vagyok.
- Együnk egy szendvicset.
- Kérhetek sajtot a szendvicsembe?
- Tessék.
- Köszönöm.
2.
- Szomjas vagyok.
- Igyunk valamit.
- Kérhetek narancslevet?
- Tessék.
- Köszönöm.
A párbeszédeket itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/mf62-extra-task
4. A MF. 63. oldalán oldjátok meg a 20. feladatot. A szövegbe a mosolygós vagy szomorú arc mellé a LIKE / DON’T LIKE kifejezést írjátok be. Az alatt lévő táblázatot pedig egészítsétek ki újabb szavakkal. A Feelings alá érzelmeket jelölő szavakat írjatok, a Picnic alá pedig olyan szavakat, amelyek egy piknikhez köthetőek: ételek-italok, szórakozásra használt tárgyak, tárolóeszközök. Egyik oszlopba sem kell új szót keresni, csak azok közül válogassatok, amiket már tanultunk.
That’s all for now.
See you on Thursday!
2020.05.15.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzük a tegnapi feladataitokat.
TK. 54./15.
MF. 60./12.
2. Most pedig kérem, olvassátok meg a TK. 72. oldalán a múltkori mese teljes verzióját, és hallgassátok meg itt:
https://soundcloud.com/parti-tamas/the-town-mouse-and
A szöveg fordítása:
Mesélő: A városi egér és a vidéki egér ikrek. Városi egérnek van egy háza a városban. Vidéki egérnek van egy háza a városhoz közel. Most a városhoz közeli házban vannak. Van valamennyi ízletes étel az asztalon: saláta, gyümölcs – alma és szőlő – és víz.
Vidéki egér: Az étel finom. Nem vagy éhes? A víz hideg. Nem vagy szomjas?
Városi egér: Éhes vagyok. De nem szeretem a salátát, az almát és a szőlőt. Szomjas vagyok. De nem szeretem a vizet. Együnk néhány szendvicset a házamban. Van fincsi üdítőm is.
Mesélő: Most a városban vannak. Finom étel van az asztalon: sok sajt és sonkás szendvics és üdítő.
Városi egér: Az étel finom. Nem vagy éhes?
Vidéki egér: Éhes vagyok. Szeretem a sajtot és a sonkát. De nem szeretem az autókat. Félek.
Mesélő: Van egy nagy fekete macska az ajtó mögött. Éhes.
Macska: Éhes vagyok!
Vidéki egér: Shhh. Mi az? Félek!
Városi egér: Fussunk!
Egerek: Fú! Ez meleg helyzet volt!
Macskák: Éhesek vagyunk. Szeretjük az egereket.
Vidéki egér: Nem szeretem ezt a nagy házat. Nem szeretem az autókat. Nem szeretem a nagy, félelmetes macskákat. Szeretem a városhoz közeli kis házamat…
Városi egér: Nem szeretem az autókat és a nagy, félelmetes macskákat, de szeretem a városi házamat.
3. Oldjátok meg a MF. 61./16.A feladatát: a kosárba gyümölcsöt, a tálcára italokat, az asztalra egyéb ételeket rajzoljatok.
4. Készítsétek el a MF. 61./16B feladatát is.
A feladatban felsorolt 16 főnév közül a „There is some” alá az egyes számban lévőket, a „There are some” alá pedig a többes számban lévőket (azaz: azokat, amelyeknek a végén –s van) írjátok.
5. Végezetül az alábbi párosítóval gyakoroljátok a fejezet szavait:
https://learningapps.org/display?v=p3eachhz520
Have a nice weekend! See you on Monday!
2020.05.14.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, javítsátok ki a múltkori feladataitokat.
MF. 58./7.
MF. 58./8.
MF. 59./10.
MF. 59./11.
2. Kérem, olvassátok el a TK. 54. oldalán található “The town mouse and the country mouse” (=A városi egér és a vidéki egér) című mesét.
A leírt szöveget itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/town-mouse
Ezt követően számozzátok be a képeket a leírtaknak megfelelően.
Az egyes bekezdések fordítása:
3. Most pedig a MF. 60./12. feladatát (Let’s party) figyeljétek.
Hallgassátok meg az alábbi felvételt:
https://soundcloud.com/parti-tamas/lets-party
A felvétel alapján egészítsétek ki a bevásárlólistát.
4. Végezetül gyakoroljátok a kiejtést a MF. 60./15. feladatával, ahol a magánhangzók rövidségére és hosszúságára kell figyelnetek.
Segítségül ezt a hangos szószedetet kapjátok:
https://soundcloud.com/parti-tamas/sound-chest-p60
See you tomorrow!
2020.05.11.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzük a pénteki feladataitokat!
TK. 52./10.
A képek sorrendje: 3,2,4,1
TK. 53./13.
FOOD |
DRINK |
OTHER |
some bread, some bananas, a box of cornflakes, some fish, some honey, some oranges, 5 rolls |
some apple juice, some milk, some orange juice |
a basket, a penknife |
2. Most pedig készítsétek el a MF. 58. /7. feladatát.
3. Készítsétek el a MF. 58./8. feladatát: a keresztrejtvény megfelelő oszlopaiba-soraiba írjátok be az egyes szavakat angolul.
4. A MF. 59. oldalán lévő 10. feladatot is oldjátok meg.
Itt 18 szót kell a pontsorokra írnotok azok alapján a képek alapján, amelyeket a szövegben láttok.
5. És ha még maradt energiátok – miért ne maradt volna? – oldjátok meg a MF. 59. oldalán a 11.-es feladatot, ahol a szókígyós feladvány keretében a “kígyóban” fellelhető szavakat kell egymás mellé írni, vesszővel elválasztva.
6. Jutalomképpen hallgassátok meg az alábbi dalt, amelyben az “all day long” (= egész napos) evésről-ivásról van szó:
https://www.youtube.com/watch?v=cCbKQrpWfe0
See you on Thursday!
2020.05.08.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladatokat.
MF. 57./5.
Az alábbiakat kellett lerajzolnotok:
2. Most pedig a tankönyv 52. oldalán a 10. feladatra, és a hozzá tartozó képekre koncentráljatok. Hallgassátok meg az alábbi szöveget, és az elhangzottak alapján tegyétek sorba a képeket.
https://soundcloud.com/parti-tamas/time-for-a-picnic
3. Olvassátok el a tankönyv 53./12. oldalán található szöveget, amelyet itt hallgathattok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/picnic-story
A szöveg jelentése:
Szép, napos nap van. Réka, a nagyszülei és az unokatestvérei piknikeznek.
A gyerekek boldogok. Mi van rajtuk? Baseballsapka, napszemüveg, póló, rövidnadrág és sportszandál.
Egy pléd van a füvön egy fa alatt. Egy piknikkosár van a takarón, a napernyő alatt. Szerintük kenyér, gyümölcslé, sonka, vaj van a kosárban, és van benne tojás, paradicsom és néhány alma is.
Oh ne! Ez a rossz kosár! Nézd! Egy zsebkés, horgászzsinór. Apa dolgai…
Nagyapának van egy ötlete.
Nagyapa: Van egy zsebkésünk, néhány horgunk és horgászzsinórunk. Fogjunk halat!
Nagymama: Jó ötlet.
Gyerekek: Hurrá!
Kérem, írjátok ki az alábbi szavakat a szótárfüzetbe:
A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/picnic-vocab
4. Oldjátok meg a TK. 53./13. feladatát: a felsorolt szavakat kell csoportosítanotok.
Az első oszlopba az ételeket, a másodikba az italokat, a harmadikba meg azokat írjátok, amelyek az első kettőbe nem sorolhatóak (se nem étel, se nem ital).
5. Ha végeztetek, piknikezzetek és énekeljetek együtt az alábbi video szereplőivel:
https://www.youtube.com/watch?v=1WNxXjSTQWo
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.05.07.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladatot.
MF. 57./4.
Lehetséges válaszok:
2. Olvassátok el a TK. 51./8. feladatát.
A szöveg jelentése:
Szeretem a halat és a paradicsomot, de nem szeretem a vajat vagy a szőlőt. A kedvenc italom a tej. Nyami!
Kérlek benneteket, hogy a VOCAB CHEST-ben szereplő főnevekkel írjátok le, milyen ételeket szerettek/nem szerettek. Amit szerettek, azt az I LIKE.. utáni felsorolásban írjátok le, amit nem szerettek, az I DON’T LIKE… után. A kedvenc italotokat pedig a MY FAVOURITE DRINK IS… kezdetű mondattal írjátok le.
3. Most a MF. 57./4. feladatára figyeljetek. Az alábbi hangfelvétel alapján rajzoljátok le, hogy mi is van a bevásárlókosárban.
https://soundcloud.com/parti-tamas/whathavetheygot
4. Hallgassátok meg a MF. 57./6.-hoz (AT THE CORNER SHOP = A SARKI BOLTBAN) tartozó hangfelvételt!
https://soundcloud.com/parti-tamas/at-the-corner-shop
Kérem, másoljátok le a füzetbe a Customer (= Vevő) és a Shop assistant (= Bolti eladó) közötti párbeszédet.
A szöveg jelentése:
See you tomorrow!
2020.05.04.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt óráról a tankönyv 50. oldalának 5. feladatát.
2. Gyakorolhatjátok az alábbi feladattal az új nyelvtant, a SOME elöljárószó használatát. Figyelem: a THERE IS SOME után egyes számban lévő főnév jön, a THERE ARE SOME után pedig többes számban lévő.
https://wordwall.net/resource/1887329
3. Oldjátok meg a munkafüzet 57. oldalának 4. feladatát.
Hogy mit kell tennetek? A THERE IS SOME [der iz szám] és a THERE ARE SOME [der ár szám] szerkezet segítségével le kell írnotok, mi van a képen. (Lehet, célszerűbb a füzetbe, ott több a hely, mint a pontsorokon.) Írhattok bele olyat is, hogy mi min van rajta, mi mellett van, mihez van közel.
A tankönyvi példák jelentése:
4. A tankönyv 51. oldalán lévő WE ARE HUNGRY (=Éhesek vagyunk) c. szöveget másoljátok le a füzetbe.
A szöveg jelentése:
Rick Éhes vagyok.
Becky Én is. Együnk egy szendvicset.
Rick OK. Van valamennyi vajunk és kenyerünk.
Becky És valamennyi sajtunk is.
Rick Nem szeretem a sajtot.
Becky És mit szólnál a sonkához?
Rick Fincsi!
Becky Szeretem a sajtot, te pedig a sonkát. Készítsünk egy sajtos szendvicset nekem és egy sonkás szendvicset neked.
Becky Nézd! Paradicsom! Van néhány paradicsomunk!
Rick Nagyon szeretem a paradicsomot.
Becky Tessék. Egy sonkás és paradicsomos szendvics.
Rick Köszönöm, Becky.
Nagyapa Én is éhes vagyok. Mid van a számomra, Becky? Szeretem a sajtot és a sonkát, a halat és a paradicsomot, a csirkét és a halat…
Nagymama A csirke ebédre lesz. Ne edd meg, kérlek!
A szöveget pedig itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/we-are-hungry
That’s all for today.
See you on Thursday!
2020.04.27.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzük a munkafüzet 56. oldalának 2. feladatát!
2. Most a tankönyv 50. oldalán a BREAKFAST TIME következik. A kishölgy azt mondja, „I’m so hungry and thirsty.” (=Olyan éhes és szomja vagyok.)
A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/breakfast-time
3. Kérdezhetitek, hogy mi is az a some [szam] a főnevek előtt.
A tankönyv 85. oldalán ott a megoldás: ez az elöljárószó egyes számban lévő főnevek előtt azt jelenti, hogy valamennyi, többes számban lévő főnevek előtt pedig azt, hogy néhány. Ill. mire hívja még fel a figyelmet ez a magyarázat? Arra, hogy vannak olyan főnevek, amelyeknek a többes száma ugyanaz, mint az egyes száma.
4. A tankönyv 50. oldalán az 5. (Memory check = Memória-ellenőrzés) feladatra koncentráljatok.
Az utasítás szerint 30 másodpercig nézhetitek a képet, aztán takarjátok le, és döntsétek el, hogy az állítások igazak vagy hamisak.
Az állítások jelentése:
5. Már csak egy rövid rajzos feladat van: a tankönyv 50. oldal 6. feladata.
A kép bal oldalán láthattok egy brit reggeli menüt. A magyar zászlós oldalra rajzoljátok és írjátok le, hogy nálunk, magyaroknál milyen a jellemző reggeli.
6. Az alábbi videón megnézhetitek, hogyan is néz ki az angoloknál egy tipikus reggeli. Szüleitek segítségével akár el is készíthetitek, el is fogyaszthatjátok kicsit ráérősebb napokon.
https://www.youtube.com/watch?v=nOpV4UnPebo
See you on Thursday!
2020.04.24.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladataitokat.
WB. 55./20.
There is a post office in the street.
There are shops near the railway station.
There is an ice-cream bar too.
X There is a cat behind the box.
X There is a bird next to the box.
X There is a dog in the box.
√ There is a horse on the box.
What is near the box? – A bird.
WB. 56./6.
vízszintesen:
HUNGRY, SLEEPY, HAPPY, TIRED
függőlegesen:
COLD, SAD, THIRSTY
2. Kérlek benneteket, a tankönyv 95. oldaláról másoljátok ki a Unit 6-hez tartozó kifejezéseket. (I’m a /bit/ sleepy. → That was close!)
A kiejtést az alábbi hangfelvétel segítségével gyakorolhatjátok:
https://ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/SECRET-%20Unit%206.mp3
3. Kérem, a munkafüzet 56. oldalán a 2. feladat két oszlopában lévő kifejezéseket kössétek össze.
Az első oszlopban lévő mondatok jelentése:
4. Ezzel a pároztatóval pedig gyakorolhatjátok a tanév folyamán megismert mellékneveket:
https://learningapps.org/display?v=ptbw0gye520
5. Jutalomképpen hallgassátok meg ezt a dalt, amelyben az egyik újonnan tanult melléknév (hungry=éhes) kap központi szerepet:
https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.04.23.
Kedves Negyedikesek!
1. Először gyakoroljátok az 5. fejezet szavait az alábbi pároztatóval:
https://learningapps.org/display?v=pqdv5kgsj20
2. Készítsétek el a munkafüzet 55. oldalán a 20. feladatot.
A játékok alatt van egy szőnyeg.
A doboz mögött van egy macska.
A doboz mellett van egy madár.
A dobozban van egy kutya.
A dobozon van egy ló.
Mi van a dobozhoz közel?
3. És elkezdjük a 6. fejezetet, amelynek a címe: „Have you got the picnic basket?” – azaz: „Nálad van a piknikes kosár?”. Kérlek benneteket, a tankönyv 49. oldalán lévő szavakat szótárazzátok ki a szokott módon a könyv végén lévő szószedet segítségével. A szavak kiejtését itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/how-are-you
4. A munkafüzet 56. oldalán az 1. feladattal gyakorolhatjátok is a frissen tanult szavakat: ötöt vízszintesen, négyet pedig függőlegesen keressetek a szórácsban. Ezt követően pedig egészítsétek ki a pontsorokon lévő megkezdett szavakat.
See you tomorrow!
2020.04.20.
Kedves Negyedikesek!
Remélem, kipihentétek magatokat a hétvégén, sok erőt a héthez!
1. Kérlek benneteket, másoljátok le a füzetbe a 48. oldalon a „Legoland Windsor” c. szöveget.
A szöveg jelentése:
A Legoland Windsor fantasztikus park. Közel van Londonhoz. A kikötőhöz közel van egy park. A kikötőben van egy világítótorony. Sok hal van a vízben. Sok nagy hajó is van.
Az I-spy expressz nem gyors. A vasútállomáshoz közel van egy óriáskerék. A cirkuszban elefántokat és lovakat láthatsz. Vagány! Az utcákon autók, biciklik és rollerek vannak. A kikötő mellett van egy jó étterem.
2. Kérem, írjátok ki a szótárfüzetbe az alábbi szavakat:
A szavak jelentését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/legoland
3. A munkafüzet 54. oldalán készítsétek el a „Vocab chest” feladatot: a szokott módon a szavak magyar megfelelőit kell leírnotok a pontsorra.
4. Végezetül pedig nézzetek meg egy videót a szövegben szereplő „Legoland Windsor” nevű helyről. Remélem, egyszer ti is eljuttok ide:
https://www.youtube.com/watch?v=BiZI67f2QWc
Have a nice weekend! See you on Thursday!
2020.04.17.
Kedves Negyedikesek!
1. Ahogy ígértem, először ellenőrizzük a tegnapi feladataitokat:
A. Fordítsd le az alábbi kifejezéseket! Használd a tankönyv 43. oldalán található, nagybetűvel kiemelt hat elöljárószót (IN, ON, NEAR, NEXT TO, UNDER, BEHIND)
Pl. a fagyizóhoz közel = near the ice-cream bar
B. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi mondatokban! Használjátok a THERE IS… / THERE ARE… szerkezetet!
Pl. in our class there are ten boys. → There are ten boys in our class.
2. Most pedig “élesben”, jegyre következik két ugyanilyen feladat. A határidő: VASÁRNAP ESTE. Kérem, figyeljetek erre. Köszönöm!
A. Fordítsd le az alábbi kifejezéseket! Használd a tankönyv 43. oldalán található, nagybetűvel kiemelt hat elöljárószót (IN, ON, NEAR, NEXT TO, UNDER, BEHIND)
Pl. a fagyizóhoz közel = near the ice-cream bar
B. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi mondatokban! Használjátok a THERE IS… / THERE ARE… szerkezetet!
Pl. in our class there are ten boys. → There are ten boys in our class.
3. Ha kész vagytok, jutalomképpen hallgassatok meg egy kedves tavaszi dalt:
https://www.youtube.com/watch?v=QdBbBZkITxA
Ebben arról van szó, hogy ismét tavasz van, a méhek és a sárkányok a levegőben repkednek…
Have a nice weekend! See you on Monday!
2020.04.16.
Kedves Negyedikesek!
Remélem, a tavaszi szünet után kipihenten fogtok hozzá újfent az angoltanuláshoz. Kérlek benneteket, folyamatosan ellenőrizzétek feladataitokat, a határidőket figyeljétek!
1. Örülök neki, hogy többen elkészítettétek a szorgalmi feladatot határidőre, ötössel is gyarapodtak néhányan. Most két gyakorló feladatot kaptok. E hét pénteken ugyanebből a két feladatból jegyre lesz számonkérés, kérlek benneteket a határidőre figyeljetek majd!
A. Fordítsd le az alábbi kifejezéseket! Használd a tankönyv 43. oldalán található, nagybetűvel kiemelt hat elöljárószót (IN, ON, NEAR, NEXT TO, UNDER, BEHIND)
Pl. a fagyizóhoz közel = near the ice-cream bar
B. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi mondatokban! Használjátok a THERE IS… / THERE ARE… szerkezetet!
Pl. in our class there are ten boys. → There are ten boys in our class.
2. A mostani nyelvtan gyakorlásához ajánlom az alábbi dalt:
https://www.youtube.com/watch?v=bY6WyeJPP2s
Jó munkát!
See you tomorrow!
2020.04.06.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzük a múltkori feladatokat:
2. Szorgalmi feladatot hirdetek. Aki az alábbi tíz mondatot ötöst érően leírja és elküldi nekem (HATÁRIDŐ: ÁPRILIS 6., SZERDA), az kap egy ötöst. Továbbra is a there is/are szerkezet kell!
3. Kérlek titeket, szótárazzátok ki TK. 46./10.: Tourists szavait a Vocab chestből, a kép alatti párbeszédet pedig másoljátok le.
A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/tourists-1
A párbeszédet pedig itt:
https://soundcloud.com/parti-tamas/tourists-2
A párbeszéd fordítása:
Turista Elnézést van a közelben könyvesbolt?
Réka Igen. Van egy a Múzeum utcában.
Turista Köszönöm.
4. Ezt pedig húsvétra küldöm, addig már ugyanis nem lesz több óránk.
https://www.youtube.com/watch?v=sOVFn2oZXWE
Az órai anyagot (és aki akarja, a szorgalmit) igyekezzetek mielőbb elkészíteni, aztán pihenjetek egy nagyot a tavaszi szünetben.
See you next week!
2020.04.03.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladatot:
2. Olvassátok el újból a TK. 45. oldalán lévő, Springville c. szöveget! Segítségképpen ezt hallgassátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/springville
3. Tegyetek sorrendbe a szavakat az alábbi, „there is”/”there are” szerkezetet tartalmazó mondatokban!
Pl. the There a park is in town → There is a park in the town. (=Egy park van a váosban.)
4. A tanult szerkezetet gyakoroljátok az alábbi párosítóval is. És egy másikkal ismételhetitek át a tankönyv 43. oldalának helyre utaló (-ban/-ben; -on, -en, -ön; valamihez közel; valami mellett; valami alatt; valami mögött) kifejezéseit is. Mindkettő ott van már az osztálymappában.
Először ezzel foglalkozzatok:
https://learningapps.org/display?v=pxk00suqn20
Utána pedig ezzel:
https://learningapps.org/display?v=pib67sdic20
5. Az alábbi videót is nézzétek meg. Higgyétek el, segít:
https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo
Have a nice weekend! See you on Monday!
2020.04.02.
Kedves Negyedikesek!
1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a múltkori feladataitokat.
√ There is a garden next to the restaurant.
X There is a sports centre in Sunny Park.
X There is a toy shop next to the cinema.
X There are two cinemas in the town.
X There are chairs and tables in the street.
√ There are lots of flowers in Sunny Park
2. Kérem, nagyon alaposan olvassátok el a tankönyv 85. oldalán a Unit 5 alatt lévő nyelvtani részt:
Láthatjátok, új nyelvtani szerkezetet tanulunk, amelynek a segítségével ki tudjuk fejezni, hogy van-e vagy nincs-e valahol valami.
A kiejtése így alakul:
3. Ezekkel a példamondatokkal remélem, sikerül megérteni a szerkezetet:
4. Ha elolvastátok, áttanulmányoztátok a fentieket, oldjátok meg az alábbi feladatot. A szavak elé be kell írnotok a „there is a” VAGY „there is an” VAGY a „there are” kifejezések közül a megfelelőt . Az alábbiakra figyeljetek:
Most pedig írjátok be a megfelelő szerkezetet az egyes mondatokba:
5. Végezetül hallgassátok meg (esetleg énekeljétek el ezt a dalt, amelynek a segítségével ez a szerkezet – remélhetőleg – könnyebben megtanulható:
https://www.youtube.com/watch?v=4MfR976s6dk
See you tomorrow!
2020.03.30.
Kedves Negyedikesek!
1. Először kérlek benneteket, ellenőrizzétek le a múlt órai feladatokat!
MF. 49./5.
Vízszintesen keresendő szavak:
TRAIN STATION (példa), BOOKSHOP, SWIMMING POOL, POST OFFICE, SPORTS CENTRE, SUPERMARKET, PET SHOP, CINEMA
Függőlegesen keresendő szavak:
CHURCH (példa), TOY SHOP, LIBRARY, RESTAURANT
MF. 49./6.
A pontsorra írandó szavak:
shoe shop, bookshop, toy shop, cinema, library, supermarket, school, reastaurant, swimming pool, pet shop
2. Kérlek benneteket, másoljátok le a füzetbe a tankönyv 45.7. szövegét, amelynek a címe: Springville.
A szöveg fordítása:
Ez Springville. Szép város.
A központban van egy régi templom. Van egy étterem a templomhoz közel.
Szép kertje van. Néhány fa és asztal van a kertben. Van egy mozi a Spring Streeten. Van egy nagyon jó fagyizó a mozi mellett.
Két park van a városban, a Green Park és a Sunny Park. A Sunny Park a boltok és az étterem mögött van. Sok fa és virág van a parkban. És sok ember is van ott. A Green Parkban van egy nagy játszótér, és egy iskola a parkhoz közel. Mindig van egy „nyalókás hölgy” a zebránál, hogy segítsen a gyerekeknek az utcán történő átkelésben. Van egy modern sportközpont és egy új uszoda az iskolához közel. Sok jó bolt van: egy állatkereskedés, egy könyvesbol, egy játékbolt és egy nagy élelmiszerbolt. És két fagyizó is van.
3. Döntsétek el, hogy a szöveghez tartozó állítások igazak vagy hamisak. (Ez is a TK. 45./7. része!)
4. A szótárba írjátok ki az alábbiakat:
ice-cream bar – fagyizó
5. Jutalomképpen hallgassátok meg ezt:
https://www.youtube.com/watch?v=3rYoRaxgOE0
See you on Thursday!
2020.03.27.
Kedves Negyedikesek!
1. Először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.
MF. 48./1.
MF. 48./2.
2. Az alábbi tankockás pároztatóval ellenőrizzétek, hogy sikerült tegnap a kiszótárazás!
https://learningapps.org/display?v=p2xgmfnb220
3. A munkafüzet 49. oldalán keressetek meg összesen 12 szót (8-at vízszintesen, 4-et pedig függőlegesen az újonnan tanult szavak közül.
4. Végezetül a munkafüzet 49. oldalának 6. feladatát is oldjátok meg: az ismerős szókígyós feladvány lényege, hogy bekarikázzátok, majd le is írjátok a pontsorra az egymás mellett szereplő értelmes szavakat.
5. Bónuszként hallgassátok meg, hogy egy Sleepy Dog, azaz álmos kutya milyen remekül tud gitározni:
https://www.youtube.com/watch?v=Hw-bfdWLAwY
Have a nice weekend, see you on Monday!
2020.03.26.
Kedves Negyedikesek!
1.A munkafüzet 48. oldalán lévő 1. feladatot oldjátok meg.
A kifejezések előtti négyzetbe a képeknek megfelelő számokat kell beírni annak megfelelően, hogy a kutya hol található.
2. Írjatok 5 mondatot az egyes kutyákról az 1. feladat alapján.
Láthatjátok, hogy többféle kutya van a képeken. A rájuk utaló tulajdonságok itt szerepelnek a felsorolásban. Egyet már „kilőttek” a példamondatban.
Amint láthatjátok: The old dog is in the box. (=Az öreg kutya a dobozban van.)
Most a többi kutyáról kell írnotok. Így kezdődjenek a mondataitok:
3. Kérlek benneteket, a tankönyv 44. oldalán található 12 szót szótárazzátok ki a tankönyv végében található szótár segítségével!
A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/town
See you tomorrow!
2020.03.23.
A mai napon elkezdjük a tankönyv 5. fejezetét, a feladatok ehhez kapcsolódnak.
1. A tankönyv 43. oldalán olvassátok el az IN THE PARK (=A PARKBAN) kérdéseit, majd válaszoljatok rá.
Ha esetleg nem tudnátok, hogy hogyan válaszoljatok, jó hírem van: a tankönyv 95. oldalán lévő szószedetben (Unit 5) megtalálhatjátok a választ. Kérlek benneteket, hogy ezt a szószedetet másoljátok ki a szótárfüzetbe.
A szószedetben lévő kifejezések kiejtését itt tudjátok meghallgatni:
https://ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/SECRET-%20Unit%205.mp3
2. Kérem, a tankönyv 43. oldalán lévő nyolc mondatot (Így kezdődik: „Rocky, where are you?”) másoljátok le a füzetbe!
3. Gyakorlásképpen oldjátok meg az alábbi tankockás pároztató feladatot.
https://learningapps.org/display?v=puf6j5cu520
Jó munkát!
2020.03.20.
Kedves Negyedikesek!
Erre a hétre már semmi megterhelő nem adok nektek, az új tankönyvi fejezettel hétfőtől foglalkozunk.
Mára két dolgot hoztam nektek:
1. Egy jópofa szókincsfejlesztő videót a „ruhás” témakörből; a harmadikosak szerették:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U
2. Az egyik kedvenc Mr. Bean-es videómat, amely a 2012-es londoni olimpia megnyitóján készült:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U
Szép hétvégét, a tegnap kiadott feladatokat várom hétfőn szeretettel!
2020.03.19.
Kedves Negyedikesek!
A mai óra anyagát küldöm, kérem, jövő hét hétfőre (március 23-ra) készítsétek el.
Itt találjátok a tankönyvhöz tartozó dolgozatfüzet linkjét.
https://ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/Secrets%201_feladatlapok.pdf
A Unit 4-hez tartozó tesztet a 15., 16. és a 18. oldalon találjátok.
(Természetesen nem baj, ha nem tudjátok kinyomtatni a dokumentumot, a füzetbe is kidolgozhatjátok a feladatokat.)
Mindegyik feladathoz kaptok magyarázatot.
Szóval hétfőre várom a megoldásaitokat, remélem, mindenkinek tudok adni egy szép ötöst. :)
Jó munkát kívánok mindenkinek!