Angolórák 2020.03.16-tól 

2020.06.15.

 

Kedves Negyedikesek!
 

1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzük a múlt pénteki feladataitokat.

MF. 70./13.

  1. talk
  2. play
  3. sing
  4. read
  5. make
  6. learn
  7. draw
     

MF. 71./16.

  • four puppies
  • five monkeys
  • two gorillas
  • eight snakes
  • six crocodiles
  • seven bears
  • ten wolves
  • nine zebras
     

2. A nyár az esküvők, lakodalmak ideje. Az alábbi vicces videóban nézzétek meg, milyen az, ha Mr. Bean egy templomi szertartásra keveredik.

https://www.youtube.com/watch?v=VW1tjCI4w7E
 

3. A nyári vakáció elé jó szívvel ajánlok nektek egy klasszikust. Remélem, a ti tetszéseteket is elnyeri.

https://www.youtube.com/watch?v=fZWsGf0KgQw
 

Gyorsan elszaladt ez a tanév. Sok-sok olyan momentum gyarapította, amelyre senki nem számított. Tisztelettel köszönöm azoknak a hozzáállását, akik  folyamatosan becsületes munkát végeztek – nemcsak a digitális tanrendben, hanem azt megelőzően is. Bízom benne, hogy a következő tanév teljes egészét az iskolában tudjuk tölteni. Szerintem mindenki láthatja, hogy az elmúlt három hónap nem volt olyan hatékony, mint az azt megelőző időszak.
 

Mindenkinek szép nyarat kívánok.

See you in September!


2020.06.12.
 

Kedves Negyedikesek!
 

1. Kérlek benneteket, javítsátok ki a tegnapi feladataitokat.

MF. 69./11.

  • Snakes hasn’t got legs. Dogs and bears have got four legs. Dogs and bears can walk. Snakes can’t walk.
  • Ducks, ostriches and parrots are birds. Ducks can swim. Ostriches and parrots cannot swim.
  • Lions and cheetahs are big. Mice are small. Cheetahs, lions and mice can run.
  • Zebras and wolves can jump. Giraffes can’t jump. Zebras, wolves and giraffes have got four legs.

MF. 69./12.

  • Becky can jump 2 metres, swim, play tennis and ride a bike. She can’t run fast.
  • Katie and Harry can swim and ride a bike. They can’t jump 2 metres, run fast and play tennis.
  • A magatokról adott válasz a saját képességeitektől, érdeklődési körötöktől függ.
     

2. Kérem, oldjátok meg a MF. 70./13. feladatát: a mondatokat a zárójelbe tett igék angol megfelelőjével – amelyeket a szórácsban is be kell karikázni – egészítsétek ki.
 

3. Hallgassátok meg a MF. 70./15. oldalán található kiejtési gyakorlatot, nyelvtörőt innen, gyakoroljátok is a leírt szavakat, kifejezéseket:

https://soundcloud.com/parti-tamas/mf7015
 

4. Olvassátok el a TK. 62. oldalán a „Minisecrets of English”-ben található táblázatot. Hogy miről is van ebben szó? Arról, hogyan képezzük a főnevek többe számát. Arról volt már szó, hogy alapesetben „s” kerül a főnevek végére.

  • Láthatjátok, hogy az 1. oszlop „problémamentes”: simán a főnevek végére biggyesztjük a többes szám jelét.
  • A 2. oszlopban [iz]-ként ejtjük a többes szám jelét, ez a „ch”, „s”, „x” végű főnevekre jellemző. Miért is? Mert összegabalyodna a nyelvünk, ha a kiejtést könnyítő „i” hangot nem szúrnánk be. Ill. néhány o-ra végződő főnévnél is –es lesz a többes szám jele. A tankönyvi példán kívül ilyen még pl. a hero – heroes [hiró – hiróz] (= hős – hősök) és a potato – potatoes [potéjtó – potéjtóz] (`krumpli – krumplik) is.
  • A 3. oszlop a mássalhangzóra és y-ra végződő főnevekről szól, ahol az y-ból „i” lesz.
  • A 4. oszlopban az „f” végű főnevekben többes számban az „f” hangot „v” váltja fel.
  • Az 5. oszlop pedig a rendhagyó alakokról szól. Tetszik, nem tetszik: ezeknek a főneveknél meg kell tanulni, hogy milyen is a többes számú alak.
  • Segítségképpen hallgassátok meg az alábbi hangos segédletet:
     

https://soundcloud.com/parti-tamas/plurals
 

5. Frissen szerzett ismereteiket felhasználva oldjátok meg a MF. 79./16. feladatát. Itt a dolgotok nem túl nehéz: le kell írnotok a zárójelbe tett számokat betűvel, majd pedig az egyes állatnevek többes számát. (

A feladatban szereplő példa jelentése: three cats = három macska

 

6. Végezetül legyetek szívesek a szokott módon kiszótárazni a MF. 72./19. feladatában (Vocab chest) az egyes kifejezéseket.

 

7. Tekintsétek még meg ezt a kis videót. Higgyétek el, segít:
https://www.youtube.com/watch?v=1JdRn2HdAx8

 

That’s all for now. Have a nice weekend, see you on Monday!


2020.06.11.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a hétfői feladataitokat.

TK. 60./11.

  1. parrots
  2. elephants
  3. snakes
  4. ostriches
  5. mice
  6. wolves

MF. 69./10.

  • The bird can read.
  • The snake can sit in a car.
  • The lion can ride a scooter.
  • The alligator can sing.
  • The monkey can rollerblade.
     

2. Kérem, olvassátok el a TK. 61. oldalán a 12. feladat alatt található szöveget (Sporty class = Sportos osztály)

A kapcsolódó hanganyagot itt hallgathatjátok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/sporty-class

A szöveg jelentése:

Hello Rick,

Hogy vagy? Az iskolámban  a „Sportos osztály” projekt zajlik. Az osztályom a győztes. J Sok dolgot csinálhatunk! Mindenki tud úszni, biciklizni, focizni és kosarazni. (Én is, de én nem szeretem.) 18 gyerek tud kötelet mászni. Tudok teniszezni, a barátom pedig tud kézilabdázni. A fiúk tudnak gördeszkázni, a lányok pedig görkorcsolyázni. És mi van veled?

 

Üdv,

Réka

 

3. Legyetek szívesek megoldani a MF. 69. oldalának 11. feladatát. Minden egyes sorban ki kell választani egy kakukktojást, és azokról kell írni a HAVE GOT / HAVEN’T GOT szerkezet és a CAN/CAN’T segédige használatával.

A munkafüzetben szereplő példa segít:

A papagájoknak két lába van. A macskáknak és a kutyáknak négy lába van. A papagájok tudnak repülni. A macskák és a kutyák nem tudnak repülni.

 

4. Oldjátok meg a MF. 69. oldalán a 11. feladatot is. A CAN és a CAN’T segédigével a táblázat alapján alkossatok mondatokat.

Látjátok, Rickről már ott szerepelnek a lapalján a mondatok:

Rick tud gyorsan futni, úszni és kerékpározni. Nem tud 2 métert ugrani vagy teniszezni.

Kérem, írjatok még Beckyről és a Katie-Harry párosról. Amit √-val jelöltek, azt tudják („can”), amit X-szel, azt nem tudják („can’t).

És magatokról is írjatok egyes szám első személyben. Így kezdődjenek a mondataitok: „I can…” / „I can’t…”

That’s all for now. See you tomorrow!


2020.06.08.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Kérlek benneteket, ellenőrizzétek a pénteki feladataitokat!

MF. 66./2.

  • They have got jeans and skirts an pullovers on.
  • There is a map near the window.
  • There are some pencil cases, pens and pencils ont he desks.
  • Janet hasn’t got a PE kit. She’s got a book.
  • Becky and Peter have got two books.

MF. 68./7.

  • Ostriches: big, fast, necks, seeds, 1.5
  • Cheetahs: quiet, fur, tails, meat
  • Giraffes: 5, 2, flowers

MF. 68./9.

  1. (példa)
  2. They have got wings.
  3. They like seeds.
  4. Snakes are quiet animals.
  5. They have got long bodies.
  6. They like mice.
  7. Jaguars are fast animals.
  8. They have got sharp teeth.
  9. They like meat.
     

2. Ezt követően olvassátok el a TK. 60./10. feladata alatti igéket, és hallgassátok meg azokat innen:

https://soundcloud.com/parti-tamas/skilful-young

Itt a CAN [ken] és a can tagadásával, a CAN’T [kant] igealakkal foglalkozunk a felsorolt igék mellett. A CAN segítségével azt tudjuk kifejezni, hogy valaki képes valamire, a CAN’T használatával pedig azt, hogy valaki nem képes, nem tud megtenni valamit.

A tankönyvi példák segítségével láthatjátok is, miről van szó:

  • The tiger can swim. = A tigris tud úszni.
  • The lion can run. = Az oroszlán tud futni.
  • The baby can’t walk. = A baba nem tud járni.

A felvételen ezt halljátok még az igék mellett:

We are at the zoo nursery. There are lots of young animals. They are very skilful. The bear can jump and the tiger can swim. The little monkey can climb trees. The lions can run. The dogs can play football. The birds can fly and sing. The boy can ride a bike but the baby can’t. The baby can sit but he can’t walk.

Ugyanez magyarul:

Az állatkerti óvodában vagyunk. Sok fiatal állat van. Nagyon ügyesek. A medve tud ugrani, a tigris pedig úszni. A kismajom fára tud mászni. Az oroszlánok tudnak futni. A kutyák tudnak focizni. A madarak tudnak repülni és énekelni. A fiú tud biciklizni, de a kisbaba nem tud. A kisbaba tud ülni, de nem tud járni.
 

Kérem, szótárazzátok is ki a  felsorolt 8 db igét!

 

3. Most pedig hallgassátok meg a TK. 60./11. feladatához tartozó hanganyagot innen:

https://soundcloud.com/parti-tamas/what-can-they-do

Hogy mi lesz itt a feladatotok? Állításokat fogtok hallani állatokról, írjátok be annak a sorszámát, amelyről éppen hallotok. Láthatjátok, a parrots (=papagájok az elsők. Miért is? Egyrészt azért, mert már beírták nektek példaként, másrészt azért, amit az állatnevek alatt olvashattok, és amelynek a jelentése az alábbi:
„Tudnak repülni. Tudnak beszélni, de nem tudnak énekelni. Zajosak és színesek.”
 

4.  Oldjátok meg a MF. 69./10. feladatát.

Hogy itt mit kell csinálnotok? A CAN és a CAN’T segédige használatával le kell írnotok, hogy a képeken szereplő állatok mit tudnak és mit nem. A Vocab chestben látható öt kifejezést használjátok!

  • ride a scooter = rollerezni
  • siti in a car = autóban ülni
  • read = olvasni
  • rollerblade = görkorcsolyázni
  • sing = énekelni
     

5. Végezetül nézzetek egy vidám videót, amelyben madarak táncolnak:

https://www.youtube.com/watch?v=exIYiwbyJU4

 

See you on Thursday!


2020.06.05.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat!

TK. 59./7.

  • sharp teeth
  • birds and eggs
  • a long tail
  • colourful wings
  • fruit and seeds

MF.67./4.

  1. snake – snakes
  2. monkey – monkeys
  3. gorilla – gorillas
  4. wolf – wolves
  5. lion – lions
  6. cheetah - cheetahs
  7. ostrich – ostriches
  8. parrot – parrots
  9. giraffe – giraffes
  10. bear – bears
  11. bird - birds
     

2. Most pedig olvassátok el a MF. 66./2. (In the classroom = Az osztályteremben) olvasmányát. Az egyes mondatokban azt kell aláhúznotok, amely a képhez képest eltérő állítást fogalmaz meg.

A mondatok jelentése:

  • Néhány gyerek van a tanteremben.
  • Farmer és póló van rajtuk.
  • Van egy tanár az asztal mögött.
  • Néhány poszter van az ablakhoz közel.
  • Egy térkép van az ajtóhoz közel.
  • Néhány tolltartó, toll, vonalzó és radír van az íróasztalokon.
  • Janetnek van tornacucca.
  • Beckynek és Peternek sok könyve van.

Ezt követően hallgassátok meg az alábbi felvételt:

https://soundcloud.com/parti-tamas/mf663

Ez alapján írjátok le a füzetbe az eltéréseket.
 

3. Most pedig lapozzatok a MF. 68. oldalára, a 7. feladatot figyeljétek. Láthatjátok, a szavannai állatokról szóló szövegből hiányoznak szavak. Hogy hogyan tudjátok kiegészíteni a szöveget?

Úgy, hogy meghallgatjátok az alábbi felvételt, és beírjátok a hiányzó szavakat:

https://soundcloud.com/parti-tamas/mf687
 

4. Olvassátok el a MF. 68./8, feladatában található gondolattérképet. Ebben arról van szó, hogy az oroszlánok Afrikából származnak, nagymacskák, ijesztőek, erősek. Valamint arról, hogy éles fogaik vannak, erős testük, nagy fejük, hosszú farkuk és rövid erős lábaik vannak.
 

5. A MF. 68./9. feladatát is oldjátok meg: az első oszlopban található kifejezések számait írjátok be a második oszlop kifejezései elé értelemszerűen.

A megadott példa jelentése:

Parrots are colourful birds. = A papagájok színes madarak.
 

6. Végezetül – ha már oroszlánokról volt szó – hallgassátok meg és énekeljétek az alábbi dalt, amelynek a címe: The lion sleeps tonight (=Az oroszlán ma este alszik.)

https://www.youtube.com/watch?v=36AX554A3ew

 

Have a nice weekend, see you on Monday!


2020.06.04.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a csütörtöki feladataitokat.

  • There are lots of animals at the zoo. A,B
  • There are two elephants in the park. A
  • There is an elephant near the zebras. B
  • There are two alligators in the pool. B
  • There is a bear family in the water.
  • There are lots of fish in the water. A,B
  • There is a bear family near the birds. A
  • There is a boy with some balloons next to the ice-cream bar. A
  • The boy has got 17 balloons.
  • The boy has got 16 balloons. A
  • The boy has got 19 balloons. B

 TK. 58./5.

  • monkey – monkeys
  • cheetah – cheetahs
  • leopard – leopards
  • giraffe – giraffes
  • parrot – parrots
  • snake – snakes
  • ostrich – ostriches
  • wolf – wolves
     

2. Kérem, olvassátok el a TK. 59. oldalán a 7. feladat olvasmányát.

A kapcsolódó hanganyag itt található:
https://soundcloud.com/parti-tamas/animals-from-the-jungle

A szöveg fordítása:

  • A majmok nagyon mókás és zajos állatok. Hosszú karjaik és hosszú lábaik vannak. Szeretik a gyümölcsöt és a tojásokat.
  • A jaguárok csendes és gyors állatok. Ijesztőek. Szép bundájuk van. Erős lábaik és hosszú farkuk van. Szeretik a húst.
  • A kígyók csendes állatok. Hosszú testük van. Nincsenek hosszú lábaik. Erős fogaik vannak. Szeretik a madarakat, a tojásokat és az egereket.
  • A papagájok színes madarak. Kis testük, két lábuk és két szárnyuk van. Szeretik a gyümölcsöt és a magokat.

A Vocab chestbe a most elolvasott-meghallgatott szöveg alapján írjátok be a hiányzó szavakat az egyes állatokhoz.

 

3. Olvassátok el a SB. 59./8. alatt található szöveget (My favourite wild animal = A kedvenc vadállatom).

A szöveg jelentése:

A kedvenc vadállataim a farkasok. Gyorsak. Ijesztőek. Sárga szemeik vannak. Szép bundájuk van. Erős lábaik és hosszú farkuk van. Szeretik a húst.

4. Oldjátok meg a MF. 67./4. feadatában található keresztrejtvényt, a magyar szavak melletti pontsorokra írjátok le az egyes főnevek többes számát.

 

5. Hallgassátok meg a MF. 67./6. alatti dalt (In the jungle = A dzsungelben):

https://soundcloud.com/parti-tamas/in-the-jungle

A dal szövege:

1.

The parrots in the jungle say squawk, squawk, squawk,

squawk, squawk, squawk, squawk, squawk, squawk,

The parrots in the jungle say squawk, squawk, squawk, all day long.

2.

The monkeys in the jungle say ooh, ooh, ooh,

ooh, ooh, ooh, ooh, ooh, ooh,

the monkeys in the jungle say ooh, ooh, ooh, all day long.

3.

The tigers in the jungle say grrr, grrr, grrr,

grrr, grrr, grrr, grrr, grrr, grrr.

The tigers in the jungle say grrr, grrr, grrr, all day long.

(say = mondani, all day long = egész nap)

That’s all for now. See you tomorrow!


2020.05.28.

 

Kedves Negyedikesek!

 

A mai órán elkezdjük a hetedik fejezetet.

 

1. Kérlek benneteket, először hallgassátok meg a TK. 57./1. feladatához tartozó hanganyagot innen:
https://soundcloud.com/parti-tamas/which-zoo

Láthatjátok, a TK. 57. és 96. oldalán lévő képen két különböző állatkert van. A felvételen állítások hangzanak el. Írjátok az egyes állítások sorszámát a kép mellé annak megfelelően, melyik állatkertről is van szó.

Pl. Az első állítás: There are lots of animals at the zoo. = Sok állat van az álatkertben. → A jobb oldali kép mellé írjátok az 1-est.

 

2. Ezt követően kérem, hallgassátok meg a TK. 57./2. feladatához tartozó hanganyagot innen:
https://soundcloud.com/parti-tamas/going-to-the-zoo

A számozzátok be a feladatban szereplő állatneveket (crocodiles = krokodilok, monkeys = majmok, zebras = zebrák, elephants =elefántok) az elhangzás sorrendjében.

 

3. Hallgassátok meg a TK. 58./4.-hez kapcsolódó hanganyagot, amely az alábbi linken található:
https://soundcloud.com/parti-tamas/animals

Kérem, hogy a képeken szereplő, és a lap bal oldali oszlopában található állatneveket írjátok ki a szótárfüzetbe.
 

4. Végezetül a TK. 58./5. oldalán az „Animal puzzle” feladatát is oldjátok meg. Az első oszlopban állatnevek betűit keverték össze. A második oszlopban az első oszlop állatneveinek a többes számú alakjai találhatóak. Értelemszerűen az összetartozó egyes és többes számú alakokat kell összekötnötök.

Ennek a hangfelvételnek a segítségével ellenőrizzétek megoldásaitikat:
https://soundcloud.com/parti-tamas/animal-puzzle

 

A következő óránk jövő csütörtökön lesz, mert e hét péntekén tanítás nélküli munkanapot tart iskolánk, jövő hétfő pedig pünkösdhétfő.

 

See you on 4th June!


2020.05.25.

 

Kedves Negyedikesek!

 

Ahogyan ma ígértem, témazáró dolgozatot írtok a tankönyv 6. fejezetéből.

 

A tesztet az alábbi, Google-űrlapos felületen töltsétek ki:
https://bit.ly/3e7NdGf

Egy e-mail címről egy ember egyszer próbálkozhat.

A teszt elkészítésének határideje: 2020.05.26. (kedd), déli 12 óra.

 

See you on Thursday!


2020.05.22.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.

TK. 55./1.

  1. Ő a kórház előtt van. = He is in front of the hospital.
  2. Ő éhes. = He is hungry.
  3. Ő a tó mellett van. = He is next to the lake.
  4. Ő a gördeszkáján van. = He is on his skateboard.
  5. Ő gyors. = She is fast.
  6. Ő a fagyizó előtt van. = he is in front of the ice-cream bar.

TK. 55./2.

  • 1 - at the hospital
  • 4 - in the street
  • 5 - at the school
  • 6 - at the ice-cream bar
  • 2 - at the shop
  • 3 - in the harbour

2. Most pedig oldjátok meg a MF. 64./2. feladatát. Le kell írnotok a képen látható épületek angol megnevezéseit az egymás alatt található pontsorokra.

 

3. A MF. 65./3. feladat következik: az 1-10. számmal jelzett élelmiszerek, italok nevét írjátok le egymás alá a képnek megfelelően.

 

4. Válaszoljatok a MF. 65./5. kérdéseire. A kérdések jelentése:

  • Van alma a hűtőben?
  • Van zsebkés a hűtőn?
  • Két banán van?
  • Öt narancs van?

5. A MF. 65./6. szövegét olvassátok el. Ezt követően értelemszerűen írjátok be a mondatok első feleinek sorszámát a mondatok 2. fele elé.

6. Végezetül a MF. 65. oldalán a lap alján lévő szöveget egészítsétek ki saját magatokról.

Hogy miket kell beleírnotok?

  • A lakóhelyetek nevét az első mondatban.
  • Aztán azt, hogy milyen létesítmények, épületek, boltok vannak.
  • A “There are” után azt, hogy vannak-e parkok, játszóterek.
  • Aztán a kedvenc helyeteket.
  • Majd azt, hogy melyik helyet szeretitek a falutokban.

NE FELEDJÉTEK: HÉTFŐN TÉMAZÁRÓ! (VALÓSZÍNŰLEG GOOGLE-ŰRLAPOS FELÜLETEN, AHOVÁ MAJD KELL AZ E-MAIL CÍMETEK.)

 

Have a nice weekend, see you on Monday!


2020.05.21.

 

Kedves Negyedikesek!

1. Kérlek benneteket először ellenőrizzétek a kedden kiadott feladatokat.

MF. 63./20.

I like honey and I like marmalade and toast. I don’t like green apples. We like tomatoes but we don’t like tomato juice. Rick and Jessica like sandwiches.

Feelings: happy, sad, tired, surprised, sleepy, scared

Picnic: basket, blanket, sun umbrella, grass, sunglasses, baseball caps; juice, bread, bananas, ham, eggs, tomatoes, apples

 

2. Nézzétek meg a TK. 55./1. feladatában látható képet. Láthatjátok, egyes embereket számmal jelöltek. Fordítsátok le az alábbi, róluk szóló mondatokat. Így kezdjétek a mondataitokat: “He is…” (ha fiú); “She is…” (ha lány)

  1. Ő a kórház előtt van.
  2. Ő éhes.
  3. Ő a tó mellett van.
  4. Ő a gördeszkáján van.
  5. Ő gyors.
  6. Ő a fagyizó előtt van.

3. A TK. 55./2. feladatát is oldjátok meg: az egyes helyek elé a számmal jelzett mondatok számát írjátok be annak megfelelően, hogy azok hol hangozhattak el.

 

4. Olvassátok el a MF. 64./1A alatti szöveget, amely az aranyos, ősz hajú bácsit ábrázoló képhez tartozik. Aztán egészítsétek ki az 1.B feladatában található szövegett az IS, ISN’T, ARE, AREN’T igelakokkal  a kép alapján.

JELZEM, JÖVŐ HÉTFŐN TÉMAZÁRÓT ÍRTOK. LESZ BENNE:

  • SZÓKÍGYÓ
  • ANAGRAMMA (“TEDD SORRENDBE A BETŰKET A SZAVAKBAN!”)
  • SZÓPÁROZTATÓ
  • THERE IS/ARE (“TEDD SORRENDBE A SZAVAKAT A MONDATBAN!”)
  • MONDATOK SORRENDBE TÉTELE EGY PÁRBESZÉDBEN
  • LIKE/DON’T LIKE (OLYAN, MINT A MF. 63./20.-BAN)

That’s all for now. See you tomorrow!


2020.05.18.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Remélem, kipihentétek magatokat a hétvégén. Vágjunk bele: ellenőrizzük a pénteki feladatokat.

MF. 61./16A

  • Basket (kosár): bananas, oranges, apples, grapes
  • Tray (tálca): water, tea, milk, juice
  • Table (asztal): cheese, marmalade, bread, eggs, honey, ham, rolls, butter

 

MF. 61./16B

There is some

There are some

cheese, marmalade, water, tea, bread, honey, milk, juice, ham, butter

bananas, oranges, apples, eggs, rolls, grapes

 

2. Most pedig a MF. 62. oldalán oldjátok meg a Vocab chest feladatát. A szokott módon írjátok a pontsorokra a szavak magyar jelentését.

 

3. Másoljátok le a MF. 62. oldalán az Extra task 2 párbeszédét a füzetetekbe.

A párbeszédek fordítása:

1.

- Éhes vagyok.

- Együnk egy szendvicset.

- Kérhetek sajtot a szendvicsembe?

- Tessék.

- Köszönöm.

2.

- Szomjas vagyok.

- Igyunk valamit.

- Kérhetek narancslevet?

- Tessék.

- Köszönöm.

A párbeszédeket itt tudjátok meghallgatni:
https://soundcloud.com/parti-tamas/mf62-extra-task

 

4. A MF. 63. oldalán oldjátok meg a 20. feladatot. A szövegbe a mosolygós vagy szomorú arc mellé a LIKE / DON’T LIKE kifejezést írjátok be. Az alatt lévő táblázatot pedig egészítsétek ki újabb szavakkal. A Feelings alá érzelmeket jelölő szavakat írjatok, a Picnic alá pedig olyan szavakat, amelyek egy piknikhez köthetőek: ételek-italok, szórakozásra használt tárgyak, tárolóeszközök. Egyik oszlopba sem kell új szót keresni, csak azok közül válogassatok, amiket már tanultunk.

 

That’s all for now.

 

See you on Thursday!


2020.05.15.

 

Kedves Negyedikesek!

1. Először ellenőrizzük a tegnapi feladataitokat.

TK. 54./15.

  • 3 - There is a big black cat…
  • 1 - Now they are in the house…
  • 4 - „We’re hungry! We like mice”
  • 2 - Now they are in the town….
  • 5 - „I don’t like this…”

MF. 60./12.

  • some grapes
  • some ice-cream
  • 5 apples
  • 3 oranges
  • 3 bananas
  • some bread
  • some cheese
  • some ham
  • 4 eggs
  • some orange juice

2. Most pedig kérem, olvassátok meg a TK. 72. oldalán a múltkori mese teljes verzióját, és hallgassátok meg itt:

https://soundcloud.com/parti-tamas/the-town-mouse-and

A szöveg fordítása:

Mesélő: A városi egér és a vidéki egér ikrek. Városi egérnek van egy háza a városban. Vidéki egérnek van egy háza a városhoz közel. Most a városhoz közeli házban vannak. Van valamennyi ízletes étel az asztalon: saláta, gyümölcs – alma és szőlő – és víz.

 

Vidéki egér: Az étel finom. Nem vagy éhes? A víz hideg. Nem vagy szomjas?

 

Városi egér: Éhes vagyok. De nem szeretem a salátát, az almát és a szőlőt. Szomjas vagyok. De nem szeretem a vizet. Együnk néhány szendvicset a házamban. Van fincsi üdítőm is.

 

Mesélő: Most a városban vannak. Finom étel van az asztalon: sok sajt és sonkás szendvics és üdítő.

 

Városi egér: Az étel finom. Nem vagy éhes?

 

Vidéki egér: Éhes vagyok. Szeretem a sajtot és a sonkát. De nem szeretem az autókat. Félek.

 

Mesélő: Van egy nagy fekete macska az ajtó mögött. Éhes.

 

Macska: Éhes vagyok!

 

Vidéki egér:  Shhh. Mi az? Félek!

 

Városi egér: Fussunk!

 

Egerek: Fú! Ez meleg helyzet volt!

 

Macskák: Éhesek vagyunk. Szeretjük az egereket.

 

Vidéki egér: Nem szeretem ezt a nagy házat. Nem szeretem az autókat. Nem szeretem a nagy, félelmetes macskákat. Szeretem a városhoz közeli kis házamat…

 

Városi egér: Nem szeretem az autókat és a nagy, félelmetes macskákat, de szeretem a városi házamat.

 

 3. Oldjátok meg a MF. 61./16.A feladatát: a kosárba gyümölcsöt, a tálcára italokat, az asztalra egyéb ételeket rajzoljatok.

 

4. Készítsétek el a MF. 61./16B feladatát is.

A feladatban felsorolt 16 főnév közül a „There is some” alá az egyes számban lévőket, a „There are some” alá pedig a többes számban lévőket (azaz: azokat, amelyeknek a végén –s van) írjátok.

 

5. Végezetül az alábbi párosítóval gyakoroljátok a fejezet szavait:

https://learningapps.org/display?v=p3eachhz520

 

Have a nice weekend! See you on Monday!


2020.05.14.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Kérlek benneteket, javítsátok ki a múltkori feladataitokat.

MF. 58./7.

  • Rick: I like fish and chips, I don’t like cheeseburgers or tomato juice.
  • Becky: I like cheeseburgers, fish and chips, apple juice, tomato juice and ice-cream.
  • Janet: I like fish and chips, apple juice, ice-cream. I don’t like cheeseburgers or tomato juice.
  • Greg: I like cheeseburgers, fish and chips, apple juice. I don’t like tomato juice or ice-cream.

MF. 58./8.

  1. CHICKEN
  2. TOAST
  3. BREAD
  4. HONEY
  5. FISH
  6. MARMALADE
  7. HAM
  8. MILK
  9. CHEESE
  10. EGGS
    MEGOLDÁS: CORNFLAKES

MF. 59./10.

  1. nine
  2. sunny
  3. car
  4. basket
  5. bread
  6. eggs
  7. apples
  8. blanket
  9. sun umbrella
  10. sunglasses
  11. shorts
  12. sandals
  13. grass
  14. tree
  15. trees
  16. penknife
  17. hooks
  18. fishing line

MF. 59./11.

  • bread, honey, fruit, ham, tea
  • apple, tomato, roll, egg, orange

2. Kérem, olvassátok el a TK. 54. oldalán található “The town mouse and the country mouse” (=A városi egér és a vidéki egér) című mesét.

A  leírt szöveget itt hallgathatjátok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/town-mouse


Ezt követően számozzátok be a képeket a leírtaknak megfelelően.

Az egyes bekezdések fordítása:

  • A városi egér és a vidéki egér ikrek. A városi egérnek van egy háza a városban. A vidéki egérnek van egyháza a városhoz közel.
  • Van egy nagy fekete macska az ajtó mögött. Éhes.
  • Most a városhoz közeli házban vannak. Van valamennyi ízletes étel az asztalon: saláta, gyümölcs és víz.
  • Éhesek vagyunk! Szeretjük az egeret!
  • Most a városban vannak. Van valamennyi ízletes étel az asztalon: néhány szendvics és gyümölcslé.
  • Nem szeretem ezt a nagy házat. Nem szeretem az autókat. Nem szeretem az ijesztő nagy macskákat. Szeretem a városhoz közeli kis házamat…

3. Most pedig a MF. 60./12. feladatát (Let’s party) figyeljétek.

Hallgassátok meg az alábbi felvételt:

https://soundcloud.com/parti-tamas/lets-party

A felvétel alapján egészítsétek ki a bevásárlólistát.

 

4. Végezetül gyakoroljátok a kiejtést a MF. 60./15. feladatával, ahol a magánhangzók rövidségére és hosszúságára kell figyelnetek.

Segítségül ezt a hangos szószedetet kapjátok:

https://soundcloud.com/parti-tamas/sound-chest-p60

                                              

See you tomorrow!


2020.05.11.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először ellenőrizzük a pénteki feladataitokat!

TK. 52./10.

A képek sorrendje: 3,2,4,1
 

TK. 53./13.

FOOD

DRINK

OTHER

some bread, some bananas, a box of cornflakes, some fish, some honey, some oranges, 5 rolls

some apple juice, some milk, some orange juice

a basket, a penknife

 

2. Most pedig készítsétek el a MF. 58. /7. feladatát.
 

  • Hogy mit kell az egyes személyekhez leírnotok? A táblázat alapján azt, hogy ki szereti a sajtburgert, a halat sült krumplival, az almalevet, a paradicsomlevet és a fagyit. A mosolygós arc azt jelenti, hogy szeretik az adott ételt/italt, a szomorú azt, hogy nem.
  • Az egyes mondatokat így írjátok: “I like…” = Szeretem a…-t. /”I don’t like…” = Nem szeretem a …-t.
  • A táblázat You sorába írjátok be a megfelelő arcokat az ételek, italok alá, majd a 7. feladat legalsó sorába saját magatokról is írjatok mondatot.

3. Készítsétek el a MF. 58./8. feladatát: a keresztrejtvény megfelelő oszlopaiba-soraiba írjátok be az egyes szavakat angolul.

 

4. A MF. 59. oldalán lévő 10. feladatot is oldjátok meg.

Itt 18 szót kell a pontsorokra írnotok azok alapján a képek alapján, amelyeket a szövegben láttok.
 

5. És ha még maradt energiátok – miért ne maradt volna? – oldjátok meg a MF. 59. oldalán a 11.-es feladatot, ahol a szókígyós feladvány keretében a “kígyóban” fellelhető szavakat kell egymás mellé írni, vesszővel elválasztva.
 

6. Jutalomképpen hallgassátok meg az alábbi dalt, amelyben az “all day long” (= egész napos) evésről-ivásról van szó:
https://www.youtube.com/watch?v=cCbKQrpWfe0

 

See you on Thursday!


2020.05.08.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladatokat.

MF. 57./5.

Az alábbiakat kellett lerajzolnotok:

  • milk (=tej)
  • honey (=méz)
  • cornflakes (=kukoricapehely)
  • 6 eggs (=6 tojás)
  • orange juice (=narancslé)
     

2. Most pedig a tankönyv 52. oldalán a 10. feladatra, és a hozzá tartozó képekre koncentráljatok. Hallgassátok meg az alábbi szöveget, és az elhangzottak alapján tegyétek sorba a képeket.

https://soundcloud.com/parti-tamas/time-for-a-picnic

 

3. Olvassátok el a tankönyv 53./12. oldalán található szöveget, amelyet itt hallgathattok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/picnic-story
 

A szöveg jelentése:

Szép, napos nap van. Réka, a nagyszülei és az unokatestvérei piknikeznek.

A gyerekek boldogok. Mi van rajtuk? Baseballsapka, napszemüveg, póló, rövidnadrág és sportszandál.

Egy pléd van a füvön egy fa alatt. Egy piknikkosár van a takarón, a napernyő alatt. Szerintük kenyér, gyümölcslé, sonka, vaj van a kosárban, és van benne tojás, paradicsom és néhány alma is.

Oh ne! Ez a rossz kosár! Nézd! Egy zsebkés, horgászzsinór. Apa dolgai…

Nagyapának van egy ötlete.

Nagyapa: Van egy zsebkésünk, néhány horgunk és horgászzsinórunk. Fogjunk halat!

Nagymama: Jó ötlet.

Gyerekek: Hurrá!
 

Kérem, írjátok ki az alábbi szavakat a szótárfüzetbe:

  • picnic – piknik
  • baseball cap – baseballsapka
  • sunglasses – napszemüveg
  • sports sandals – sportszandál
  • blanket – pléd, takaró
  • grass – fű
  • picnic basket – piknikkosár
  • sun umbrella – napernyő
  • wrong – hibás, téves (Arra figyelj, hogy a w-t nem ejtjük az elején!)
  • penknife – zsebkés
  • hook – horog
  • fishing line – horgászzsinór
  • idea – ötlet
  • catch – fogni
  • Good idea. – Jó ötlet.
  • Hurray. – Hurrá!
     

 A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/picnic-vocab

 

4. Oldjátok meg a TK. 53./13. feladatát: a felsorolt szavakat kell csoportosítanotok.

Az első oszlopba az ételeket, a másodikba az italokat, a harmadikba meg azokat írjátok, amelyek az első kettőbe nem sorolhatóak (se nem étel, se nem ital).
 

5. Ha végeztetek, piknikezzetek és énekeljetek együtt az alábbi video szereplőivel:
https://www.youtube.com/watch?v=1WNxXjSTQWo

 

Have a nice weekend, see you on Monday!


2020.05.07.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladatot.

MF. 57./4.

Lehetséges válaszok:

  • There are some cornflakes next to the cheese.
  • There is some milk behind the cheese / next to the bread.
  • There’s some marmalade near the cornflakes.
  • There’s some butter near the tomatoes.
  • There’s some tea next to the chicken.
  • There’s some honey behind the tomatoes.
  • There are some tomatoes next to the orange juice.
  • There are some eggs next to the cheese.
  • There’s some ham next to the bread.
  • There’s some chicken near/behind the tea.
  • There’s some bread next to the milk.
  • There’s some orange juice next to the tomatoes.

2. Olvassátok el a TK. 51./8. feladatát.

A szöveg jelentése:

Szeretem a halat és a paradicsomot, de nem szeretem a vajat vagy a szőlőt. A kedvenc italom a tej. Nyami!

Kérlek benneteket, hogy a VOCAB CHEST-ben szereplő főnevekkel írjátok le, milyen ételeket szerettek/nem szerettek. Amit szerettek, azt az I LIKE.. utáni felsorolásban írjátok le, amit nem szerettek, az I DON’T LIKE… után. A kedvenc italotokat pedig a MY FAVOURITE DRINK IS… kezdetű mondattal írjátok le.

3. Most a MF. 57./4. feladatára figyeljetek. Az alábbi hangfelvétel alapján rajzoljátok le, hogy mi is van a bevásárlókosárban.

https://soundcloud.com/parti-tamas/whathavetheygot

4. Hallgassátok meg a MF. 57./6.-hoz (AT THE CORNER SHOP = A SARKI BOLTBAN) tartozó hangfelvételt!

https://soundcloud.com/parti-tamas/at-the-corner-shop

Kérem, másoljátok le a füzetbe a Customer (= Vevő) és a Shop assistant (= Bolti eladó) közötti párbeszédet.

A szöveg jelentése:

  • Jó reggelt.
  • Jó reggelt. Segíthetek?
  • Kérhetek 6 tojást?
  • Még valamit?
  • Tejet kérek.
  • Tessék. Köszönöm. Viszlát!
  • Viszlát!

 

See you tomorrow!


2020.05.04.

 

Kedves Negyedikesek!

1. Először ellenőrizzük a múlt óráról a tankönyv 50. oldalának 5. feladatát.

  •         There’s some bread on the table.
  • X         There’s some milk next to the bread.
  • √         There’s a box of cornflakes too.
  • X         There’s some honey behind the box.
  • X         There’s some cheese on the toast.
  • √         There’s some marmalade on the table.
  • √         There are some eggs near the butter.
  • √         There are some tomatoes too.
     

2. Gyakorolhatjátok az alábbi feladattal az új nyelvtant, a SOME elöljárószó használatát. Figyelem: a THERE IS SOME után egyes számban lévő főnév jön, a THERE ARE SOME után pedig többes számban lévő.

https://wordwall.net/resource/1887329
 

3. Oldjátok meg a munkafüzet 57. oldalának 4. feladatát.

Hogy mit kell tennetek? A THERE IS SOME [der iz szám] és a THERE ARE SOME [der ár szám] szerkezet segítségével le kell írnotok, mi van a képen. (Lehet, célszerűbb a füzetbe, ott több a hely, mint a pontsorokon.) Írhattok bele olyat is, hogy mi min van rajta, mi mellett van, mihez van közel.

A tankönyvi példák jelentése:

  • Van néhány tojás a kirakatban.
  • Van valamennyi sajt a tojásokhoz közel.
     

4. A tankönyv 51. oldalán lévő WE ARE HUNGRY (=Éhesek vagyunk) c. szöveget másoljátok le a füzetbe.

A szöveg jelentése:

Rick            Éhes vagyok.

Becky          Én is. Együnk egy szendvicset.

Rick            OK. Van valamennyi vajunk és kenyerünk.

Becky          És valamennyi sajtunk is.

Rick            Nem szeretem a sajtot.

Becky          És mit szólnál a sonkához?

Rick            Fincsi!       

Becky          Szeretem a sajtot, te pedig a sonkát. Készítsünk egy sajtos szendvicset nekem és egy sonkás szendvicset neked.

Becky          Nézd! Paradicsom! Van néhány paradicsomunk!

Rick            Nagyon szeretem a paradicsomot.

Becky          Tessék. Egy sonkás és paradicsomos szendvics.

Rick            Köszönöm, Becky.

Nagyapa     Én is éhes vagyok. Mid van a számomra, Becky? Szeretem a sajtot és a sonkát, a halat és a paradicsomot, a csirkét és a halat…

Nagymama A csirke ebédre lesz. Ne edd meg, kérlek!
 

A szöveget pedig itt hallgathatjátok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/we-are-hungry

 

That’s all for today.

 

See you on Thursday!


2020.04.27.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először ellenőrizzük a munkafüzet 56. oldalának 2. feladatát!

  • 3 - I’m happy and surprised.
  • 7 - I’m thirsty.
  • 6 - I’m hungry.
  • 5 - I’m tired.
  • 2 - I’m scared.
  • 1 - I’m sleepy.
  • 4 - I’m cold.

2. Most a tankönyv 50. oldalán a BREAKFAST TIME következik. A kishölgy azt mondja, „I’m so hungry and thirsty.” (=Olyan éhes és szomja vagyok.)

  • Kérem, írjátok ki az alábbi szavakat:
    cornflakes – kukoricapehely
  • milk – tej
  • cheese – sajt
  • toast – pirítós
  • marmalade – narancslekvár
  • butter – vaj
  • tea – tea
  • honey – méz
  • ham – sonka
  • tomato – paradicsom
  • egg – tojás
  • ham and eggs – sonka és tojás

A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/breakfast-time
 

3. Kérdezhetitek, hogy mi is az a some [szam] a főnevek előtt.

A tankönyv 85. oldalán ott a megoldás: ez az elöljárószó egyes számban lévő főnevek előtt azt jelenti, hogy valamennyi, többes számban lévő főnevek előtt pedig azt, hogy néhány. Ill. mire hívja még fel a figyelmet ez a magyarázat? Arra, hogy vannak olyan főnevek, amelyeknek a többes száma ugyanaz, mint az egyes száma.
 

4. A tankönyv 50. oldalán az 5. (Memory check = Memória-ellenőrzés) feladatra koncentráljatok.

Az utasítás szerint 30 másodpercig nézhetitek a képet, aztán takarjátok le, és döntsétek el, hogy az állítások igazak vagy hamisak.

Az állítások jelentése:

  • Van valamennyi kenyér az asztalon.
  • Van valamennyi tej a kenyér mellett.
  • Van egy doboz kukoricapehely is.
  • Van valamennyi méz a doboz mögött.
  • Van valamennyi sajt a pirítóson.
  • Van valamennyi narancslekvár az asztalon.
  • Van néhány tojás a vajhoz közel.
  • Van néhány paradicsom is.
     

 5. Már csak egy rövid rajzos feladat van: a tankönyv 50. oldal 6. feladata.

A kép bal oldalán láthattok egy brit reggeli menüt. A magyar zászlós oldalra rajzoljátok és írjátok le, hogy nálunk, magyaroknál milyen a jellemző reggeli.

 

6. Az alábbi videón megnézhetitek, hogyan is néz ki az angoloknál egy tipikus reggeli. Szüleitek segítségével akár el is készíthetitek, el is fogyaszthatjátok kicsit ráérősebb napokon.  smiley

https://www.youtube.com/watch?v=nOpV4UnPebo

 

See you on Thursday!


2020.04.24.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először ellenőrizzük a múlt órai feladataitokat.

WB. 55./20.

There is a post office in the street.

There are shops near the railway station.

There is an ice-cream bar too.

X         There is a cat behind the box.

X         There is a bird next to the box.

X         There is a dog in the box.

√         There is a horse on the box.

What is near the box? – A bird.

WB. 56./6.

vízszintesen:

HUNGRY, SLEEPY, HAPPY, TIRED

függőlegesen:

COLD, SAD, THIRSTY

2. Kérlek benneteket, a tankönyv 95. oldaláról másoljátok ki a Unit 6-hez tartozó kifejezéseket. (I’m a /bit/ sleepy. → That was close!)

A kiejtést az alábbi hangfelvétel segítségével gyakorolhatjátok:
https://ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/SECRET-%20Unit%206.mp3

3. Kérem, a munkafüzet 56. oldalán a 2. feladat két oszlopában lévő kifejezéseket kössétek össze.

Az első oszlopban lévő mondatok jelentése:

  1. 9 óra van. Ideje aludni.
  2. Mi van az ágyam alatt? Egy egér!
  3. Mi van a dobozban! Wow! Egy szép pulóver!
  4. Nincs meleg pulóverem.
  5. Ideje hazamenni és pihenni.
  6. Kenyeret és csirkét!
  7. Hol az üdítőm?

4. Ezzel a pároztatóval pedig gyakorolhatjátok a tanév folyamán megismert mellékneveket:
https://learningapps.org/display?v=ptbw0gye520

 

5. Jutalomképpen hallgassátok meg ezt a dalt, amelyben az egyik újonnan tanult melléknév (hungry=éhes) kap központi szerepet:

https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0

Have a nice weekend, see you on Monday!

 

2020.04.23.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először gyakoroljátok az 5. fejezet szavait az alábbi pároztatóval:
https://learningapps.org/display?v=pqdv5kgsj20

 

2. Készítsétek el a munkafüzet 55. oldalán a 20. feladatot.

  • A téglalapban lévő 3 mondatnál vagy a there is vagy pedig a there are szerkezetet írjátok be (attól függően, hogy egyes vagy többes számú főnév van a mondatban).
  • A kép alapján döntsétek el, hogy a felsorolt állítások igazak vagy hamisak.
    A mondatok jelentése:

A játékok alatt van egy szőnyeg.
A doboz mögött van egy macska.
A doboz mellett van egy madár.
A dobozban van egy kutya.
A dobozon van egy ló.
Mi van a dobozhoz közel?

 

3. És elkezdjük a 6. fejezetet, amelynek a címe: „Have you got the picnic basket?” – azaz: „Nálad van a piknikes kosár?”. Kérlek benneteket, a tankönyv 49. oldalán lévő szavakat szótárazzátok ki a szokott módon a könyv végén lévő szószedet segítségével. A szavak kiejtését itt tudjátok meghallgatni:

https://soundcloud.com/parti-tamas/how-are-you

 

4. A munkafüzet 56. oldalán az 1. feladattal gyakorolhatjátok is a frissen tanult szavakat: ötöt vízszintesen, négyet pedig függőlegesen keressetek a szórácsban. Ezt követően pedig egészítsétek ki a pontsorokon lévő megkezdett szavakat.

See you tomorrow!


2020.04.20.

 

Kedves Negyedikesek!

 

Remélem, kipihentétek magatokat a hétvégén, sok erőt a héthez!

 

1. Kérlek benneteket, másoljátok le a füzetbe a 48. oldalon a „Legoland Windsor” c. szöveget.

A szöveg jelentése:

A Legoland Windsor fantasztikus park. Közel van Londonhoz. A kikötőhöz közel van egy park. A kikötőben van egy világítótorony. Sok hal van a vízben. Sok nagy hajó is van.

Az I-spy expressz nem gyors. A vasútállomáshoz közel van egy óriáskerék. A cirkuszban elefántokat és lovakat láthatsz. Vagány! Az utcákon autók, biciklik és rollerek vannak. A kikötő mellett van egy jó étterem.

 

2. Kérem, írjátok ki a szótárfüzetbe az alábbi szavakat:

  • fantastic – fantasztikus
  • harbour – kikötő
  • lots of – sok
  • fast – gyors
  • wheel – kerék
  • elephant – elefánt
  • circus – cirkusz

A szavak jelentését itt hallgathatjátok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/legoland

 

3. A munkafüzet 54. oldalán készítsétek el a „Vocab chest” feladatot: a szokott módon a szavak magyar megfelelőit kell leírnotok a pontsorra.

 

4. Végezetül pedig nézzetek meg egy videót a szövegben szereplő „Legoland Windsor” nevű helyről. Remélem, egyszer ti is eljuttok ide:
https://www.youtube.com/watch?v=BiZI67f2QWc

 

Have a nice weekend! See you on Thursday!smiley


2020.04.17.

Kedves Negyedikesek!

 

1. Ahogy ígértem, először ellenőrizzük a tegnapi feladataitokat:

 

A. Fordítsd le az alábbi kifejezéseket! Használd a tankönyv 43. oldalán található, nagybetűvel kiemelt hat elöljárószót (IN, ON, NEAR, NEXT TO, UNDER, BEHIND)

Pl. a fagyizóhoz közel = near the ice-cream bar

  1. a csúszda alatt = under the slide
  2. az iskola mögött =behind the school
  3. a ház mellett = next to the house
  4. a színházban = in the theatre
  5. a piachoz közel = near the market
  6. a dobozban = in the box
  7. a hintához közel = near the see-saw
  8. az ablak alatt = under the window
  9. a játékbolt mögött = behind the toy shop
  10. az étterem mellett = next to the restaurant
  11. az asztalon = on the table
  12. a postához közel = near the post office

B. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi mondatokban! Használjátok a THERE IS…  / THERE ARE… szerkezetet!

 

Pl. in our class there are ten boys. → There are ten boys in our class.

  1. in the are two trees garden there → There are two trees in the garden.
  2. flower on there is a the table → There is a flower on the table.
  3. there in bag my are three pencils → There are three pencils in my bag.
  4. there desk is my on an apple → There is a desk on my apple.
  5. there is the chair a ball under → There is a ball under the chair.
  6. street there dogs in are three the → There are three dogs in the street.
  7. there the tree is a cat on → There is a cat on the tree.
  8. there in the is a girl shop → There is a girl in the shop.
  9. there wardrobe in the are two pullovers → There are two pullovers in the wardrobe.
  10. is in the an elephant zoo there → There is an elephant in the zoo.

2. Most pedig “élesben”, jegyre következik két ugyanilyen feladat. A határidő: VASÁRNAP ESTE. Kérem, figyeljetek erre. Köszönöm!

 

A. Fordítsd le az alábbi kifejezéseket! Használd a tankönyv 43. oldalán található, nagybetűvel kiemelt hat elöljárószót (IN, ON, NEAR, NEXT TO, UNDER, BEHIND)

Pl. a fagyizóhoz közel = near the ice-cream bar

  1. a házban
  2. a piac mellett
  3. a kórházhoz közel
  4. a hintán
  5. a dobozon
  6. a játékbolt mellett
  7. a színház mögött
  8. az iskolában
  9. a csúszda alatt
  10. az étterem mögött

B. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi mondatokban! Használjátok a THERE IS…  / THERE ARE… szerkezetet!

Pl. in our class there are ten boys. → There are ten boys in our class.

  1. the tree birds are there three on
  2. garden there in the is a slide
  3. room there girls in are two the
  4. table there on the is an egg
  5. there in the garden are ten flowers
  6. there in the bag are three books
  7. is there a the chair cat under
  8. the door is a man behind there
  9. is there in my hand an apple
  10. house there is near my a school

3. Ha kész vagytok, jutalomképpen hallgassatok meg egy kedves tavaszi dalt:

https://www.youtube.com/watch?v=QdBbBZkITxA

Ebben arról van szó, hogy ismét tavasz van, a méhek és a sárkányok a levegőben repkednek…

 

Have a nice weekend! See you on Monday! smiley


2020.04.16.

 

Kedves Negyedikesek!

Remélem, a tavaszi szünet után kipihenten fogtok hozzá újfent az angoltanuláshoz. Kérlek benneteket, folyamatosan ellenőrizzétek feladataitokat, a határidőket figyeljétek!

 

1. Örülök neki, hogy többen elkészítettétek a szorgalmi feladatot határidőre, ötössel is gyarapodtak néhányan. Most két gyakorló feladatot kaptok. E hét pénteken ugyanebből a két feladatból jegyre lesz számonkérés, kérlek benneteket a határidőre figyeljetek majd!

 

A. Fordítsd le az alábbi kifejezéseket! Használd a tankönyv 43. oldalán található, nagybetűvel kiemelt hat elöljárószót (IN, ON, NEAR, NEXT TO, UNDER, BEHIND)

Pl. a fagyizóhoz közel = near the ice-cream bar

  1. a csúszda alatt
  2. az iskola mögött
  3. a ház mellett
  4. a színházban
  5. a piachoz közel
  6. a dobozban
  7. a hintához közel
  8. az ablak alatt
  9. a játékbolt mögött
  10. az étterem mellett
  11. az asztalon
  12. a postához közel

B. Tedd sorrendbe a szavakat az alábbi mondatokban! Használjátok a THERE IS…  / THERE ARE… szerkezetet!

Pl. in our class there are ten boys. → There are ten boys in our class.

  1. in the are two trees garden there
  2. flower on there is a the table
  3. there in bag my are three pencils
  4. there desk is my on an apple
  5. there is the chair a ball under
  6. street there dogs in are three the
  7. there the tree is a cat on
  8. there in the is a girl shop
  9. there wardrobe in the are two pullovers
  10. is in the an elephant zoo there

2. A mostani nyelvtan gyakorlásához ajánlom az alábbi dalt:
https://www.youtube.com/watch?v=bY6WyeJPP2s

Jó munkát!

 

See you tomorrow! smiley


2020.04.06.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először ellenőrizzük a múltkori feladatokat:

  1. ten there in the garden are trees → There are ten trees in the garden.
  2. in there the is a church village → There is a church in the village.
  3. bag there shirts in are two the → There are two shirts in the bag.
  4. Szentlőrinckáta there library in is a → There is a library in Szentlőrinckáta.
  5. is in the a man car there → There is a man in the car.
  6. garden there slide in the is a → There is a slide in the garden.
  7. house there is in the a rabbit → There is a rabbit in the house.
  8. room there girls in are two the → There are two girls in the room.
  9. there desk pencils on are ten the → There are ten pencils on the desk.
  10. shop there man in is an old the → There is an old man in the shop.

2. Szorgalmi feladatot hirdetek. Aki az alábbi tíz mondatot ötöst érően leírja és elküldi nekem (HATÁRIDŐ: ÁPRILIS 6., SZERDA), az kap egy ötöst. Továbbra is a there is/are szerkezet kell!

  1. are boys in there ten our class
  2. there slide girl on is a the
  3. an apple there is the desk on
  4. in there the is a toy shop town
  5. there chair is on the a dress
  6. there house dogs in are two the
  7. there shop is bike in a new the
  8. there street cars in are six the
  9. three there on the are flowers table
  10. duck in there is the lake a

3. Kérlek titeket, szótárazzátok ki TK. 46./10.: Tourists szavait a Vocab chestből, a kép alatti párbeszédet pedig másoljátok le.

A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:
https://soundcloud.com/parti-tamas/tourists-1

A párbeszédet pedig itt:

https://soundcloud.com/parti-tamas/tourists-2

A párbeszéd fordítása:

Turista          Elnézést van a közelben könyvesbolt?

Réka              Igen. Van egy a Múzeum utcában.

Turista          Köszönöm.

4. Ezt pedig húsvétra küldöm, addig már ugyanis nem lesz több óránk.

https://www.youtube.com/watch?v=sOVFn2oZXWE

 

Az órai anyagot (és aki akarja, a szorgalmit) igyekezzetek mielőbb elkészíteni, aztán pihenjetek egy nagyot a tavaszi szünetben.

 

See you next week! smiley


2020.04.03.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a tegnapi feladatot:

  1. There is a TV in my room.
  2. There is a cinema in Jászberény.
  3. There is a slide in the schoolyard.
  4. There are ten boys in our class.
  5. There is an egg in the bag.
  6. There are   two parks in the town.
  7. There are six pencils in my pencil case.      
  8. There is a bird on the tree.
  9. There are two pullovers in the wardrobe.
  10. There is a ball next to the chair.   
     

2. Olvassátok el újból a TK. 45. oldalán lévő, Springville c. szöveget! Segítségképpen ezt hallgassátok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/springville

 

3. Tegyetek sorrendbe a szavakat az alábbi, „there is”/”there are” szerkezetet tartalmazó mondatokban!

Pl. the There a park is in town → There is a park in the town. (=Egy park van a váosban.)

  1. ten there in the garden are trees
  2. in there the is a church village
  3. bag there shirts in are two the
  4. Szentlőrinckáta there library in is a
  5. is in the a man car there
  6. garden there slide in the is a
  7. house there is in the a rabbit
  8. room there girls in are two the
  9. there desk pencils on are ten the
  10. shop there man in is an old the
     

4. A tanult szerkezetet gyakoroljátok az alábbi párosítóval is. És egy másikkal ismételhetitek át a tankönyv 43. oldalának helyre utaló (-ban/-ben; -on, -en, -ön; valamihez közel; valami mellett; valami alatt; valami mögött) kifejezéseit is. Mindkettő ott van már az osztálymappában.
 

Először ezzel foglalkozzatok:
https://learningapps.org/display?v=pxk00suqn20
 

Utána pedig ezzel:

https://learningapps.org/display?v=pib67sdic20
 

5. Az alábbi videót is nézzétek meg. Higgyétek el, segít:
https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo

Have a nice weekend! See you on Monday!


2020.04.02.

Kedves Negyedikesek!

 

1. Kérlek benneteket, először ellenőrizzétek a múltkori feladataitokat.

         There is a garden next to the restaurant.

X         There is a sports centre in Sunny Park.

X         There is a toy shop next to the cinema.

X         There are two cinemas in the town.

X         There are chairs and tables in the street.

√         There are lots of flowers in Sunny Park

 

2. Kérem, nagyon alaposan olvassátok el a tankönyv 85. oldalán a Unit 5 alatt lévő nyelvtani részt:

  • először a két példamondatot
  • aztán a „napocskás” bekezdést

Láthatjátok, új nyelvtani szerkezetet tanulunk, amelynek a segítségével ki tudjuk fejezni, hogy van-e vagy nincs-e valahol valami.

A kiejtése így alakul:

  • Egyes számban: there is a /an… [der iz ö/ön…], vagy összevont alakkal: there’s a /an… [derz ö/ön…]
  • Többes számban: there are [der ár…]

3. Ezekkel a példamondatokkal remélem, sikerül megérteni a szerkezetet:

  1. There is a park in the village. [der iz ö párk in dö vilidzs] = Van egy park a faluban.
  2. There is a table in my room. [der iz ö téjbl in máj rum] = Van egy asztal a szobámban.
  3. There is an orange in my bag. [der iz ön orindzs in máj beg] = Van egy narancs a táskámban.
  4. There are three apples on the table. [der ár szrí epölz on dö téjbl] = Három alma van az asztalon.
  5. There are four chairs in the kitchen. [der ár fór cserz in dö kicsön] = Négy szék van a konyhában.
  6. There are two dogs in the garden.  [der ár tú dagz in dö gárden] = Két kutya van a kertben.

4. Ha elolvastátok, áttanulmányoztátok a fentieket, oldjátok meg az alábbi feladatot. A szavak elé be kell írnotok a „there is a” VAGY  „there is an” VAGY a „there are” kifejezések közül a megfelelőt . Az alábbiakra figyeljetek:

  • Ahol a főnév egyes számban van, és mássalhangzóval kezdődik, oda kell a „there is a”: pl. There is a ball under the chair. [der iz ö ból ándör dö cser] = Van egy labda a szék alatt.
  • Ahol a főnév egyes számban van, és magánhangzóval kezdődik, oda kell a „there is an”: pl. There is an orange on the table. [der iz ön orindzs on dö téjbl] = Van egy narancs az asztalon.
  • Ahol a főnév többes számban van, oda kell a „there are”: pl. There are ten houses in the street. [der ár ten háuzisz ind ö sztrít] = Tíz ház van az utcában. (Ugye emlékeztek arra, hogy szabályos főneveknél –s van a többes számú alak végén?)

Most pedig írjátok be a megfelelő szerkezetet az egyes mondatokba:

 

  1.                                                TV in my room.
  2.                                                cinema in Jászberény.
  3.                                                slide in the schoolyard.
  4.                                                ten boys in our class.
  5.                                               egg in the bag.
  6.                                                two parks in the town.
  7.                                                six pencils in my pencilcase.      
  8.                                                bird on the tree.
  9.                                                two pullovers in the wardrobe.
  10.                                    ball  next to the chair.                 

5. Végezetül hallgassátok meg (esetleg énekeljétek el ezt a dalt, amelynek a segítségével ez a szerkezet – remélhetőleg – könnyebben megtanulható:
https://www.youtube.com/watch?v=4MfR976s6dk

 

See you tomorrow! smiley


2020.03.30.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először kérlek benneteket, ellenőrizzétek le a múlt órai feladatokat!

MF. 49./5.

 

Vízszintesen keresendő szavak:

TRAIN STATION (példa), BOOKSHOP, SWIMMING POOL, POST OFFICE, SPORTS CENTRE, SUPERMARKET, PET SHOP, CINEMA

 

Függőlegesen keresendő szavak:

CHURCH (példa), TOY SHOP, LIBRARY, RESTAURANT

 

MF. 49./6.

A pontsorra írandó szavak:

shoe shop, bookshop, toy shop, cinema, library, supermarket, school, reastaurant, swimming pool, pet shop

 

2. Kérlek benneteket, másoljátok le a füzetbe a tankönyv 45.7. szövegét, amelynek a címe: Springville.

A szöveg fordítása:

Ez Springville. Szép város.

A központban van egy régi templom. Van egy étterem a templomhoz közel.

Szép kertje van. Néhány fa és asztal van a kertben. Van egy mozi a Spring Streeten. Van egy nagyon jó fagyizó a mozi mellett.

Két park van a városban, a Green Park és a Sunny Park. A Sunny Park a boltok és az étterem mögött van. Sok fa és virág van a parkban. És sok ember is van ott. A Green Parkban van egy nagy játszótér, és egy iskola a parkhoz közel. Mindig van egy „nyalókás hölgy” a zebránál, hogy segítsen a gyerekeknek az utcán történő átkelésben. Van egy modern sportközpont és egy új uszoda az iskolához közel. Sok jó bolt van: egy állatkereskedés, egy könyvesbol, egy játékbolt és egy nagy élelmiszerbolt. És két fagyizó is van.

 

3. Döntsétek el, hogy a szöveghez tartozó állítások igazak vagy hamisak. (Ez is a TK. 45./7. része!)

  • There is a garden near the restaurant. (=Van egy kert az étteremhez közel.)
  • There is a sports centre in Sunny Park. (= A Sunny Parkban van egy sportközpont.)
  • There is a toy shop next to the cinema. (= Van egy játékbolt a mozi mellett.)
  • There are two cinemas in the town. (= Két mozi van a városban.)
  • There are chairs and tables int he street. (= Székek és asztalok vannak az utcán.)
  • There are lots of flowers in Sunny Park. (=Sok virág van a Sunny Parkban.)

4. A szótárba írjátok ki az alábbiakat:
ice-cream bar – fagyizó

  • lollipop – nyalóka
  • cross the street – átmenni az utcán

 

5. Jutalomképpen hallgassátok meg ezt:

https://www.youtube.com/watch?v=3rYoRaxgOE0

 

See you on Thursday! smiley


 

2020.03.27.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1. Először ellenőrizzétek a tegnapi feladataitokat.

MF. 48./1.

  1. (példa) near the box (= a dobozhoz közel)
  2. next to the box (= a doboz mellett)
  3. in the box (=a dobozban)
  4. under the box (= a doboz alatt)
  5. on the box (= a dobozon)
  6. behind the box (= a doboz mögött)

MF. 48./2.

  1. (példa) The old dog is near the box. (= Az öreg kutya a dobozhoz közel van.)
  2. The big dog is next to the box. (= A nagy kutya a doboz mellett van.)
  3. The sad dog is in the box. (= A szomorú kutya a dobozban van.)
  4. The strong dog is under the box. (= Az erős kutya a doboz alatt van.)
  5. The happy dog is on the box. (= A boldog kutya a dobozon van.)
  6. The small dog is behind the box. (= a kiskutya a doboz mögött van.

 

2. Az alábbi tankockás pároztatóval ellenőrizzétek, hogy sikerült tegnap a kiszótárazás!

https://learningapps.org/display?v=p2xgmfnb220

 

3. A munkafüzet 49. oldalán keressetek meg összesen 12 szót (8-at vízszintesen, 4-et pedig függőlegesen az újonnan tanult szavak közül.

 

4. Végezetül a munkafüzet 49. oldalának 6. feladatát is oldjátok meg: az ismerős szókígyós feladvány lényege, hogy bekarikázzátok, majd le is írjátok a pontsorra az egymás mellett szereplő értelmes szavakat.

 

5. Bónuszként hallgassátok meg, hogy egy Sleepy Dog, azaz álmos kutya milyen remekül tud gitározni:
https://www.youtube.com/watch?v=Hw-bfdWLAwY

Have a nice weekend, see you on Monday!

smiley


2020.03.26.

 

Kedves Negyedikesek!

 

1.A munkafüzet 48. oldalán lévő 1. feladatot oldjátok meg.

A kifejezések előtti négyzetbe a képeknek megfelelő számokat kell beírni annak megfelelően, hogy a kutya hol található.

 

2. Írjatok 5 mondatot az egyes kutyákról az 1. feladat alapján.

Láthatjátok, hogy többféle kutya van a képeken. A rájuk utaló tulajdonságok itt szerepelnek a felsorolásban. Egyet már „kilőttek” a példamondatban.

Amint láthatjátok: The old dog is in the box. (=Az öreg kutya a dobozban van.)
Most a többi kutyáról kell írnotok. Így kezdődjenek a mondataitok:

  • The happy dog is….
  • The sad dog is..
  • The strong dog is…
  • The big dog is…
  • The small dog is…

 3. Kérlek benneteket, a tankönyv 44. oldalán található 12 szót szótárazzátok ki a tankönyv végében található szótár segítségével!

 

A szavak kiejtését itt hallgathatjátok meg:

https://soundcloud.com/parti-tamas/town


See you tomorrow! smiley

 


2020.03.23.

A mai napon elkezdjük a tankönyv 5. fejezetét, a feladatok ehhez kapcsolódnak.

1. A tankönyv 43. oldalán olvassátok el az IN THE PARK (=A PARKBAN) kérdéseit, majd válaszoljatok rá.

  • Where’s the sleepy dog? = Hol van az álmos kutya?
  • Where’s the sad dog? = Hol van a szomorú kutya?
  • And the small black dog? = És a kis fekete kutya?
  • And where’s Rocky? = És hol van Rocky?

Ha esetleg nem tudnátok, hogy hogyan válaszoljatok, jó hírem van: a tankönyv 95. oldalán lévő szószedetben (Unit 5) megtalálhatjátok a választ. Kérlek benneteket, hogy ezt a szószedetet másoljátok ki a szótárfüzetbe.

A szószedetben lévő kifejezések kiejtését itt tudjátok meghallgatni:
https://ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/SECRET-%20Unit%205.mp3

 

2. Kérem, a tankönyv 43. oldalán lévő nyolc mondatot (Így kezdődik: „Rocky, where are you?”) másoljátok le a füzetbe!

 

3. Gyakorlásképpen oldjátok meg az alábbi tankockás pároztató feladatot.

https://learningapps.org/display?v=puf6j5cu520

Jó munkát!


2020.03.20.

 

Kedves Negyedikesek!

 

Erre a hétre már semmi megterhelő nem adok nektek, az új tankönyvi fejezettel hétfőtől foglalkozunk.

 

Mára két dolgot hoztam nektek:

1. Egy jópofa szókincsfejlesztő videót a „ruhás” témakörből; a harmadikosak szerették:

https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U

2. Az egyik kedvenc Mr. Bean-es videómat, amely a 2012-es londoni olimpia megnyitóján készült:
https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U

 

Szép hétvégét, a tegnap kiadott feladatokat várom hétfőn szeretettel!


2020.03.19.

Kedves Negyedikesek!

A mai óra anyagát küldöm, kérem, jövő hét hétfőre (március 23-ra) készítsétek el.

Itt találjátok a tankönyvhöz tartozó dolgozatfüzet linkjét.
https://ofi.oh.gov.hu/sites/default/files/Secrets%201_feladatlapok.pdf

A Unit 4-hez tartozó tesztet a 15., 16. és a 18. oldalon találjátok.

(Természetesen nem baj, ha nem tudjátok kinyomtatni a dokumentumot, a füzetbe is kidolgozhatjátok a feladatokat.)

Mindegyik feladathoz kaptok magyarázatot.

  • Az 1. feladatnál a szekrénybe a ruhákra utaló szavakat kell beírni, míg a felhőbe az időjárásra utaló kifejezéseket.
  • A 2. feladatnál el kell döntenetek, hogy az egyes képek alá tartozó állítások igazak vagy hamisak.
  • A 3. feladatban az egyes állítások mellé a megfelelő neveket kell a pontsorra írni a kép alapján.
  • A 4. feladatban az is és az are igelakokat kell beírnotok.
  • A 17. oldal 5. és 6. feladatit nem kell megcsinálnotok, kihagyhatjátok.
  • A 7. feladatban a kép alatti szöveg alapján 1-1 rajzot kell készítenetek.
  • A 8. feladatban a kép alatti pontsorokra a sort folytatva írjátok le, milyen ruhadarabokat találtok a táskában.

 

Szóval hétfőre várom a megoldásaitokat, remélem, mindenkinek tudok adni egy szép ötöst. :)

Jó munkát kívánok mindenkinek!


2020.03.16.
Tisztelt Szülők, kedves Gyerekek!
 
Amiatt írok Önöknek/nektek , hogy a mai "adag" angol feladatot ismertessem.
Tisztelettel kérem azokat, akik idáig kissé visszafogottabban teljesítettek, igyekezzenek okosan kihasználni a felszabaduló idejüket, és pótolni a hiányosságaikat.
Kérésem egyszerű: a pénteken kiadott feladatlapot készítsék el a gyerekek csütörtökre. 
A válaszokat ki lehet tölteni lehet elektronikusan is, szövegszerkesztővel, de tollal/ceruzával is megfelelő.
Vagy word dokumentumban vagy befényképezve várom a válaszokat Facebook-/Messenger-üzenetben, vagy pedig emailben. Címem:
partitamas@gmail.com
Bátran használják a gyerekek a tankönyvben/munkafüzetben "órai munkás" füzetben lévő, eddig tanult és használt anyagokat.
Aki esetleg nem kapott volna hiányzás miatt feladatlapot, kérem, keressen meg a fenti elérhetőségek valamelyikén.
Jó munkát kívánok!
 
Üdvözlettel: Parti Tamás